- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 1 deelnemer, en is laatst geüpdatet op 18 jaren, 10 maanden geleden door .
-
Discussie
-
2 januari 2006 om 19:26
De Technische Dienst van de gemeente Weissach heeft de bouwaanvraag Porsche AG uit Stuttgart voor een aandrijfcentrum goedgekeurd. Zo kan de autoconstructeur half november al starten met de nodige voorbereidings- en graafwerken op de terreinen van het onderzoeks- en ontwikkelingscentrum van Weissach. De nieuwbouw is een combinatie van werkplaatsen en kantoren waarin alle ontwikkelingsactiviteiten inzake aandrijftechnologie, met motor en transmissiecomponenten en aanverwante prototypes, zullen worden gecentraliseerd. Ook het ontwikkelingswerk voor de nieuwe sportcoupé “Panamera”, die in 2009 op de markt komt, zal er worden verricht, De eerste fase van het gebouw moet eind 2006 klaar zijn en zal begin 2007 worden betrokken. De totale investering bedraagt meer dan 15 miljoen euro.
En
Nadat de directie van Porsche eind juli het licht op groen zette voor de ontwikkeling van de vierzits sportcoupé, de Panamera, is de onderneming nu op zoek naar extra medewerkers voor de vestigingen in Stuttgart, Weissach en Ludwigsburg. Het bedrijf heeft meer dan 100 ingenieurs nodig in de afdelingen aandrijfsystemen, chasis, koetswerkontwikkeling, elektronica, design, aankoop, projectbeheer… De ingenieurs zijn niet alleen nodig voor de vierde modellenreeks, maar ook voor het invullen van de functies die vacant komen na de interne toewijzing van medewerkers aan het projectteam. Het nieuwe project zal in het totaal 400 arbeidsplaatsen creëren. De vierzits sportcoupé komt in 2009 op de markt
En
De raad van bestuur van Porsche heeft definitief het licht op groen gezet voor de ontwikkeling van een vierde modelreeks. Dat wordt een sportieve sedan met vier deuren en vier zitplaatsen die, zoals eerder al was uitgelekt, de naam Panamera zal dragen. De Duitsers laten zich daarvoor inspireren door de legendarische Carrera Panamerica langeafstandsrace.
Porsche investeert in het totaal meer dan € 1 miljard in het nieuwe model. Geld dat geheel uit de eigen boekhouding afkomstig is. Het platform met de motor voorin en aangedreven achtewielen wordt specifiek ontwikkeld en niet gedeeld met andere constructeurs. Om het project betaalbaar te houden, zullen de banden met de toeleveranciers aangehaald worden. In 2009 hoort de vierdeurs in de catalogus te staan. De constructeur mikt op een jaarlijkse verkoop van 20.000 stuks. Die zullen in het Duitse Leipzich gebouwd worden, waar momenteel reeds de Carrera GT en de Cayenne van de band lopen.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.