Wij toch wel altijd een waslijstje met puntjes waarop we letten. Hier een paar.
De 928 heeft veel last van lekken. Dichtingen die niet zo goed zijn, kunnen veel schade aandoen bij toch niet zo’n goede auto’s. Dus water en vocht in de koffer dit kan je zien als je het koffertapijt opheft.
nu je daar toch bent controleer of het reservewiel , de kriek , de compressor,gevaren driehoek allemaal aanwezig is.
Duw eens op de vering , de auto mag niet staan dansen: als je duwt moet hij direct terug veren en stil staan.
kijk dan ook even naar de remschijven of dat die er nog goed uitzien, niet te veel ingesleten.
Als je kijkt naar de motorkap , als die niet goed uitgelijnd, “gestuikt” is kan het zijn dat de auto al eens accident gehad heeft. ( is niet altijd waar )
Kijk of de radiator “fan” nog niet gebroken is.
leg je eens onder de auto , misschien stel je daar iets vast. (neem pielampje mee)
test de Airco en cruise control , de zetels helemaal laten bewegen (over de gehele lengte) , ruiten helemaal laten bewegen de ruiten al rijdent ook eens halfopen zetten zodanig dat je kan horen of er speling op de ruit zit , het zonnedak,spiegels bewegen , …
Test gewoon alles binnen 🙂
er zijn nog dingen over de motor enzo heb ik hier een website gevonden want ik moet naar mijn examen 😡
http://jenniskens.internet-land.nl/Tech … erTips.htm
Zo hebben wij onze auto’s getest voor we enen kochten en zo kan je wel vlug een gedacht maken over de auto.
Als er dingen instaan die nie kloppen , zeg het ik leer graag bij.
groeten jacob