Porsche loze gast komt dada zeggen!

Home Forum Stel jezelf even voor ! Porsche loze gast komt dada zeggen!

• Maker
    Discussie
  • Zoals ik al aangaf in de titel ben ik iemand die geen Porsche bezit, toch niet een echte. Sinds ik me kan herinneren is de 911 (behalve de 964 en de 996) altijd mijn lievelingsauto geweest en dat zal altijd zo blijven.

Mijn wens en hoop is dat ik ooit eens een 911 zal hebben. Ik weet niet wat er zo aantrekkelijk is aan de 911 maar telkens ik er eentje tegen kom kijk ik ernaar net alsof ik een knap maske zie. :coolness:

Verder kan ik vertellen dat ik afkomstig ben uit de Kempen. Gewoon ne gast zoals er zovele zijn. Sport vrij veel.

Ik ga dit forum eens goed bestuderen om te zien of ik de informatie vind die ik zoek. Daarstraks bij een Porsche verkoper geweest om eens te babbelen over de 997 en de 997.2, waar daar zit het probleem. Welk van deze twee zou ik voor gaan mocht ik het over mijn hart krijgen om de centjes uit te geven aan mijn droom. Budget wijs gezien is de 997 beter dan de 997.2 maar dan hoor ik weeral dat er problemen zijn met de eerste 997 generatie. Ik geraak er niet uit. lol

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 64)
    • You only live one’s………, wacht niet tot later, want later zou eens vroeger kunnen zijn dan je denkt…. :coolness:

De kans dat deze Porscheloze gast een [B]niet meer[/B] Porscheloze gast wordt begint meer en meer realistisch te worden.
        Probleem is dat ik niets van techniek ken en niet weet welke tweedehandsdealers te vertrouwen zijn en welke niet. Ook weet ik niet op wat te letten en op wat niet.
        Ik woon niet zo ver van een bekende tweedehands Porschedealer die een forumsponsor is. :respekt:

Al jaren ben ik verzot op een 911 Carrera 3.2 (is dat het G50 model?) coupé, liefst zo jong mogelijk, een ’87 – ’88 – ’89-er en origineel.
        Als ik het echt over mijn hart krijg om centjes uit te geven, dan komt er een 991.2 GTS bij. Sowwy dat ik zo moeilijk doe maar ik heb nog altijd, al is het een heel pak minder de laatste weken, moeilijkheden om zoveel geld uit te geven aan een auto. :mrgreen:

:up: Goei advies!

[quote=”kikie” post=252757]’k Weet het. Ben ne rare op dat gebied. :engeltje:
            Soms kan ik centjes uitgeven zonder na te denken maar 90% van de tijd, denk ik daar teveel over na. :bounce:

Trouwens, het gebrek aan plaats is het echte probleem waar ik nog geen oplossing voor gevonden heb.[/quote]

Blijf gewoon trouw aan uw eigen principes en laat u door niemand opjagen om iets te doen wat buiten uw comfortzone ligt !

:think: Je hoeft geen P te rijden om een P-forum te bezoeken. 💡 Er is zelfs een moderator op PFNL die al meer dan 10 jaar geen P bezit. :salut:
              Trouwens, mijn witte is ook geen P. :loser: Ongeveer niemand heeft een echte P. :coolness: :happy: :sarcastisch

Plaatsgebrek is niet onoverkomelijk maar wel moeilijk. Mijn dagelijkse auto (Mondeo ST220) op de oprit zetten doe ik niet en verkopen ook niet. Een garage bijbouwen is geen plaats voor.

Het forum verlaten hoeft niet want mijn buur heeft twee jaar geleden een 997 c2, 3.6 gekocht en die zie ik elke dag staan, dus ……… :mrgreen:
                Daarbij, hier op ‘t forum leer ik nog iets bij over Porsches. :applaus:
                Wie weet leer ik nog gasten kennen van wie ik hunne pride and joy mag bewonderen in het echt. :happydance:

De beslissing ligt volledig bij mij natuurlijk en dromen is voorlopig ook plezant. :think:
                Hak ik ooit de knoop door? Wie weet, ik verras mezelf dikwijls genoeg en kan dus niet zeggen dat er nooit een Porsche komt.

Maandag was het bijna zo ver. Die witte ERE is een magnifieke wagen en ik was al bijna naar de bank aan het rijden (in mijn gedachte) voor een bankcheque te gaan halen. Echt waar.
                Op weg naar huis (45km enkel) en éénmaal thuis, had ik tijd genoeg om na te denken en dat is gevaarlijk want ik heb van de aankoop afgezien. 😳

Voor alles is er een oplossing wordt er al eens stoer geopperd.
                  Als plaatsgebrek een onoverkomelijk probleem is, kan je stoppen met dromen en best wegblijven van dit forum tenzij je een fervent SM liefhebber bent. :first:
                  Sommigen huren gewoon ergens een garage of zelfs een hele schuur.
                  Anderen zetten een garage bij of zetten de daily driver buiten. Heb ik in het begin ook gedaan. Als je echt graag een Porsche wil, is dit eentje van de offers dat je moet brengen. :salut:
                  Geld is een ander heikel punt en bij de ene komt dat al gemakkelijker binnen dan bij de andere. Je bepaalt zelf hoeveel je wil/kan uitgeven maar ik zou ook nooit gaan lenen om mij een vrijetijdsauto aan te schaffen.
                  Aan jou om knopen door te hakken en te stoppen met dromen. YOLO!
                  Later komt misschien niet, hé :salut:

Na de opsomming van alle mogelijke modellen en opties ga je toch nog een tijdje zonder Porsche verder moeten. Niks ergs aan.

[quote=”bccars” post=252748]Als je het zo stelt is voor jou de tijd nog niet rijp om een Porsche aan te schaffen.[/quote]’k Weet het. Ben ne rare op dat gebied. :engeltje:
                      Soms kan ik centjes uitgeven zonder na te denken maar 90% van de tijd, denk ik daar teveel over na. :bounce:

Trouwens, het gebrek aan plaats is het echte probleem waar ik nog geen oplossing voor gevonden heb.

Wim

Uw laatste argument was ook voor mij van toepassing…

Een iets oudere Boxster van 2003 was financieel wel binnen bereik, en ik ben blij dat ik de stap gezet heb!

Ook ik droom wel al jaren van een mooie 911/997/996 maar gezien de stijgende prijzen van de oudjes en de mogelijke herstellingskosten als er eens iets aan is en het feit dat je er niet mee durft buiten komen uit schrik dat er iemand een kras/deuk in maakt en de torenhoge biv/wegentaksen/verbruik, zal deze droom bij een droom blijven vrees ik! Spijtig maar helaas!

Als je het zo stelt is voor jou de tijd nog niet rijp om een Porsche aan te schaffen.

Ik zal eens gauw vertellen waarom ik nog altijd geen Porsche heb.

1) Super belangrijke reden: Ik heb geen plaats voor een bijkomende auto. Een Porsche zet je niet op je oprit en moet in de garage. Maar die staat vol met een originele, rotte, Mercedes /8 van ’74. Nieuw gekocht door mijn vader ooit en nooit weggedaan. En mijn auto. Die wil ik ook niet op de oprit (buiten) laten staan.

2) Dit gaat belachelijk klinken en ga waarschijnlijk naar mijn voeten krijgen 😀 maar ik kan het nog altijd niet, voor mezelf, verantwoorden om zoveel centjes uit te geven. Lenen vertik ik, toch zeker voor een auto.

4 wiel sturing = zeker doen
                              vooraslift gisteren nog nodig gehad in een ondergrondse parking in t stad :mrgreen: :up:
                              PDCC staat nooit op

Straf want een Porsche dealer zei me maandag dat een achterruitwisser niet nodig is.

PDCC en voorashef systeem ding was ook niet nodig.

Meest overbodige optie ooit op een 911 + het ontsiert heel de lijn van de wagen.
                                  Heb er ‘m zowel bij de 964 als bij de 996 4S afgeflikkerd.
                                  Toen ik ‘m afvinkte op de lijst van opties bij de Jubi was de verkoper me dankbaar :mrgreen:

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 64)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.