porsche museum

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen porsche museum

• Maker
    Discussie

• patrick
    Deelnemer

Hey Porschisten, in augustus zou ik graag het Porsche museum in duitsland gaan bezoeken.
      Ga waarschijnlijk een nachtje boeken in de omgeving v h museum.
      Kan men met de Porsche tot aan het museum rijden?
      Heeft men een sticker nodig ivm vervuilende wagen? In sommige steden zou dit verplicht zijn?
      Grtz Floere.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 22)
      • Iedere Porsche zou zo wie zo moeten worden toegelaten in Stuttgart. 😀

goeie opmerking steri2311; want ik las hier eerder dat auto’s ouder dan 1993 bepaalde zones niet binnen mogen.

daarop is alvast een uitzondering voor wagens met een H-Kennzeichen.
          dus schrijf deze ook maar bij in het lijstje van de voordelen van een O-plaat tov een normale inschrijving :popcorn:
          @ floere: met een O-plaat op je ’92er 964 naar het museum en als je dan toch een rekening nagestuurd krijgt dan kan je bezwaar indienen op basis van je oldtimerstatuut :coolness:

Hoe zit dat met de inwoners van zo’n milieu zone, moeten die daar ook aan voldoen? Want dan zouden die geen oldtimer kunnen bezitten. :think:

PDS

Ik heb ook nog nooit een sticker gekocht :coolness:

Ik zou het er gewoon riskeren :engeltje:

Vorig jaar in november ook het museum gaan bezoeken met vrouw (jawel) en kids.
                Daar heeft mijn lieve echtgenote EINDELIJK beseft hoe mooi een *porsche kan zijn en dat de kinderen vanachter er ook in konden en 3 maanden later stond de 996 4S cabrio in mijn garage :relaxman:

maw, dit bezoek heeft mij veeeeeel opgebracht 🙂

ah ja, een sticker, welke sticker :wtf:

have fun…

Al dat gedoe voor een sticker van 5 euro.
                  Ik kleef heb wel nooit op het raam. Leg hem ertegen en als ik terug in België ben in het handschoenenkastje.
                  Als je met niet veel bent, eten in het Museum, Christophorus restaurant is ook leuk.

Wim

Ik ga maandelijks meerdere keren naar Duitsland (zus woont daar) en nog nooit een milieusticker op mijn ruit gehad.
                    En die woont midden in een milieu zone waar geel en rood verboden zijn, en als ik zie met wat de mensen die daar wonen rijden, dan zou de helft daar van de straat moeten verdwijnen.

Waar is pier 51?
                      Ben binneknort ook in Stuttgart.

ik ben afgelopen week geweest
                        Boek zeker een fabriekbezoek en rij ook eens langs het mercedes museum!
                        Lekker eten in pier 51 btw
                        :happydance: :popcorn:

Ook nog nooit een ticketje gekocht, ik parkeer zelfs zonder betalen. Gewoon uit de lucht vallen is de remedie in Duitsland. :coolness: :coolness:

80 Euro?
                            En geen vignet twv 15 Euro kopen = een verschil van 65 Euro :think:
                            Dat is… als je al “gepakt” wordt.
                            Met de P naar Stuttgart vlammen = priceless :first:

Dit is -voor mij althans- echt een no-brainer 8)

Heb ook al 2 keer het museum (waarvan 1x samen met een fabrieksbezoek, zeker een aanrader !!!) bezocht, wel met de DD. Telkens rondgereden in Stuttgart City en omstreken zonder sticker, en nooit problemen gehad. Mocht je toch controle krijgen, dan val je als buitenlander gewoon even uit de lucht en verontschuldig je je uitgebreid. In tegenstelling tot wat veel mensen denken zijn Duitsers veel vriendelijker dan je denkt, en kom je er geheid mee weg.

Hey mensen, vandaag contact gehad met touring.
                                Met pre 93 wagens geen sticker te verkrijgen.Verboden toegang voor deze gebieden.
                                Eventuele boete bedraagt voortaan 80 euro !! ( gelezen op duitse site).
                                Dus zal met de daily ( opel ) maar naar duitsland rijden, had nochtans eens zin om met de P eens te gassen.
                                Grtz Floere.

Nog nooit een sticker gekocht om in Duitsland in de steden te rijden .Binnenkort terug naar Zuffenhausen en Affalterbach .
                                  Parkeren kan onder het Porsche museum .

Zoals hierboven al uitgelegd. :up:

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 22)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.