Porsche loze gast komt dada zeggen!

Home Forum Stel jezelf even voor ! Porsche loze gast komt dada zeggen!

  • Maker
    Discussie
  • Zoals ik al aangaf in de titel ben ik iemand die geen Porsche bezit, toch niet een echte. Sinds ik me kan herinneren is de 911 (behalve de 964 en de 996) altijd mijn lievelingsauto geweest en dat zal altijd zo blijven.

    Mijn wens en hoop is dat ik ooit eens een 911 zal hebben. Ik weet niet wat er zo aantrekkelijk is aan de 911 maar telkens ik er eentje tegen kom kijk ik ernaar net alsof ik een knap maske zie. :coolness:

    Verder kan ik vertellen dat ik afkomstig ben uit de Kempen. Gewoon ne gast zoals er zovele zijn. Sport vrij veel.

    Ik ga dit forum eens goed bestuderen om te zien of ik de informatie vind die ik zoek. Daarstraks bij een Porsche verkoper geweest om eens te babbelen over de 997 en de 997.2, waar daar zit het probleem. Welk van deze twee zou ik voor gaan mocht ik het over mijn hart krijgen om de centjes uit te geven aan mijn droom. Budget wijs gezien is de 997 beter dan de 997.2 maar dan hoor ik weeral dat er problemen zijn met de eerste 997 generatie. Ik geraak er niet uit. lol

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 64)
    • Eergisteren een Zweed op bezoek gehad

      IMG_2570.jpg

      Hij vond mijn 991 ERE prachtig. Zijne maat had er trouwens eentje gekocht als ‘investering’ tja.
      Maar dan een manuele. Hij beschreef de manuele 7-bak als ‘crap’.

      Ieder zijn mening zou ik zeggen, maar gezien hij toch wel wat ervaring had met manuele Porsche wou ik dit toch meegeven.

      In collectie 993 C2 (speedyellow, zijn eerste Porsche welk hij enige tijd terug opnieuw gekocht had :respect2: ), 993 RS Clubsport uitvoering (had ie al jaren :mrgreen: ), 997 GT3 RS Speedyellow :up: , 991 R :applaus: , 981 Spyder 😉 , enz. (had er 13, heb ze niet allemaal onthouden)

      Voor alle duidelijkheid deze meneer reed wel degelijk met al zijn wagens inclusief circuit gebruik.
      OPM: Hij heeft trouwens de R toegewezen gekregen omdat hij met zijn wagens buitenkomt en deze NIET als investering behandeld maw hij werd door de dealer beschouwd als “ambassadeur” voor het merk Porsche. :respekt:

      Maw koop eentje welke u aanstaat en waar je van gaat genieten. Anders heb je toch steeds ‘spijt’ omdat je niet de wagen hebt waarvan je droomt en met de ‘investering’ niet durft buiten te kopen omdat de kilometerstand zo laag mogelijk moet blijven. :loser:

      Tip: Als waarde vermindering een grote bezorgdheid is, koop dan een recente tweedehands waar de grootse ‘hit’ al genomen is door de eerste eigenaar. En dan scheuren met die handel :driver:

        Koop een Porsche die je echt graag wil en hou rekening met een normale waardedaling. Als hij dan uiteindelijk toch in waarde stijgt of zijn waarde blijft behouden, is dat heel leuk meegenomen.
        En anders ga je de GT2 moeten kopen. Daarvan kan met redelijke zekerheid aannemen dat die zal stijgen. Anderzijds brengt Porsche bij wijze van spreken elke maand een “speciale” editie uit… 🙄

          [quote=”Mushroom” post=252625]Manueel vs PDK :up:
          Er is hier enkele dagen geleden nog een kort opstootje geweest van de twee kampen 😉

          Is een “Endurance Racing” zoveel goedkoper misschien? Dacht dat die aan elkaar gewaagd waren qua prijs.[/quote]De Endurance Racing versies die nu op het internet te koop staan zitten allemaal rond de prijs tussen de 160 en de 170.000 euro.
          Wat de “vitessenbak” betreft. 2 jaar geleden mocht ik van Porsche Center in Paal een proefrit doen met de GTS met PDK. Awel, hoe goed dat die bak ook schakelt er gaat niks boven een manuele bak. Een PDK moeit zich teveel met mijn rijstijl. :mrgreen:
          Die zelfde dag ook met de Boxter S PDK gereden en ook dat viel me tegen. Tenzij je op het circuit gaat, dan vind ik een PDK een meerwaarde hebben.

          [quote=”luc993cabrio” post=252626]Heeft die verkoper ook een glazen bol mss :salut: :salut: :salut: , staan er nog 2 nieuwe in Knokke te koop die ze nie kwijt geraken dus van die waardestijging zou ik toch met korreltje zout nemen. :wtf: :wtf: :wtf:[/quote]Awel, daar ga ik 100% met akkoord. Er staan er nog een 5 of 6-tal te koop, waaronder een rode bij Porsche Center in Paal. Ik zei nog daarstraks nog tegen iemand, als die toch zo gewild zijn en een verzamelobject, waarom staan er dan nog enkele nieuwe te koop waar ze niet vanaf geraken? Ik twijfel dus ook zeer zeker aan het feit dat deze standaard S met vele opties en wat plekkers op de carrosserie na enkele jaren veel geld gaat opbrengen. In Paal (Porsche center) zei de verkoper enkele dagen geleden dat hij niet weet of de Endurance Racing veel gaat opbrengen of niet. Dat zal van de markt afhangen zei hij. En dat wil ik nu wel geloven.

            Natuurlijk…

            Als ‘t een handgeschakelde is… :sarcastisch :mrgreen: :happy:

              Heeft die verkoper ook een glazen bol mss :salut: :salut: :salut: , staan er nog 2 nieuwe in Knokke te koop die ze nie kwijt geraken dus van die waardestijging zou ik toch met korreltje zout nemen. :wtf: :wtf: :wtf:

                Manueel vs PDK :up:
                Er is hier enkele dagen geleden nog een kort opstootje geweest van de twee kampen 😉

                Is een “Endurance Racing” zoveel goedkoper misschien? Dacht dat die aan elkaar gewaagd waren qua prijs.

                  [quote=”Mushroom” post=252619][quote=”kikie” post=252616]

                  Mocht dit toch waar zijn, lijkt me dit een pracht kans want deze versie is handgeschakeld en als er één ding is dat ik niet graag heb, dan is dat een automaat (hoe goed en prachtig een PDK ook is).[/quote]

                  Iemand die het begrijpt! :first:

                  Google eens op 991Jubi, of “50th anniversary edition” (als je toch e specialleke wil…)[/quote]Wie begrijpt wat? Manueel vs PDK of bedoel je dat zo’n een Porsche een risico is om als investering te bezien?

                  Ik heb gedaan wat je zei. Het is moeilijk om de juiste informatie te vinden via google. Toen de verkoper zei dat deze versie meer zal opbrengen in de toekomst, had ik mijn twijfels en nu nog.

                  Ja, je hebt een heel speciaal en dik portemonneke nodig om deze te kopen. 😯

                    Wel speciaal portemoneeke nodig :sarcastisch

                      [quote=”kikie” post=252616]

                      Mocht dit toch waar zijn, lijkt me dit een pracht kans want deze versie is handgeschakeld en als er één ding is dat ik niet graag heb, dan is dat een automaat (hoe goed en prachtig een PDK ook is).[/quote]

                      Iemand die het begrijpt! :first:

                      Google eens op 991Jubi, of “50th anniversary edition” (als je toch e specialleke wil…)

                        Ik kom terug opnieuw dada zeggen.

                        Ik wist niet dat ik al meer dan 3 jaar niet meer op het forum geweest ben. :engeltje: De Porsche kriebels zijn nooit weggeweest en de laatste tijd jeukt het nog feller.

                        Vandaag naar een 991.2 Endurance Racing gaan zien. Volgens Porsche kenners gaat deze gelimiteerde 991.2 S in de toekomst in waarde stijgen, enkel en alleen al omdat het een beperkte productie heeft. Maar niemand kan de toekomst van de automarkt voorspellen?

                        Mocht dit toch waar zijn, lijkt me dit een pracht kans want deze versie is handgeschakeld en als er één ding is dat ik niet graag heb, dan is dat een automaat (hoe goed en prachtig een PDK ook is).

                        Vandaag ook met een onafhankelijk Porsche dealer gesproken en hij zei dat tegenwoordig een Targa zijn waarde zal behouden. Mijn voorkeur gaat nog altijd uit naar een 991.2 GTS coupé, zelfs boven de Endurance Racing.

                          Ge ziet, ook al ben ik verzot op de 911 vanaf, denk ik mijn 10 jaar, toch ben ik blijkbaar meer leek dan kenner.

                          Ik bedoel de 997 mk1 vanaf 2004 tot 2208. Met de 997.2 (mk2, de facelift) bedoel ik de 997 vanaf 2008 tot einde productie.

                          Beide de 3600, C2 of de C4. Geen S’en, geen turbo’s, geen GT3, GT2’s. Om het nog gemakkelijker te maken, beide manueel. Geen tiptronic uit de eerste 997 generatie of de PDK uit de tweede generatie.
                          Dus het verschil in rijden tussen de eerste generatie 997 en de tweede generatie 997 (de 997.2 dus).

                          De Carrera 4 vind ik persoonlijk knapper omdat de achterspatborden ietske breder zijn dan bij de Carrera 2. Het vierwiel aangedreven systeem heeft in mijn ogen hier in België in het dagdageljks verkeer bij normaal rijden geen nut.

                          Bedoel je met de 997.4 een vierwielaandrijver want ik vind geen 997.4 via google (enkel een C4)?

                            [quote=”kikie” post=156784]Deze?[/quote]

                            Denk inderdaad dat deze bedoeld wordt; lijkt mij zeker de moeite waard om eens te gaan bekijken ❗

                              Toch nog een vraagske; rijdt de 997.2 voelbaar beter dan de 997?

                              Wat bedoel met met verschil tussen 997.2 en 997???? (Welke)
                              Het rijgedrag tussen een 997.2 en 997.4 is groot als je dat bedoelt

                                  @kikie,hier op het forum staat een 997S te koop,niet twijfelen gewoon doen :happy:

                                15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 64)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.