porsche museum

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen porsche museum

• Maker
    Discussie

• patrick
    Deelnemer

Hey Porschisten, in augustus zou ik graag het Porsche museum in duitsland gaan bezoeken.
      Ga waarschijnlijk een nachtje boeken in de omgeving v h museum.
      Kan men met de Porsche tot aan het museum rijden?
      Heeft men een sticker nodig ivm vervuilende wagen? In sommige steden zou dit verplicht zijn?
      Grtz Floere.

7 reacties aan het bekijken - 16 tot 22 (van in totaal 22)
      • Sticker kan je ook kopen in Gent bij Dekra 😉

idd gewoon net over de grens een Dekra of Tüv station binnenstappen met je inschrijvingsbewijs in de hand.
          voor de prijs van het ding kan je de ellende ruzie van een boete toch niet gaan riskeren ?
          toegegeven, ik ben drie jaar geleden in een bevlieging ook via het museum gereden bij het terugkomen van een oostenrijk/zwitserland/italie trip en nooit een boete ontvangen. inmiddels ligt de sticker voorzien van een paar stukjes kleefband altijd klaar in de auto.
          hier een kaartje voor welke steden je verplicht zo’n sticker moet hebben. zodra je de snelweg verlaat hangen overal camera’s in deze gebieden ❗

bron: http://www.umwelt-plakette.de/

Ik heb ook gehoord dat de boete indien ze u betrappen nogal meevalt, nu ja van horen zeggen he.

ben al meermaals grote steden binnen gereden zonder zo’n sticker…

Hey mensen, even op VAB site gesurft ivm umweldsticker voor duitse steden.
                Blijkt da ge met ne wagen van voor 1993 niet in de umweld zones moogt rijden!
                Was zinnens om met de 964 bj 92 naar Porsche museum te rijden.
                Enig idee of ze daar streng controleren op deze umweldsticker?
                Verblijfplaats ligt 3 km van afrit.
                Grtz Floere.

Hallo Floere,

Ik ben een 3-tal maanden terug geweest naar het P-museum.
                  Mijn sticker heb ik daar ter plaatse gekocht in Stuttgart ,in een Subaru garage en koste mij 5€.
                  Inschrijvingsbewijs meedoen van de auto,gegevens worden ingevuld in een lijst en klaar is kees.
                  Het is echt tof om te doen, maar ik zou zeker ook het Mercedes-Museum doen!!
                  Voor tot aan het museum te rijden met de P is geen probleem, er is parking genoeg ondergronds van het
                  P-museum.
                  Zeker een burger gaan eten in de cantine :drink:

Costa

Hier zie je een kaart met de zone voor Stuttgart.

Ik heb via Dekra België een sticker gekocht, kost je 15,00 EUR. Stuur een scan van het inschrijvingsbewijs naar gent.automotive.be@dekra.com. In reply krijg je een factuur. Zodra het geld is overgeschreven krijg je de sticker via tante post in je bezit. Was in 3 dagen in orde. Zelf afhalen kan ook, maar prijs blijf dezelfde. Ik meen te hebben begrepen dat aankopen bij VAB ook mogelijk is. Bij Touring gaven ze me de raad te stoppen over de grens en daar aan te kopen.

7 reacties aan het bekijken - 16 tot 22 (van in totaal 22)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.