Home › Forum › Porsche Uitstappen › Porsche Museum
- Dit onderwerp bevat 70 reacties, 23 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren, 6 maanden geleden door Wouter.
-
MakerDiscussie
-
14 augustus 2014 om 19:20
Morgen richting *porsche Museum *luv enkel nog twijfels of ik met de *porsche :driver: of niet :think:
het is toch een hele tip :engeltje: -
MakerDiscussie
-
[quote=”deepee” post=209428]die link is naar een handig grafisch bedrijfje wat niks te maken heeft met erkende organisaties die milieustickers afleveren 😆
[/quote]
Sorry deepee, blijkbaar iets te snel met mijn reactie. :hail:je kan wel een groen vignet krijgen voor een oldtimer met benzinemotor die al uitgerust is met een katalysator en dus voldoet aan euronorm 1
je kan wel een groen vignet krijgen voor een oldtimer met benzinemotor die al uitgerust is met een katalysator en dus voldoet aan euronorm 1
Dus een oldtimer van 1989 mag niet binnen?
En dan zitten we in 1 europa?
Een oldtimer in belgie is dan geen oldtimer in duitsland!
grts floere.Dus een oldtimer van 1989 mag niet binnen?
En dan zitten we in 1 europa?
Een oldtimer in belgie is dan geen oldtimer in duitsland!
grts floere.die link is naar een handig grafisch bedrijfje wat niks te maken heeft met erkende organisaties die milieustickers afleveren 😆
je kan beter info zoeken op sites van TüV, Dekra, enz …
vrijgestelde duitse oldtimers zijn immers obv hun H-nummerplaat (of rode 07 plaat) gemakkelijk herkenbaarDe volgende voertuigen hebben vrijstelling voor de milieusticker:
Oldtimers met een historisch kenteken die in Duitsland als zodanig geregistreerd staan (het voertuig moet tenminste 30 jaar oud zijn en voorzien zijn van het “H”-kenteken of het rode “07”-kenteken)
of oldtimers geregistreerd in andere landen van de EU die aan overeenkomstige voorwaarden voldoen, hebben een permanente ontheffing voor de milieusticker. Indien uw oldtimer is, een datum eerste inschrijving heeft van vóór 1 januari 1978, en het voertuig voorzien is van O-platen, dan heeft u dus geen milieusticker nodig. Indien u uw oldtimer binnen de Umweltzone parkeert, dient u een kopie van uw kentekenbewijs duidelijk zichtbaar te plaatsen.
die link is naar een handig grafisch bedrijfje wat niks te maken heeft met erkende organisaties die milieustickers afleveren 😆
je kan beter info zoeken op sites van TüV, Dekra, enz …
vrijgestelde duitse oldtimers zijn immers obv hun H-nummerplaat (of rode 07 plaat) gemakkelijk herkenbaarDe volgende voertuigen hebben vrijstelling voor de milieusticker:
Oldtimers met een historisch kenteken die in Duitsland als zodanig geregistreerd staan (het voertuig moet tenminste 30 jaar oud zijn en voorzien zijn van het “H”-kenteken of het rode “07”-kenteken)
of oldtimers geregistreerd in andere landen van de EU die aan overeenkomstige voorwaarden voldoen, hebben een permanente ontheffing voor de milieusticker. Indien uw oldtimer is, een datum eerste inschrijving heeft van vóór 1 januari 1978, en het voertuig voorzien is van O-platen, dan heeft u dus geen milieusticker nodig. Indien u uw oldtimer binnen de Umweltzone parkeert, dient u een kopie van uw kentekenbewijs duidelijk zichtbaar te plaatsen.
Net gelezen dat voor oldtimers een uitzondering gemaakt wordt als ze ouder dan 30 jaar zijn, toppie :engeltje:
Net gelezen dat voor oldtimers een uitzondering gemaakt wordt als ze ouder dan 30 jaar zijn, toppie :engeltje:
Heb je een umwelt sticker nodig om tot aan het museum te geraken. Stuttgart zit in een groen zone dacht ik.
In september passeer ik daar en leek me leuk om met de zoon daar even binnen te wippen. Interessante rustpauze onderweg naar de Stelvio…Heb je een umwelt sticker nodig om tot aan het museum te geraken. Stuttgart zit in een groen zone dacht ik.
In september passeer ik daar en leek me leuk om met de zoon daar even binnen te wippen. Interessante rustpauze onderweg naar de Stelvio…[hide]Dat restaurant ziet er inderdaad heel aanlokkelijk uit, alleen is op alvast op zondagavond gesloten 😕 net toen we er waren…dju dju dju
Verder is het museum echt wel de moeite![/hide]
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.