Porsche oldtimer aankopen

Home Forum Stel jezelf even voor ! Porsche oldtimer aankopen

• Maker
    Discussie

• Jonathan goderis
    Deelnemer

Allen

Mijn naam is Jonathan, 25 jaar, oldtimerliefhebber en nieuw op dit forum.
      Ik overweeg al een 2-tal jaar om een 911 cabrio of targa aan te schaffen en acht de tijd nu rijp om mijn investering aan te gaan.
      Enerzijds wil ik een aangename wagen om geregeld mee rond te rijden, maar anderzijds zie ik het ook als een investering op de langere termijn.
      Na de posts op dit forum af te lopen dacht ik ook even jullie mening te vragen omtrent mijn mogelijke aankoop.

Mijn oog is gevallen op een Duitse 911 targa, turbo look, leder interieur, 146.000km. Dus een EU versie, geen US.
      Het ‘probleem’ hierbij is dat deze wagen niet meer volledig origineel is.
      – oorspronkelijk een 2.4 motor. In 2000 gewijzigd naar een originele 3.0 porsche motor en boite uit 1978
      – turbo look geplaatst in het rood terwijl de originele kleur geel was
      – momo design stuur

De wagen staat perfect in orde, rijdt optimaal en alle papieren zijn nog aanwezig. Ook de facturen van de gedane wijzigingen.
      Daar dit voor mij toch een grote investering vergt vroeg ik mij af wat deze wagen waard is. Ik had gedacht om zo’n €20.500 te geven.
      Fotos in bijlage.

Dank op voorhand voor de hulp!

Gr
      Jonathan

Attachments:
      • IMG_2444.jpg
      • IMG_2449.jpg
      • IMG_2452.jpg
    15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 68)
      • Is van een medeforummer.
        KLIKHIER

Wat ik mij afvraag : voor 45000 euro heb je al een 997 mkII dus buiten het verschil in BIV en VB wat is een meerwaarde van een oldtimer genre 964? Nu zal ik al zelf een antwoord geven : de investering en stijgende prijzen. Maar ik denk -of vrees- dat er een moment gaat komen dat die prijzen in vrije val gaan. Buiten de exclusieve modellen genre speedster en GT3’s misschien.

Staat in Gistel, op 15min van bij mij.
            Ik kreeg gisteren bericht dat de wagen nog te koop is

Das eentje van hier als ik mij niet vergis, maar reeds verkocht, niet ?

ps: ik zou er 45 voor geven als hij mooi in orde staat…

Een nette gezonde 964 voor 40 K ?
                  Imho zul je toch niet te lang meer moeten wachten , kijk maar wat de prijzen de afgelopen 12 maanden gedaan hebben bij deze *porsche

Denk ook eerder 40k

Gezien de huidige marktprijzen denk ik toch tss de 35k en 40k :salut: :salut: :salut:

Allen
                        Ik blaas dit even wat nieuw leven ik daar ik nog steeds op zoek ben.
                        Ik ben op een 964 gevallen:

964 Carrera 4 1989
                        167000 km met ohb
                        Eerste lak aantoonbaar, diamond blue metallic
                        Full electric marineblauw leder
                        Open dak
                        Achterste wisser
                        Airco
                        Cup spiegels en cupvelgen retrofit
                        Verlaagd

Wat zou dit voor jullie mogen kosten?

thanks
                        11016371_10205102324710084_1385024608_n.jpg

11016695_10205102326270123_1182656760_n.jpg

11042120_10205102319749960_457988904_n.jpg

11051021_10205102328510179_421714874_n.jpg

Dag Koen
                          Bedankt voor je tip omtrent het boek. Gisteren geleverd en enorm interessant. Een aanrader.

MVG

[quote=”Jgoderis” post=182919]Bedankt voor de eerlijkheid. Ik push het inderdaad misschien wat teveel. Mocht er iemand nog een interessante weten staan contacteer mij dan gerust. Die van Hendrik is jammergenoeg al weg.[/quote]

Die was toch te goedkoop voor u :mrgreen:
                            koop om te beginnen al het 911 boek van Peter Morgan en zie dan verder
                            Zoiets als die rode moet je ver onder de 15 kopen om je geld van terug te krijgen…(in de huidige markt dus, want niet eens zo lang geleden kocht je zoiets voor de helft…)
                            Wat een ander van zo’n samenraapsel vindt moet je je niet aantrekken, als je hem zelf goed vindt is het toch in orde…

hier zijn er enkele die lhd zijn maar je moet ze wel in Engeland gaan halen.
                              http://www.design911.co.uk/pages/cars-for-sale.aspx?gclid=CLT03OSVzcECFaIewwodlUwA7Q

Wim

En dan zou hij willen dat ik op zo’n vraag reageer, niet dus, laat ik aan een ander over. :mrgreen:

[quote=”Jgoderis” post=182915]Ging 18 bieden. Zou dat een goede zaak zijn?[/quote]

18 wel :mrgreen: , maar 18.000, No way, zelfs geen 5000 zoals Mush al aanhaalde.

:mrgreen: :happy: :first:

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 68)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.