Porsche ook !!!!!!

Home Forum Porsche Talk Porsche ook !!!!!!

  • Maker
    Discussie
  • Ook bij nieuwe CO2 meetmethode WLTP lopen constructeurs er de kantjes af

    Uit documenten van de Europese Commissie blijkt dat constructeurs besloten hebben hun uitstoot kunstmatig op te krikken in de nieuwe WLTP-test. Jawel, dat las je goed. Alles heeft er mee te maken dat Europa de merken op heeft gelegd om stelselmatig de uitstoot met procentpunten terug de dringen. Als je dan al van een hoge basis start, dan is het natuurlijk makkelijker om CO2’tjes er af te schaven.

    De truc werkt als volgt; Fabrikant X haalt haar automodel door de WLTP-cyclus en vergeet bijvoorbeeld – in het geval van een hybride – de batterij op te laden, het start-stop-systeem aan te zetten of ecologisch te schakelen. Het meetresultaat dat daar uit komt (tot 13% hoger dan feitelijk haalbaar) wordt voorgelegd als “nulmeting” die vanaf 2021 zal gehanteerd worden. Tegen 2025 moet de gehele vloot 15 procent minder uitstoten (lees: alle hulpmiddeltjes terug aanzetten, airco uit), in 2030 gaat het over 30 procent minder CO2-uitstoot.

    Een praktijk waar Europa in principe niets tegen kan doen, want de nieuwe testcyclus werkt deze manier van werken net in de hand. Automerken hebben dan ook al lang ingecalculeerd dat ze beter de eerste jaren even minder competitieve cijfers voor kunnen leggen om tegen 2025 de doelstellingen te kunnen halen. Asociaal natuurlijk voor het klantenbestand. Want in België betaal je – tot het rekeningrijden – nog steeds taksen gebaseerd op de CO2-uitstoot van de auto. Waardoor je eigenlijk meer zal betalen dan echt nodig.

    Als je overweegt om op korte termijn een auto aan te schaffen? Koop dan nu een stockwagen of een jonge occasie !

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
    • Het afbouwen van de fiscale aftrekbaarheid vanaf 1/1/18 voor hybride wagens (zoals de Panamera) helpt natuurlijk ook niet om meer te verkopen.

        WLTP drukt nog steeds zijn stempel op de Belgische autoverkoop. Porsche is grootste slachtoffer.

          Hier geloof ik niet veel van
          Volgens mij is het verschil veel groter

          Zie hier de verschillen voor de nieuwe Macan

            de minimale uitstoot van de GTS met PDK staat nu online 195 gr, manuele versnellingsbak onbekend.
            BIV en VB vroeger 1865€/650€ en nu 2452€/669€

              Klopt inderdaad: CO2-Emissionen kombiniert: 205 – 186 g/km

              Nu, deze is wel een PDK (dus met 186 g) maar zoals zo dikwijls fout ingevuld in het formulier.

                205gr is volgens mij de CO2 van een manuele
                186gr staat nog steeds op Porsche.de wanneer je PDK aan vinkt

                Mogelijks zal het verschil nog hoger liggen dan de 19gr

                  een GTS in verkeer gebracht begin 2018 had nog 186 gr CO² uitstoot. zo wordt het gat in de begroting slapend gedicht :bounce:

                    De autoverkoop steeg in West-Europa in augustus met maar liefst 27%, dat blijkt uit cijfers van LMC Automotive data.
                    Uitschieters zijn daarbij Frankrijk (+40% verkoop), Spanje (+49% verkoop) en België (+47% verkoop).

                    Of daar ook wat foefelaré tussen zit? Zonder twijfel. Er wordt namelijk aangenomen dat automerken zelf een hoop wagens hebben ingeschreven om ze daarna te verkopen als jonge directiewagen (2dehandswagens hoeven niet WLTP-oké te zijn). Het gevolg daarvan is natuurlijk dat de autosector een zwak najaar tegemoet gaat. Zowel qua autoverkoop (zo zijn er merken die auto’s niet kunnen leveren tot ze WLTP-klaar zijn) als qua winst. Want een nieuw voertuig van 30.000 euro plots als 2dehands moeten verkopen aan 25.000 euro, dat is een serieuze streep door de rekening.

                    123

                      deze is niet voor circuit maar voor snelweg en dan maakt dat veel minder uit.
                      waar ik vroeger moest hernemen kan ik nu in 6e blijven en hij trekt op zijn diesel turbootje al in lage toeren..

                        205 bandbreedte (°-°) voor de aangedreven as met 400 Nm tractie is idd zeer mager. ik heb om hetzelfde vermogen op de weg te zetten 295-ers steken.

                        123

                          goh, tis firmawagen.. met standard 16 inchers en runflats (minder stoeprand schade, meer comfort dan 17’s), Ik ga dus geen eigen geld en moeite in die velgen steken. Tis wel een raar blauw, het verandert nogal neig afhankelijk van de belichting.

                          En ook bizar, in de motorruimte is de lak niet metallic, maar bleek bleek blauw.
                          Nog nooit zelf meegemaakt dat een auto niet van binnen en van buiten gelijk gespoten is.

                          Het valt wel meer op met die 400nm, dat 205 achteraan eigenlijk niet genoeg band is voor dat koppel.
                          Maar dat zal vermoedelijk meer een issue zijn voor de lease maatschappij 😉

                            wow cool blauw kleurtje ! Misschien nog donker plastidipje op de velgen en hij is perfect !

                              Goe bezig Stijn:up:

                              123

                                en btw,kheb een een wat feller kleurtje gepakt na ons discussie hier op t forum.
                                zwart kuist slecht, het huidig bmw bruin is te veel babykak achtig, en grijs , meh.

                                  :up: :drink:

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.