Home › Forum › Porsche Talk › Porsche ook !!!!!!
- Dit onderwerp bevat 79 reacties, 20 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 3 jaren, 11 maanden geleden door deepee.
-
MakerDiscussie
-
25 september 2015 om 00:45
Net hier op het nieuws dat Porsche (bepaalde hoge pieten al opgestapt) en ook nog andere merken ook sjoemelden met waardes van uitstoot (diesels) en hybride auto’s buiten VW wat nu uitgebreid op het nieuws is.
Pot gaat nu open getrokken worden denk ik.
Maar vindt dit niet gek, de eisen worden alsmaar zwaarder en ik vind toch alles al (te)over regelt in Europa.Dus al die verboden op auto’s die nu niet in de steden mogen vanwege de hoge roet uitstoot zwaar onder discussie nu. :happy: :happy:
-
MakerDiscussie
-
het zijn niet eens 630.000 volkswagens, in dit artikel is sprake van evenveel duitse auto’s zonder een merk te vernoemen …
maar het neemt wel ongeziene proporties aan. alleen in Europa zullen 8,5 mio voertuigen van de 12 merken binnen de VAG groep een terugroepaktie moeten ondergaan.Afhandeling dieselgate:
Porsche roept vrijwillig 630.000 wagens terug en start met 10.500 stuks van de 1ste generatie McAnnlees meer …
[quote=”Yellow Submarine” post=226875]Wie zegt dat de boordcomputer juist is?
Ik heb dat al nagegaan op ye olde manier: voltanken en dagteller op 0. Volgende tankbeurt de getankte liters x 100 km, delen door de gereden km. Dan maak je nog abstractie van de afwijking van de dagteller, maar soit. Wedden dat je meer verbruikt dan de boordcomputer aangeeft?[/quote]
Nou, ik moet mezelf hier toch corrigeren. De nieuwe 420d GC van mijn vrouw heeft verbazingwekkend precieze instrumenten. De snelheidsmeter geeft 100% correcte snelheid aan, als je voorbij zulk een “u rijdt xx km/u” radar bolt. En het gemiddeld verbruik scheelde ook maar 0,1 l/100 km. Als een zombie slabakkend in Zweden gaf hij 5,0 aan, terwijl we achteraf reëel op 5,1 l uitkwamen bij het tanken. Dit over meerdere duizenden km.
Return of Dieselgate: 3 more hidden programs found in VW Audi/Porsche firmware
The German newspaper Bild am Sonntag says that US investigators have discovered three more hidden cheat apps in a Volkswagen product line: these ones were discovered in 3-liter Audi diesels.
Volkswagen has already agreed to pay a $15B fine, the largest in US history, to settle claims relating to the cheat software on its 2L vehicles that allowed them to trick regulators into thinking that they were much lower-emission than they would be under road conditions.
There are 85,000 3.0L VW Audis on America’s roads, and there’s a hearing about them scheduled for tomorrow. The Bild story suggests that US regulators are going to drop a bombshell on VW — the revelation that the company had cheated even worse with the bigger engines in its luxury cars, and that they had not come clean about it.[i]U.S. authorities have found three unapproved software programs in 3.0 liter diesel engines made by Volkswagen’s (VOWG_p.DE) Audi (NSUG.DE) unit, German weekly Bild am Sonntag reported, without saying where it had obtained the information.
The software allowed the turbocharged direct injection (TDI) engines used in Audi’s Q7, Porsche’s Cayenne and VW’s Touareg models to shut down emissions control systems after about 22 minutes, the paper said. Official methods to measure emissions usually last about 20 minutes, it added.
[/i]averechte sjoemelsoftware 😀 meer verbruik op kompoeter dan reeel.
Wie zegt dat de boordcomputer juist is?
Ik heb dat al nagegaan op ye olde manier: voltanken en dagteller op 0. Volgende tankbeurt de getankte liters x 100 km, delen door de gereden km. Dan maak je nog abstractie van de afwijking van de dagteller, maar soit. Wedden dat je meer verbruikt dan de boordcomputer aangeeft?
Wat die hybrides betreft: ik heb dat eergisteren in het nieuws op één gehoord. De uitleg was dat het verbruik bij een hybride niet echt getest wordt! Er wordt gewoon een percentage genomen van het benzineverbruik… Of de stroom nu na 5 km is opgebruikt of niet!
Eerlijk gezegd zuipt onze daily ook veel meer dan ze aangegeven hebben bij de verkoop. Hij zit rond de 11 liter volgend de boordcomputer terwijl ze me rond de 6 liter hadden gezegd. Dat komt omdat we veel in de file staan is hun repliek. Deal with it, dom domdomdomdomdom, zongen ze.
Er zit tot 121 procent verschil tussen, zo meldt Test-Aankoop na een grootschalig onderzoek.
De beloftes die autofabrikanten doen over het brandstofverbruik van hun wagens kloppen allerminst met de realiteit. De consumentenorganisatie lanceert een module om het beloofde en het werkelijke verbruik te vergelijken. Dit zijn de meest opvallende resultaten van het onderzoek:
De verbruikersorganisatie vergeleek sinds 2012 meer dan 500 modellen. “Opdat consumenten een wagen zouden kunnen kopen met kennis van zaken op het Autosalon, lanceren we de module http://www.test-aankoop.be/werkelijkverbruik, die toelaat om het werkelijke verbruik na te gaan.”
De verschillen tussen wat de fabrikanten beloven en het werkelijke verbruik bedragen gemiddeld 16 procent. Het podium van wagens die meer verbruiken dan wat er geafficheerd werd:
Mitsubishi Outlander PHEV Top 4WD, (121 procent)
VW Golf GTE DSG (120 procent)
Mercedes S 500 Plug-in Hybrid Lang 7G-Tronic Plus (85,71 procent).Opvallend – en schrijnend – is dat de 5 wagens waar de grote verschillen zitten tussen het geafficheerde en het werkelijke verbruik allemaal hybrides zijn,
Porsche Says It Might Have a Fix for Its V6 Diesel Engines
We’re still waiting on the fix for the 2.0-liter diesel engines that several Volkswagens and a few Audis used, but it looks like Porsche has a fix for its 3.0-liter V6 diesel engines.
Porsche CEO Oliver Blume told Reuters in an interview that the company had submitted a plan to CARB and the EPA that would involve a software update on all of the 13,000 affected Cayennes and a new catalytic converter for the 2013 and 2014 models. Affected Cayennes from 2015 and 2016 wouldn’t need the new catalytic converter. Now the company is waiting on approval from the U.S.
“Everything we can do for this particular engine has been done for now and we are now awaiting feedback,” Blume told Reuters.
Blume also told Reuters that Audi is responsible for the technical aspects of the fix, which likely means that the fix isn’t specific to Porsche models. If it’s accepted and applies to all of the cars in the U.S. that use the same 3.0-liter V6 diesel engine, the plan would fix Audis, Porsches, and one Volkswagen, the diesel Touareg.
There’s still no news, however, on how much the fix will end up costing, and we don’t know when U.S. regulators will make a decision to accept or reject Porsche’s proposal, which CARB recently did to Volkswagen’s proposed 2.0-liter fix.
Huiszoekingen bij Porsche in Italië in kader van VW-schandaal
De Italiaanse financiële politie heeft in de nasleep van het milieuschandaal bij het Duitse autoconcern Volkswagen (VW) huiszoekingen uitgevoerd bij VW-sportwagendochter Porsche. Dat heeft een woordvoerder van het hoofdkantoor in Padua bevestigd. Ook vandaag heeft Wolfgang Porsche, hoofd van de controlerende familie achter Volkswagen, op het hoofdkantoor van Volkswagen gepleit voor het behoud van banen bij de onderneming. Nog deze week wil VW overbruggingskredieten afsluiten.
“We werken nauw samen met de autoriteiten”, aldus de woordvoerder ban Porsche in Padua. Er zou niets in beslag genomen zijn. In oktober werden ook al de kantoren van Volkswagen en dochter Lamborghini in Verona doorzocht. In Italië zijn meer dan 700.000 auto’s betrokken bij het schandaal.
Onderzoek naar misstanden prioritair
Ten overstaan van honderden werknemers onderstreepte Wolfgang Porsche in Wolfsburg zijn betrokkenheid en zei hij dat het onderzoek naar de misstanden uit het verleden nu de hoogste prioriteit heeft. Het is voor het eerst dat een lid van de familie die een meerderheidsbelang in de automaker bezit, zich uitlaat over het schandaal waaronder de automaker gebukt gaat.“Ik heb de rotsvaste overtuiging dat Volkswagen de situatie zal doorstaan”, sprak Porsche, kleinzoon van de geestelijke vader van de Volkswagen Kever. Porsche sprak ook zijn steun uit aan de huidige topman van het concern Matthias Müller.
Vakbondsleiders hadden de familie eerder gevraagd zich in te zetten voor de werknemers. Door de tegenvallende verkopen krijgen werknemers tijdens de feestdagen twee weken gedwongen vrijaf.
20 miljard overbruggingskredieten
Intussen bereidt Volkswagen zich voor om voor miljarden aan overbruggingskredieten af te sluiten. Dat meldt het Duitse persagentschap dpa. VW wil zo zijn financiële sterkte opvoeren nu het autoconcern aankijkt tegen hoge kosten door het milieuschandaal met de sjoemelsoftware. Volgens dpa zou VW nog deze week de kredieten afsluiten. Het zou volgens het financiële persagentschap Bloomberg gaan om financiering ten belope van 20 miljard euro. Daarvoor wordt naar verluidt gepraat met dertien banken, die VW elk een lening zouden bieden van tussen de 1,5 miljard en 2,5 miljard euro.Geen premies
Volkswagen onderbreekt de productie in zijn Duitse vestigingen gedurende bijna drie weken in de eindejaarsperiode. Ook zal er aan de werknemers in 2016 geen enkele premie betaald worden. Dat heeft ondernemingsraadvoorzitter Bernd Osterloh vandaag gezegd.“Je moet geen genie zijn om het bedrag te berekenen van de premies” die Volkswagen aan zijn werknemers zal uitkeren in 2016, aldus Osterloh. “Tien procent van nul is nul.”
Volgens Osterloh moeten de toplui van het bedrijf dan wel eveneens afzien van hun variabele verloning. “Bonussen zijn ofwel voor iedereen, ofwel voor niemand.”
De constructeur keerde in maart een performantiepremie van 5.900 euro (bruto) uit aan elk van zijn bijna 200.000 Duitse werknemers voor het jaar 2014. De negen leden van het Volkswagenbestuur verdeelden een globale verloning van meer dan 65 miljoen euro, waarvan 54 miljoen als bonus.
Bosch
Ook de Duitse toeleverancier Bosch komt ondertussen onder druk te staan. In de Verenigde Staten is tegen Bosch een klacht ingediend wegens vermeende medeplichtigheid, zo blijkt uit gerechtelijke documenten.Een woordvoerder van Bosch in Duitsland wilde vandaag geen commentaar geven en verwees naar een verklaring van 24 september, waarin Bosch elke verantwoordelijkheid afwijst.
In de klacht die maandag in Detroit ingediend werd, wordt Bosch ervan beschuldigd deel uitgemaakt te hebben van een “samenzwering” in het milieuschandaal bij VW. Het bedrog werd door de toeleverancier, die de benodigde software leverde, “mogelijk gemaakt en aangemoedigd”, klinkt het in de 56 pagina’s lange aanklacht.
Huiszoekingen bij Porsche in Italië in kader van VW-schandaal
De Italiaanse financiële politie heeft in de nasleep van het milieuschandaal bij het Duitse autoconcern Volkswagen (VW) huiszoekingen uitgevoerd bij VW-sportwagendochter Porsche. Dat heeft een woordvoerder van het hoofdkantoor in Padua bevestigd. Ook vandaag heeft Wolfgang Porsche, hoofd van de controlerende familie achter Volkswagen, op het hoofdkantoor van Volkswagen gepleit voor het behoud van banen bij de onderneming. Nog deze week wil VW overbruggingskredieten afsluiten.
“We werken nauw samen met de autoriteiten”, aldus de woordvoerder ban Porsche in Padua. Er zou niets in beslag genomen zijn. In oktober werden ook al de kantoren van Volkswagen en dochter Lamborghini in Verona doorzocht. In Italië zijn meer dan 700.000 auto’s betrokken bij het schandaal.
Onderzoek naar misstanden prioritair
Ten overstaan van honderden werknemers onderstreepte Wolfgang Porsche in Wolfsburg zijn betrokkenheid en zei hij dat het onderzoek naar de misstanden uit het verleden nu de hoogste prioriteit heeft. Het is voor het eerst dat een lid van de familie die een meerderheidsbelang in de automaker bezit, zich uitlaat over het schandaal waaronder de automaker gebukt gaat.“Ik heb de rotsvaste overtuiging dat Volkswagen de situatie zal doorstaan”, sprak Porsche, kleinzoon van de geestelijke vader van de Volkswagen Kever. Porsche sprak ook zijn steun uit aan de huidige topman van het concern Matthias Müller.
Vakbondsleiders hadden de familie eerder gevraagd zich in te zetten voor de werknemers. Door de tegenvallende verkopen krijgen werknemers tijdens de feestdagen twee weken gedwongen vrijaf.
20 miljard overbruggingskredieten
Intussen bereidt Volkswagen zich voor om voor miljarden aan overbruggingskredieten af te sluiten. Dat meldt het Duitse persagentschap dpa. VW wil zo zijn financiële sterkte opvoeren nu het autoconcern aankijkt tegen hoge kosten door het milieuschandaal met de sjoemelsoftware. Volgens dpa zou VW nog deze week de kredieten afsluiten. Het zou volgens het financiële persagentschap Bloomberg gaan om financiering ten belope van 20 miljard euro. Daarvoor wordt naar verluidt gepraat met dertien banken, die VW elk een lening zouden bieden van tussen de 1,5 miljard en 2,5 miljard euro.Geen premies
Volkswagen onderbreekt de productie in zijn Duitse vestigingen gedurende bijna drie weken in de eindejaarsperiode. Ook zal er aan de werknemers in 2016 geen enkele premie betaald worden. Dat heeft ondernemingsraadvoorzitter Bernd Osterloh vandaag gezegd.“Je moet geen genie zijn om het bedrag te berekenen van de premies” die Volkswagen aan zijn werknemers zal uitkeren in 2016, aldus Osterloh. “Tien procent van nul is nul.”
Volgens Osterloh moeten de toplui van het bedrijf dan wel eveneens afzien van hun variabele verloning. “Bonussen zijn ofwel voor iedereen, ofwel voor niemand.”
De constructeur keerde in maart een performantiepremie van 5.900 euro (bruto) uit aan elk van zijn bijna 200.000 Duitse werknemers voor het jaar 2014. De negen leden van het Volkswagenbestuur verdeelden een globale verloning van meer dan 65 miljoen euro, waarvan 54 miljoen als bonus.
Bosch
Ook de Duitse toeleverancier Bosch komt ondertussen onder druk te staan. In de Verenigde Staten is tegen Bosch een klacht ingediend wegens vermeende medeplichtigheid, zo blijkt uit gerechtelijke documenten.Een woordvoerder van Bosch in Duitsland wilde vandaag geen commentaar geven en verwees naar een verklaring van 24 september, waarin Bosch elke verantwoordelijkheid afwijst.
In de klacht die maandag in Detroit ingediend werd, wordt Bosch ervan beschuldigd deel uitgemaakt te hebben van een “samenzwering” in het milieuschandaal bij VW. Het bedrog werd door de toeleverancier, die de benodigde software leverde, “mogelijk gemaakt en aangemoedigd”, klinkt het in de 56 pagina’s lange aanklacht.
Ook Renault en Opel heeft in werkelijkheid emissiewaarde uit de jaren 80
De Renault Espace diesel stoot onder reële omstandigheden tot 25 keer meer NOx (stikstofoxiden) uit dan toegelaten, wanneer er gemeten wordt bij een warme motor. Dat heeft de Duitse milieubeweging Deutsche Umwelthilfe dinsdag bekendgemaakt.
“We hebben tests uitgevoerd met de Renault Espace diesel, aangezien die wagen ook bij andere tests al veel hogere reële emissiewaarden had laten optekenen”, aldus Jürgen Resch, directeur van Deutsche Umwelthilfe tijdens een persconferentie in Berlijn.
Bij zes tests uitgevoerd door de Universiteit voor toegepaste wetenschappen van het Zwitserse Bern zijn emissiewaarden vastgesteld die de norm van 80 mg/km 13 tot 25 keer overschrijden. Bij een test werd zelfs een waarde gemeten van meer dan 2.000 mg/km.“Dergelijke emissiewaarden hebben we niet meer gezien sinds het einde van de jaren 1980, toen Europese emissielimieten aangenomen werden”, aldus expert Axel Friedrich.
Korte tijd na het uitbreken van het milieuschandaal met de sjoemelsoftware bij het Duitse autoconcern Volkswagen, had Deutsche Umwelthilfe al laten weten “gedetailleerde cijfers te hebben over manipulaties van emissiewaarden” bij verschillende andere autobouwers dan Volkswagen, iets dat meteen ontkend werd door Daimler en BMW.
In oktober richtte de milieuorganisatie dan haar pijlen op de Opel Zafira diesel, waarvan onder bepaalde rijomstandigheden de uitstoot van NOx tot 17 keer groter zou zijn dan toegelaten door de Euro 6-norm.
Ook Renault en Opel heeft in werkelijkheid emissiewaarde uit de jaren 80
De Renault Espace diesel stoot onder reële omstandigheden tot 25 keer meer NOx (stikstofoxiden) uit dan toegelaten, wanneer er gemeten wordt bij een warme motor. Dat heeft de Duitse milieubeweging Deutsche Umwelthilfe dinsdag bekendgemaakt.
“We hebben tests uitgevoerd met de Renault Espace diesel, aangezien die wagen ook bij andere tests al veel hogere reële emissiewaarden had laten optekenen”, aldus Jürgen Resch, directeur van Deutsche Umwelthilfe tijdens een persconferentie in Berlijn.
Bij zes tests uitgevoerd door de Universiteit voor toegepaste wetenschappen van het Zwitserse Bern zijn emissiewaarden vastgesteld die de norm van 80 mg/km 13 tot 25 keer overschrijden. Bij een test werd zelfs een waarde gemeten van meer dan 2.000 mg/km.“Dergelijke emissiewaarden hebben we niet meer gezien sinds het einde van de jaren 1980, toen Europese emissielimieten aangenomen werden”, aldus expert Axel Friedrich.
Korte tijd na het uitbreken van het milieuschandaal met de sjoemelsoftware bij het Duitse autoconcern Volkswagen, had Deutsche Umwelthilfe al laten weten “gedetailleerde cijfers te hebben over manipulaties van emissiewaarden” bij verschillende andere autobouwers dan Volkswagen, iets dat meteen ontkend werd door Daimler en BMW.
In oktober richtte de milieuorganisatie dan haar pijlen op de Opel Zafira diesel, waarvan onder bepaalde rijomstandigheden de uitstoot van NOx tot 17 keer groter zou zijn dan toegelaten door de Euro 6-norm.
Ooit een P 6 weken kwijt geweest na fabriekssoftware update
Uiteindelijk “mocht” men van Porsche Germany ( Brussel heeft in deze niets in de pap te brokken ) bij PCA de door de update geflipte electronica vervangen, na 5 weken!
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.