Porsche loze gast komt dada zeggen!

Home Forum Stel jezelf even voor ! Porsche loze gast komt dada zeggen!

• Maker
    Discussie
  • Zoals ik al aangaf in de titel ben ik iemand die geen Porsche bezit, toch niet een echte. Sinds ik me kan herinneren is de 911 (behalve de 964 en de 996) altijd mijn lievelingsauto geweest en dat zal altijd zo blijven.

Mijn wens en hoop is dat ik ooit eens een 911 zal hebben. Ik weet niet wat er zo aantrekkelijk is aan de 911 maar telkens ik er eentje tegen kom kijk ik ernaar net alsof ik een knap maske zie. :coolness:

Verder kan ik vertellen dat ik afkomstig ben uit de Kempen. Gewoon ne gast zoals er zovele zijn. Sport vrij veel.

Ik ga dit forum eens goed bestuderen om te zien of ik de informatie vind die ik zoek. Daarstraks bij een Porsche verkoper geweest om eens te babbelen over de 997 en de 997.2, waar daar zit het probleem. Welk van deze twee zou ik voor gaan mocht ik het over mijn hart krijgen om de centjes uit te geven aan mijn droom. Budget wijs gezien is de 997 beter dan de 997.2 maar dan hoor ik weeral dat er problemen zijn met de eerste 997 generatie. Ik geraak er niet uit. lol

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 64)
    • [quote=”kikie” post=156706]
      Dit is een persoonlijk probleem maar mocht ik een Porsche aanschaffen weet ik niet waar ik deze hier thuis moet parkeren. Gewoon op de oprit is gevaarlijk. Kan zijn dat ’em op een nacht weg is.
      Mijn auto, die ik nu heb, wil ik absoluut niet wegdoen en die staat dus in de garage.[/quote]

Gewone auto buiten en P binnen 😀 .

En btw welkom en succes.

Van harte welkom op dit forum!

Die vorige berichten staan me 100% aan. Hier in de buurt staan enkele 997’ers en997.2’ers te koop met weinig km en onder de 40k.

Toch nog een vraagske; rijdt de 997.2 voelbaar beter dan de 997?

Mijne tuut van nu ben ik nog niet direct bereid om die weg te doen. Buiten zetten kan.

Welkom op dit forum .
            Koop het type *porsche waarbij je het beste gevoel hebt.
            Neem de tijd voor het zoeken naar een correct exemplaar en laat je desnoods bijstaan bij de aankoopkeuring.
            En verder, flikker die daily driver uit je garage en zet de *porsche er in :first:

Welkom op het forum.
              Laat je niet leiden door indianenverhalen.
              Koop wat je graag ziet.
              Laat hem keuren bij een P dealer.
              Ik ben een tevreden 997 4S rijder met 78.000 km zonder problemen.
              Sukses

Maak het niet moeilijker dan het is. Koop gewoon degene die je het liefst ziet, 997 of 997.2
                Je vindt van alle modellen wel verhalen wat er niet goed aan zou zijn, en elke Porsche kost geld om fatsoenlijk te onderhouden !

[quote=”Mushroom” post=156708]Google eens op 996 4S en ik lees het hier wel hoe verkeerd je was in je opvattingen van een “996 is te smal” 😉 :first:
                  Captcha is idd maar voor de eerste berichten :up:[/quote]Ja, ik ben op de hoogte van de 996 4S. Ik bedoel eigenlijk dat de 996 zijn lijn veel verder vooraan begint dan bij de 997, waardoor het lijkt dat de 996 minder breed is. Ik vind het persoonlijk wreed knap dat de achterste spatborden van de 997, ineens breder worden. Dat verschil in profiel mis ik bij de 996, ook bij de 996 C4 of de 996 C4S.

Mag ik hier op dit forum namen van Porsche garages plaatsen? Elk fora heeft zijn eigen spelregels en soms wordt dit aanzien als reklame maar meestal is dit geen probleem.

Hier in de buurt is er een Porsche garage met zeer aantrekkelijke Porsches.

[quote=”WES-RS” post=156710]Welkom kikie,

ik begrijp je probleem. Toen ik voor een P aan het kijken was deed het me pijn om te weten dat deze buiten ging moeten blijven staan (we hadden geen garage). Oplossing: We zijn verhuisd. :mrgreen:

Veel succes met de zoektocht, neem vooral je tijd zodat je geen overhaaste beslissingen neemt. :up:[/quote]Yep, ik moet mijne tijd nemen. Probleem is dat ik niet op de hoogte ben van eventuele technische problemen van de 997. Ik heb al gehoord dat ik beter geen 997 S mk1 (3.800) neem want die heeft een grotere kans op stuk gaan eens de 130.000km gepasseerd. Is door twee onafhankelijk Porsche dealers gezegd. Juist of niet?

Wat dan met de 997 Carrera 3600?

Welkom kikie,

ik begrijp je probleem. Toen ik voor een P aan het kijken was deed het me pijn om te weten dat deze buiten ging moeten blijven staan (we hadden geen garage). Oplossing: We zijn verhuisd. :mrgreen:

Veel succes met de zoektocht, neem vooral je tijd zodat je geen overhaaste beslissingen neemt. :up:

Google eens op 996 4S en ik lees het hier wel hoe verkeerd je was in je opvattingen van een “996 is te smal” 😉 :first:
                      Captcha is idd maar voor de eerste berichten :up:

Ik zal mijn opmerking ivm de 964 een beetje aanpassen.

Ik vind een standaard 964 echt niet de moeite. Een 964 turbo in de juiste kleur en met de juist velgen kan in de meeste gevallen wel de moeite zijn.

Bij de 964 zijn de bumpers lelijk. De accordion bumpers van de 911 zijn veel knapper. Plus een standaard 964 is smal. De kont van de 964 gaat niet breed uit en dat is nu één van de dingen die ik bij een 911 in het algemeen zo knap vind. Vandaar ook dat de 996 voor mij persoonlijk minder aantrekkelijk is. Een 996 met een 997 snuit conversie en als het mogelijk is ook de achterlichten en bumper van de 997 mk2, is nog altijd minder aantrekkelijk (persoonlijke mening). De flank van de 996 loopt gewoon te ver door naar voren om het profiel te krijgen van de 997 (breed uitlopende achterspatborden).

Dit is een persoonlijk probleem maar mocht ik een Porsche aanschaffen weet ik niet waar ik deze hier thuis moet parkeren. Gewoon op de oprit is gevaarlijk. Kan zijn dat ’em op een nacht weg is.
                        Mijn auto, die ik nu heb, wil ik absoluut niet wegdoen en die staat dus in de garage.

[quote=”S2″ post=156695]… het is de eerste maal dat ik iemand hoor zeggen dat hij de 911 mooi vindt met uitzondering van de 964 [/quote]

er zijn er meerdere die deze mening delen hoor, op risico dat je nu de hele goegemeende over je heen krijgt.
                          de 911 had al 30 jaar een typische de spitse neus en rechtopstaande koplampen. bij de 964 was die voorbumper naar mijn mening ver buiten proportie (onder druk van de US markt). dat heeft men bij de 993 overgecompenseerd door de koplampen in te werken.
                          meer dan door de technische verbeteringen verkies ik door de looks de 993 boven de 964.

Welkom. Hier nog een Porscheloze….voorlopig toch nog

S2

Welkom!!

En het is de eerste maal dat ik iemand hoor zeggen dat hij de 911 mooi vindt met uitzondering van de 964 (en de 996, maar dat is minder uitzonderlijk).

Awel, ik voel me direct welkom. :respekt:

Nu gaat de zoektocht naar de juiste 997 vruchten afwerpen. *luv

Het grappige is dat ik meerdere mails kreeg omdat ik me geabonneerd heb op dit onderwerp. De laatste mail die ik vandaag kreeg in mijn inbox was om 9 uu en 11 minuten, 9:11 dus. Is dit een teken dat ik er eentje ga hebben of bestaan zulke tekens niet en is dat gewoon een gedacht. :think:

Ik het normaal dat ik altijd een captchacode moet ingeven? Of is dit tijdelijk tot ik genoeg berichten geplaatst heb?

Welkom Kikie veel succes met het *porsche avontuur ,de zoektocht op zich is al leuk.

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 64)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.