Porsche oldtimer aankopen

Home Forum Stel jezelf even voor ! Porsche oldtimer aankopen

• Maker
    Discussie

• Jonathan goderis
    Deelnemer

Allen

Mijn naam is Jonathan, 25 jaar, oldtimerliefhebber en nieuw op dit forum.
      Ik overweeg al een 2-tal jaar om een 911 cabrio of targa aan te schaffen en acht de tijd nu rijp om mijn investering aan te gaan.
      Enerzijds wil ik een aangename wagen om geregeld mee rond te rijden, maar anderzijds zie ik het ook als een investering op de langere termijn.
      Na de posts op dit forum af te lopen dacht ik ook even jullie mening te vragen omtrent mijn mogelijke aankoop.

Mijn oog is gevallen op een Duitse 911 targa, turbo look, leder interieur, 146.000km. Dus een EU versie, geen US.
      Het ‘probleem’ hierbij is dat deze wagen niet meer volledig origineel is.
      – oorspronkelijk een 2.4 motor. In 2000 gewijzigd naar een originele 3.0 porsche motor en boite uit 1978
      – turbo look geplaatst in het rood terwijl de originele kleur geel was
      – momo design stuur

De wagen staat perfect in orde, rijdt optimaal en alle papieren zijn nog aanwezig. Ook de facturen van de gedane wijzigingen.
      Daar dit voor mij toch een grote investering vergt vroeg ik mij af wat deze wagen waard is. Ik had gedacht om zo’n €20.500 te geven.
      Fotos in bijlage.

Dank op voorhand voor de hulp!

Gr
      Jonathan

Attachments:
      • IMG_2444.jpg
      • IMG_2449.jpg
      • IMG_2452.jpg
    15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 68)
      • voor 5000 spring ik sebiet in mijnen auto….

Het gaat niet altijd over een hype of niet….
        Heb hier een jukebox van 1954 staan van 7000 euro, die is in se ook maar 1000 euro waard. Vraag en aanbod besten vrienden……

5000.
          Maar de hype die tegenwoordig bezig is zal daar wel anders over beslissen :bounce:

Bedankt voor jullie input. En de rode waarmee ik de post begonnen ben. Wat zou daar het maximum aankoopbedrag zijn voor jullie?

[quote=”cabrio wim” post=182839]@Wes, je krijgt er oog op. :up:[/quote]

We leren hier dan ook van de beste. 😉 :respect2:

Ik hou er niet van om roest te zien. Zeker niet op zulke plaatsen. Als het nu op een deur, kofferklep, motorkap,… is dan kan het een easy fix zijn. Maar eens het in plooien en vouwen van het chassis zit, dan kan het wel eens veel verder zitten dan skin-deep. En dan zou ik er niet meer aan beginnen, gewoon om financiële redenen. Want het zou niet de eerste wagen zijn die, omdat het geld op is, halverwege het project stopt. Of erger nog; snel snel maar verder opgelapt word om dan te verkopen zodat ze ervan af zijn.

Wim

Ik heb thuis helaas geen betere foto, maar dit kwam er bij Hans onderuit, en bleek dus aan beide zijdes gewoon een gat ingeroest te zijn onder het stropje wat aan de buitenkant ook maar een pokje was.

Wim

Maar er zijn er meerdere te zien. 💡
                  En wat Wes bedoeld zou wel al eens verder kunnen zijn dan je denkt.

@Wes, je krijgt er oog op. :up:

Foto 4. Als daar al een mooie roestvlek naar buiten gekomen is, dan gaat het hoogstwaarschijnlijk ook nog wel elders zitten. En om het te laten maken gaat de nodige kosten met zich meebrengen. Want het zo laten, daar wordt het alleen maar erger van en is overigens ook niet echt een goede investering om een wagen met roest te hebben. 😉

Of huiver ik te snel als ik roest zie? :engeltje:

welke roest ? Dat pokje bovenaan de slotplaat ?

Ik, als leek, zie al onmiddellijk gigantisch veel roest onder de targabeugel.
                        Tel dus bij die aanschafprijs nog maar een paar duizenden euro’s extra om enkel dat euvel op te lossen.

Als ik dan voor de rode ga, wat zou deze waard zijn? Qua rijplezier is het wel super.
                          Wat vinden jullie van deze? http://m.autoscout24.be/anbod/-259825397?from=nl.ww3.autoscout24.be

Daar dit voor mij toch een grote investering vergt

Jonathan, oude porsches kosten bakken met geld als je zelf niet kunt sleutelen. Er een kopen is niet moeilijk als je het geld hebt liggen. Er een onderhouden om em rijdbaar te houden is andere koek daar er bijna altijd wat mee is. Het blijven ouwe gebakkies.

Tja, goede oldies staan nu eenmaal niet op elke hoek van de straat. 😉
                              Afstand mag geen drempel zijn. Desnoods als het ver is, maak je er een gezellig dagje van. :up:

Thanks! Enige nadeel is de 500km afstand

Je zal er ook nog het een en ander aan moeten doen. Auto komt uit Amerika, dus er moeten europese koplampen op en ik zou ook de achterbumper doen, nu zitten er die grote stootblokken op. Maar de auto is een mooie basis om er wat moois van te maken. Hendrik is iig een eerlijke handelaar zodat je weet waar je aan toe bent.

@bully: ben aan het mailen met Hendrik maar een kleine 17000€ lijkt mij dan ook maar weinig voor die wagen?

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 68)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.