Porsche ontkent komst Roxster

Home Forum Porsche Talk Porsche ontkent komst Roxster

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
    • 😛 P P

        [quote=”porschky”:3sk3m4cx]als ‘downsizing’ de nieuwe trend wordt, waarom krijg ik hier dan nondedju om de vijf minuten reclame op mijn PC voor penisverlengers? Zijn die dan nog niet op de hoogte van de nieuwe mode? 😉 [/quote]

        Tijd dat ge uwe webcam uitschakelt! 😆 😆 😆

          als ‘downsizing’ de nieuwe trend wordt, waarom krijg ik hier dan nondedju om de vijf minuten reclame op mijn PC voor penisverlengers? Zijn die dan nog niet op de hoogte van de nieuwe mode? 😉

            Idd., dit stond deels in het topic van de Panamera :

            Maar hoe zit het dan met het prototype voor een compactere SUV van Porsche, dat onlangs tijdens testritten kon worden betrapt? Dat model is toch het levende bewijs voor een SUV onder de Cayenne? Ja en nee. Ja, omdat het goed kan zijn dat Berning met de ontkenning van de plannen voor een tweede SUV geen slapende honden (i.c. de concurrentie) wil wakker maken. Ferrari heeft ook lange tijd ontkend dat zij met een extra, relatief goedkoop model zou komen maar afgelopen week werd het doek van de California afgehaald.
            Toch acht Autointernationaal.nl het waarschijnlijker dat Berning wel de waarheid spreekt en dat er dus geen 2e SUV in aantocht is. Het model dat door spionagefotografen betrapt werd, is de volgende generatie Cayenne. Die wordt een halve klasse kleiner dan het huidige model om zo bij een gelijkblijvend prestatieniveau de uitstoot te kunnen verminderen. Klanten van Porsche zitten beslist niet te wachten op een 2e achterbank, dus men hoeft niet dezelfde koers te varen als BMW bij de X5 gedaan heeft. Downsizing is in, iets wat we reeds bij de Mazda2 gezien hebben. Vele autofabrikanten zullen volgen, waaronder Nissan (370Z) en Saab (3e generatie 9-3). Ook Porsche hoort met de nieuwe, in 2010/2011 te introduceren, Cayenne in dit rijtje thuis.

              Heb dat ook opgevangen. Op zich geen slechte beredenering 😀

                volgens de laatste berichten zouden dit geen foto’s zijn van een nieuw model, doch van de toekomstige Cayenne!!! Onder druk inzake milieu en dergelijke zou de volgende generatie een maatje kleiner worden, zodat gewicht en afmetingen naar beneden kunnen, en men op die manier zowel prestaties als emisies positief zou kunnen beïnvloeden zonder zwaardere motoren?? Zeker het feit dat nu ook de amerikanen beginnen te klagen aan de pomp, zou een zeer beangstigende vaststelling zijn voor het Porschemanagement! 🙄

                Wait and see…?

                  hopelijk geen cabrio, want dan krijgen we… 😉

                    Als ze daar een GT van maken, is dat dan de Hard Roxster? 8)

                      Zag hem op PF.nl al. Vind hem eigenlijk best wel mooier ogen dan de Cayenne.
                      Alleen die naam 😕

                        Porsche Roxster komt in 2010 (08-05-2008 17:59)

                        Porsche heeft het altijd ontkend, maar spionagefotografen hebben het bestaan er van aangetoond: er komt een ‘baby Cayenne’. Dit model zal worden gebaseerd op de Audi Q5 en wordt Porsches 5e model. De compacte SUV gaat alleen geleverd worden met V6 benzine- en dieselmotoren van het Volkswagen concern, maar dankzij dubbele turbo’s kunnen we toch rekenen op vermogens ten noorden van 300 pk. Als naam heeft Porsche enkele jaren geleden al ‘Roxster’ laten registreren. Porsche heeft momenteel haar handen nog vol aan het productierijp maken van de Panamera sportsedan, maar na de IAA in Frankfurt (september 2009) kunnen de ingenieurs zich richten op het voltooien van het volgende project: de Roxster. Voor het aflossen van de Cayenne is Porsche afhankelijk van ontwikkelingspartner Volkswagen, dat weinig haast heeft met het vernieuwen van de Touareg. Daarom krijgt de Roxster van Porsche voorrang. De nieuweling zal duidelijk herkenbaar zijn als Porsche, maar krijgt in vergelijking met de Cayenne een wat schuinere achterzijde met een smallere 3e zijruit.

                        Bron : http://www.autointernationaal.nl

                          inderdaad… het meest degoutante aan de hele zaak is dat deze culpabilisering van de autobestuurder vaak slechts een politieke zet is om achteraf extra taxen sociaal ‘aanvaardbaar’ te maken! Want de storm lijkt weer wat te gaan liggen zijn wat de extra emissietaxen betreft, waar ik vrees dat we tegen het volgende begrotingsdebacle er weer aan zullen mogen geloven… Schijnheilige interesse van de politieke wereld in milieu om uiteindelijk een nieuwemanier van staatsfinanciering er door te kunnen drukken… 👿

                          Het is daarbij opvallend hoe sommige info straal genegeerd werd. Zo waren de Duitsers de kritiek op hun autosnelwegpoliteik (zonder snelheidslimiet) meer dan beu, en hebben ze eens laten berekenen hoeveel meer emissie er vrijkomt wanneer een wagen topsnelheid rijdt ipv 130. Het opzienbarende verschil was… 3%!! Maar daar hoor je niets over in het nieuws of de media hoor, enkel in Duitstalige autoboekjes staat die info…

                          Moraal van het verhaal; ik ben er best mee akkoord dat milieuzorg belangrijk is… wat bij mij zelfs begint met geen papiertje of ander vuil op straat te gooien! Maar de hele politieke schijnheiligheid hierrond, door politici die zelf in de meest dikke bakken rondrijden of met de helicopter naar de film van Al Gore gaan kijken… dat is er wat te veel aan…

                            Bosch zal vanaf 2008 hybride techniek leveren aan o.a. Porsche, maar volgens Bosch manager Rolf Leonhard zal de klassieke verbrandingsmotor met verbeterde directe injectie de eerstkomende 20 jaar toch het voortouw nemen.
                            Hij beweert dat hybride wagens slechts een uitzondering zullen blijven wat betreft mondiale verkoop.

                            Idd. merkwaardig hoe de uitstootproblematiek nu plots massaal de kop opsteekt, terwijl slechts een paar jaartjes geleden geen haan daarnaar kraaide.
                            Je zou je op den duur een crimineel beginnen voelen als je met een brandstofverslindende motor op weg bent 🙄

                              best mogelijk dat de waarheid, weer eens, in het midden ligt…

                              De prestaties die opgegeven worden zullen mogelijks speculaties zijn, van de boekjes…

                              …maar dat neemt niet weg dat de mondiale druk om steeds minder emissie en verbruik te kunnen aantonen ook merken als Porsche noodzaakt om ‘politiek correcte’ motoren te gaan bouwen, waardoor directe inspuiting inderdaad op het menu schijnt te staan, evenals ze reeds toegegeven hebben (officiële info!) dat ze voor de Cayenne aan hybridemotoren aan het werken zijn.

                              Is het trouwens ook al iedereen opgevallen hoe bij de laatste persvoorstelling van Porsche (voor de nieuwe basis Cayenne) er opvallend veel aandacht besteeds werd aan het feit dat ze nu al met een beperkte mengeling biobrandstoffen kunnen rijden… evenals zowat alle autoreclames van tegenwoordig enkel nog over uitstoot lijken te spreken…?

                                [quote=”Scoobyfun”:1k7bshf8]En volgens het duitse blad Autozeitung, zou de 997 facelift (voorzien voor helft 2008) krachtigere motoren krijgen met direkte inspuiting.

                                365 pk voor de basis 911 en zelfs 400 pk voor de 911 S, met een verbruik dat 8 % lager ligt.[/quote]

                                Dat heeft Porsche trouwens ook al ontkent.

                                Er komt facelift, maar zonder verregaande motorische veranderingen.

                                  Prachtige info.
                                  Dank u

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.