Porsche Macan komt in 2017 als plug-in hybride

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Macan Porsche Macan komt in 2017 als plug-in hybride

  • Maker
    Discussie

  • deepee
    Deelnemer

      Begin maart beantwoordde Matthias Müller, de grote baas bij Porsche, op het salon van Genève enkele vragen van journalisten. Er werd gevraagd of er extra afgeleiden volgden van de Macan. Matthias Müller stelde dat Porsche al enkele maanden werkte aan een plug-in hybride versie. Hij voegde er aan toe dat die versie binnen de twee jaar bij de dealer zou staan.

      Die versie zal het bestaande gamma (Panamera S E-Hybrid en Cayenne S E-Hybrid) aanvullen. Zo kan Porsche haar globale CO2-emissie over het volledige gamma terugdringen. Op die manier anticipeert de constructeur op de toekomstige Europese emissienormen. Die laatsten zullen in de toekomst strenger worden. Constructeurs moeten tegen 2021 een gemiddelde uitstoot van 95 g/km hebben.

      Op dit ogenblik zijn er nog geen technische data bekend over deze oplaadbare hybrid. Volgens de jongste geruchten zou deze SUV de aandrijflijn van de Panamera S E-Hybrid en de Cayenne S E-Hybrid overnemen. Als dat klopt, gebruikt hij beproefde technologie. Zo zal de Macan over een 333 pk sterke V6-motor beschikken in combinatie met een 96 pk krachtige elektromotor.

      Het systeemvermogen bedraagt 416 pk en er staat 590 Nm aan trekkracht paraat. Dit zijn meer dan interessante waarden en gezien het succes van de Macan in ons land, gaan we er van uit dat deze alternatief aangedreven versie een interessant alternatief vormt voor de conventionele dieselversie.

    10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
      • De Cayenne e-Hybrid is alleszins een fantastische daily driver !
        Wat mij betreft mag er in een 911 asap een hybride motor. Maar dan wel niet perse met de focus op minder verbruik, maar met focus op extra performance. Dus graag een hoogtoerige NA flat six met waterinjectie en geassisteerd door electromotor.

          De Cayenne e-Hybrid is alleszins een fantastische daily driver !
          Wat mij betreft mag er in een 911 asap een hybride motor. Maar dan wel niet perse met de focus op minder verbruik, maar met focus op extra performance. Dus graag een hoogtoerige NA flat six met waterinjectie en geassisteerd door electromotor.

            De Cayenne e-Hybrid is alleszins een fantastische daily driver !
            Wat mij betreft mag er in een 911 asap een hybride motor. Maar dan wel niet perse met de focus op minder verbruik, maar met focus op extra performance. Dus graag een hoogtoerige NA flat six met waterinjectie en geassisteerd door electromotor.

            PDS

              Nice !

              Hopelijk volgen alle porsche met de tijd …. Zou mooi zijn voor het Vaa :up:

              PDS

                Nice !

                Hopelijk volgen alle porsche met de tijd …. Zou mooi zijn voor het Vaa :up:

                PDS

                  Nice !

                  Hopelijk volgen alle porsche met de tijd …. Zou mooi zijn voor het Vaa :up:

                    22″ Is niet overdreven maar past perfect (zoals ook op een panamera). Opdrijven van PK’s gaan beter in een diesel en turboversie dan in gewone atmosferische motoren. Bij hybrides kan er ook al wat met cijfers gegoocheld worden.

                    Vb. Panamera S-hybrid: 279KW – 379HP – 580Nm gaat met een elektronische aanpassing naar 356KW – 484PK – 737Nm 😈

                    Dat ze in een Macam een plug-in hybride gaan uitbrengen kon iedereen al voorspellen. Panamera en Cayenne plug-in hybrides zijn ook al toppers in verkoop met echte succescijfers. De Macam gaat dat lijstje zeker aanvullen. Plus dat Porsche die technologie perfect beheert. Er kan veel over gezeverd worden maar hybrides zijn zuinig, hebben een heel lage uitstoot, zijn dus fiscaal heel interessant, zijn snel en verbruiken heel weinig. Met een Panamera S-hybrid op autosnelwegen onder de 7 liter/100 km rijden is echt niet moeilijk. En dit aan normale snelheden (120-150 km/uur). Klassiek verkeer op gewone wegen geeft een gemiddelde van 9 liter/100 km

                      22″ Is niet overdreven maar past perfect (zoals ook op een panamera). Opdrijven van PK’s gaan beter in een diesel en turboversie dan in gewone atmosferische motoren. Bij hybrides kan er ook al wat met cijfers gegoocheld worden.

                      Vb. Panamera S-hybrid: 279KW – 379HP – 580Nm gaat met een elektronische aanpassing naar 356KW – 484PK – 737Nm 😈

                      Dat ze in een Macam een plug-in hybride gaan uitbrengen kon iedereen al voorspellen. Panamera en Cayenne plug-in hybrides zijn ook al toppers in verkoop met echte succescijfers. De Macam gaat dat lijstje zeker aanvullen. Plus dat Porsche die technologie perfect beheert. Er kan veel over gezeverd worden maar hybrides zijn zuinig, hebben een heel lage uitstoot, zijn dus fiscaal heel interessant, zijn snel en verbruiken heel weinig. Met een Panamera S-hybrid op autosnelwegen onder de 7 liter/100 km rijden is echt niet moeilijk. En dit aan normale snelheden (120-150 km/uur). Klassiek verkeer op gewone wegen geeft een gemiddelde van 9 liter/100 km

                        De tuner Mansory is gekend om geen half werk te leveren. Dat bewijst hij nogmaals met zijn ingrepen op de Porsche Macan S Diesel en Turbo.

                        De Zwitserse tuner Mansory is berucht voor zijn indrukwekkende creaties, zoals de Mercedes G met zeswielaandrijving of het stevige tuningwerk op modellen die reeds van huis uit reeds zeer potent zijn. Dit keer werd de kleine SUV van Porsche onder handen genomen.

                        De Macan S Diesel die bij Mansory passeerde kreeg er flink wat pk’s bij. De zescilinder zag zijn vermogen stijgen van 258 tot 301 pk, terwijl het koppel de kaap van 700 Nm overschrijdt, wat een winst van 120 Nm betekent. Deze ingreep laat toe een top van 260 km/u te bereiken en 7/10 sec. op de sprint van 0 tot 100 km/u te winnen, die nu in 5,6 seconden wordt afgehaspeld.

                        Het werk op de Macan Turbo is zowaar nog indrukwekkender met een vermogen dat toenam van 400 tot 465 pk en een koppel dat met 100 Nm steeg om bijna de waarde van de diesel te bereiken: 650 Nm. Dit laat deze sportieve SUV toe tot 274 km/u te suizen en van 0 tot 100 km/u te sprinten in een luttele 4,5 seconden.

                        Uiteraard beperkte Mansory zich niet enkel tot het opvoeren van de motor, ook het koetswerk werd stevig gepimpt in de typische stijl van het huis. Het aantal aanhangsels is bijna niet meer te tellen: spoilers, zijschorten, een dakspoiler of een diffusor, evenals een uitlaatlijn in roestvrij staal. Tenslotte kan de Macan Mansory op rubbers maatje 265/35 vooraan en 295/30 achteraan op 22-duimsvelgen rekenen om al deze power op het asfalt te krijgen!
                        En vindt u dat de ingrepen van Mansory overdreven zijn?

                        Attachments:
                        • 150710_porsche_macan_mansory_01.jpg

                          De tuner Mansory is gekend om geen half werk te leveren. Dat bewijst hij nogmaals met zijn ingrepen op de Porsche Macan S Diesel en Turbo.

                          De Zwitserse tuner Mansory is berucht voor zijn indrukwekkende creaties, zoals de Mercedes G met zeswielaandrijving of het stevige tuningwerk op modellen die reeds van huis uit reeds zeer potent zijn. Dit keer werd de kleine SUV van Porsche onder handen genomen.

                          De Macan S Diesel die bij Mansory passeerde kreeg er flink wat pk’s bij. De zescilinder zag zijn vermogen stijgen van 258 tot 301 pk, terwijl het koppel de kaap van 700 Nm overschrijdt, wat een winst van 120 Nm betekent. Deze ingreep laat toe een top van 260 km/u te bereiken en 7/10 sec. op de sprint van 0 tot 100 km/u te winnen, die nu in 5,6 seconden wordt afgehaspeld.

                          Het werk op de Macan Turbo is zowaar nog indrukwekkender met een vermogen dat toenam van 400 tot 465 pk en een koppel dat met 100 Nm steeg om bijna de waarde van de diesel te bereiken: 650 Nm. Dit laat deze sportieve SUV toe tot 274 km/u te suizen en van 0 tot 100 km/u te sprinten in een luttele 4,5 seconden.

                          Uiteraard beperkte Mansory zich niet enkel tot het opvoeren van de motor, ook het koetswerk werd stevig gepimpt in de typische stijl van het huis. Het aantal aanhangsels is bijna niet meer te tellen: spoilers, zijschorten, een dakspoiler of een diffusor, evenals een uitlaatlijn in roestvrij staal. Tenslotte kan de Macan Mansory op rubbers maatje 265/35 vooraan en 295/30 achteraan op 22-duimsvelgen rekenen om al deze power op het asfalt te krijgen!
                          En vindt u dat de ingrepen van Mansory overdreven zijn?

                          Attachments:
                          • 150710_porsche_macan_mansory_01.jpg
                        10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.