Porsche ook !!!!!!

Home Forum Porsche Talk Porsche ook !!!!!!

  • Maker
    Discussie

  • Wim
    Deelnemer

      Net hier op het nieuws dat Porsche (bepaalde hoge pieten al opgestapt) en ook nog andere merken ook sjoemelden met waardes van uitstoot (diesels) en hybride auto’s buiten VW wat nu uitgebreid op het nieuws is.
      Pot gaat nu open getrokken worden denk ik.
      Maar vindt dit niet gek, de eisen worden alsmaar zwaarder en ik vind toch alles al (te)over regelt in Europa.

      Dus al die verboden op auto’s die nu niet in de steden mogen vanwege de hoge roet uitstoot zwaar onder discussie nu. :happy: :happy:

    15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 79)
      • Ooit een P 6 weken kwijt geweest na fabriekssoftware update :mrgreen:
        Uiteindelijk “mocht” men van Porsche Germany ( Brussel heeft in deze niets in de pap te brokken ) bij PCA de door de update geflipte electronica vervangen, na 5 weken!

          Ik zou heel terughoudend zijn om de software te laten aanpassen… Die software aanpassing dient dus om de rooskleurige resultaten van de testen ook op de weg te realiseren. Goed mogelijk dat de motor dan heel wat anemischer reageert op de gaspedaal!

          Misschien heb je dan voor wat ik al bij meerdere Fords heb ondervonden: de motor heeft neiging tot stilvallen als je probeert te vertrekken met te weinig gas.

          [hide]Ford foert, zeggen we dan… 😈 [/hide]

            Ik zou heel terughoudend zijn om de software te laten aanpassen… Die software aanpassing dient dus om de rooskleurige resultaten van de testen ook op de weg te realiseren. Goed mogelijk dat de motor dan heel wat anemischer reageert op de gaspedaal!

            Misschien heb je dan voor wat ik al bij meerdere Fords heb ondervonden: de motor heeft neiging tot stilvallen als je probeert te vertrekken met te weinig gas.

            [hide]Ford foert, zeggen we dan… 😈 [/hide]

              Mededeling van Volkswagen zelf :

              Statement on Audi’s discussions with the US environmental authorities EPA and CARB

              • Auxiliary emission control devices (AECD) for US version of V6 TDI 3 liter
              engine to be revised, documented and submitted for approval
              • Technical solution for North America versions from 2009 model year onwards to
              be worked out in conjunction with the authorities

              Statement on Audi’s discussions with the US environmental authorities EPA and CARB Audi will revise, document in detail, and resubmit for US approval certain parameters of the engine-management software used in the V6 TDI 3 liter diesel engine. That is the result of the discussions held between a delegation from AUDI AG and the US Environmental Protection Agency (EPA) and the California Air Resources Board (CARB). The updated software will be installed as soon as it is approved by the authorities. The three brands Audi, Porsche and Volkswagen are affected. Audi estimates that the related expense will be in the mid-double-digit millions of euros.

              The latest discussions focused on a notice of violation of November 2, in which Audi was informed that AECDs (Auxiliary Emission Control Devices) were not sufficiently described and declared in the application for US type approval. That will now be done with the updated software and the documentation.

              Audi has confirmed that three AECDs were not declared in the context of the US approval documentation. One of the AECDs relates to the temperature conditioning of the exhaust‑gas cleaning system. The other two AECDs are for the avoidance of deposits on the Ad-Blue metering valve and of HC poisoning of the SCR catalyst with unburnt hydrocarbons. One of them is regarded as a defeat device according to applicable US law. Specifically, this is the software for the temperature conditioning of the exhaust-gas cleaning system.

              Audi has agreed with the environmental authorities on further steps of cooperation in which the concrete measures to be taken will be specified. The company has committed to continue cooperating transparently and fully. The focus will be on finding quick, uncomplicated and customer-friendly solutions. The voluntary sales stop for models with the V6 TDI diesel engine, which the three affected Group brands had provisionally decided upon, has been extended until further notice.

              This engine was developed by Audi and is used in the Audi US models A6, A7, A8, Q5 and Q7 from model year 2009 onwards. Volkswagen uses the engine in the Touareg and Porsche has used it in the Cayenne since model year 2013. All affected models continue to be safe and roadworthy.

              Ik onthou vooral [b][i][u]: “All affected models continue to be safe and roadworthy”.
              [/u][/i][/b]

                Mededeling van Volkswagen zelf :

                Statement on Audi’s discussions with the US environmental authorities EPA and CARB

                • Auxiliary emission control devices (AECD) for US version of V6 TDI 3 liter
                engine to be revised, documented and submitted for approval
                • Technical solution for North America versions from 2009 model year onwards to
                be worked out in conjunction with the authorities

                Statement on Audi’s discussions with the US environmental authorities EPA and CARB Audi will revise, document in detail, and resubmit for US approval certain parameters of the engine-management software used in the V6 TDI 3 liter diesel engine. That is the result of the discussions held between a delegation from AUDI AG and the US Environmental Protection Agency (EPA) and the California Air Resources Board (CARB). The updated software will be installed as soon as it is approved by the authorities. The three brands Audi, Porsche and Volkswagen are affected. Audi estimates that the related expense will be in the mid-double-digit millions of euros.

                The latest discussions focused on a notice of violation of November 2, in which Audi was informed that AECDs (Auxiliary Emission Control Devices) were not sufficiently described and declared in the application for US type approval. That will now be done with the updated software and the documentation.

                Audi has confirmed that three AECDs were not declared in the context of the US approval documentation. One of the AECDs relates to the temperature conditioning of the exhaust‑gas cleaning system. The other two AECDs are for the avoidance of deposits on the Ad-Blue metering valve and of HC poisoning of the SCR catalyst with unburnt hydrocarbons. One of them is regarded as a defeat device according to applicable US law. Specifically, this is the software for the temperature conditioning of the exhaust-gas cleaning system.

                Audi has agreed with the environmental authorities on further steps of cooperation in which the concrete measures to be taken will be specified. The company has committed to continue cooperating transparently and fully. The focus will be on finding quick, uncomplicated and customer-friendly solutions. The voluntary sales stop for models with the V6 TDI diesel engine, which the three affected Group brands had provisionally decided upon, has been extended until further notice.

                This engine was developed by Audi and is used in the Audi US models A6, A7, A8, Q5 and Q7 from model year 2009 onwards. Volkswagen uses the engine in the Touareg and Porsche has used it in the Cayenne since model year 2013. All affected models continue to be safe and roadworthy.

                Ik onthou vooral [b][i][u]: “All affected models continue to be safe and roadworthy”.
                [/u][/i][/b]

                  Ongeveer 13.000 Porsche Cayennes uitgerust met sjoemelsoftware (Belga 24-11-2015)


                  Het milieuschandaal met de sjoemelsoftware bij het Duitse autoconcern Volkswagen (VW) breidt nu ook uit bij sportwagendochter Porsche. Zowat 13.000 dieselwagens van het model Porsche Cayenne zijn betrokken, maakte een woordvoerder van het bedrijf vandaag bekend in Stuttgart.
                  Eerder was er sprake van 3.000 stuks. VW-dochter Porsche haalt haar dieselmotoren bij VW-dochter Audi, waar maandagavond ook het gebruik van sjoemelsoftware bij 3 liter dieselmotoren toegegeven werd.

                  Bij Porsche zou het gaan om dieselversies van de Cayenne vanaf 2013, waar eerder enkel modeljaar 2015 in het vizier kwam.

                    Ongeveer 13.000 Porsche Cayennes uitgerust met sjoemelsoftware (Belga 24-11-2015)


                    Het milieuschandaal met de sjoemelsoftware bij het Duitse autoconcern Volkswagen (VW) breidt nu ook uit bij sportwagendochter Porsche. Zowat 13.000 dieselwagens van het model Porsche Cayenne zijn betrokken, maakte een woordvoerder van het bedrijf vandaag bekend in Stuttgart.
                    Eerder was er sprake van 3.000 stuks. VW-dochter Porsche haalt haar dieselmotoren bij VW-dochter Audi, waar maandagavond ook het gebruik van sjoemelsoftware bij 3 liter dieselmotoren toegegeven werd.

                    Bij Porsche zou het gaan om dieselversies van de Cayenne vanaf 2013, waar eerder enkel modeljaar 2015 in het vizier kwam.

                      :applaus: :applaus: :applaus: voor Wim zijn betoog over vlinderkleppen, EGR , dual massa vliegwielen en andere troep :bounce:

                        :mrgreen: die worden van bloem gemaakt.

                        Wim

                          Zelfrijzende auto’s zullen dan ook wel zeer exclusief zijn. 😉

                            Even ter aanvulling op het volautomatisch rijden: In Porsche Puur van oktober stond een kort gesprekje met Wolfgang Hatz (toenmalig chef van de R&D afdeling van Porsche maar ondertussen C4 o.w.v. het Abgas-skandal)

                            -Zal Porsche ooit een zelfrijzende auto bouwen?

                            WH: “Ik zeg nooit ‘nooit’,maar bij Porsche geloven we niet dat dit is wat de klant op dit moment zoekt. Overigens bestaat er al lang een manier waarbij je zelf niet hoeft te rijden: de taxi”

                            :mrgreen:

                            Wim

                              Wat ik mij altijd afvroeg was van waar ligt de limiet.
                              Ooit is er toch een eind in zicht van iets, of dat nu sport is of milieu regels.
                              En als dat niet meer lukt gaan we op doping of andere sjoemelen over waarbij de grenzen weer verlegd kunnen worden. 💡

                              Jullie weten dat in mijn BMW alles eruit gegooid is, dus vlinderkleppen, roetfilter, EGR klep, kat, andere turbo en een andere software motor management ingelezen is waarbij het vermogen boven de 310Pk en koppel 645 NM is.
                              Als ik met mijn auto naar de keuring ga zien onder de auto daar niks van omdat alle componenten er nog wel zitten maar allemaal leeg zijn.
                              Daarbij is de uitstoot nu veel minder als met al die zooi, sneller en zuiniger. :think: :think: :think:

                              Dus waarom zit al die rotzooi in een motor en hoe meten hun dan. ❓
                              Om geen roetpluimpje te zien als je war sneller accelereert, om dampen carter nog eens mee te verbranden, om bij lage toeren de vlinderkleppen te sluiten en allen via de EGR laten lopen zodat een motor na 10000km compleet verstopt zit en vervuild is en niet meer vooruit te branden is, voorbeelden daar genoeg van in het VAG concern.
                              Of om in de Ardennen te rijden en dan zie je dat motor gaat regenereren en dan midden in het groene gedeelte van België alles er in een keer uit te gooien en voor James Bond te spelen.
                              Dus is gewoon om op tijd naar de garage te kunnen bezoeken om alle foutmeldingen te wissen van filters en andere troep te kunnen vervangen, is toch allemaal misleiding. 💡

                              Net als de dubbel massa vliegwielen die ze ook uit gevonden hebben, man,man,man wat een miserie.
                              Is voor mietjes die niet zonder schokken weg kunnen rijden met een auto waar wat vermogen in zit, want is moeilijk hoor bediening van koppeling en gaf tegelijk om met vol vermogen weg te kunnen rijden.
                              En lukt dat nog niet dan gaan we naar Launche control. :happy: :happy: :happy:

                              Dus in Zweden voor mijn BMW een compleet nieuw (ombouw) set besteld met enkel vliegwiel en weer normale drukgroep met veertjes en alles uit de racerij van Sachs, kan ik straks weer lekker optrekken.
                              En dit voor de prijs van 1/3 van wat hier een nieuw setje kost van brol die erin zit.

                              Zo, moest er even uit, dus autorijden is gewoon genieten in de trend van de jaren 70.
                              En degene die straks vol automatisch willen rijden als een treintje achter elkaar willen rijden om hun krantje te lezen o.i.d, kunnen beter dan nu al een snelle trein nemen (O ja….ook een flop met alle nieuwigheden)
                              Krijgen de echte rijders weer plaats op de baan. :mrgreen:

                              Zo was maar even uit het hoofd en mijn gedachten/mening, en auto bouwers/politiekers en de groenen zijn in mijn ogen door geslagen. :mrgreen: :mrgreen:

                              Uit dit verhaal kunnen geen rechten of claims gewaarborgd worden. :sarcastisch

                                nieuwsflash 5/11/2015 Volkswagen manipuleerde 98.000 benzine-auto’s

                                Bij 98.000 benzine-auto’s van Volkswagen is gesjoemeld met brandstofverbruikcijfers en CO2-emissietests, meldt de Duitse minister Dobrindt van Verkeer.

                                Gisteravond maakte Volkswagen bekend dat het concern had gelogen over koolstofdioxide-uitstoot en het brandstofverbruik van maximaal 800.000 in Europa verkochte auto’s. 200.000 van die auto’s rijden in Duitsland.

                                Volkswagen maakte ook bekend dat er voor het eerst niet alleen diesels, maar ook benzine-auto’s in het spel zijn. Het zou gaan om auto’s uit de bouwjaren 2013, 2014 en 2015.

                                In NL neemt de RDW de uitstootwaarden van 22 automerken onder de loep. Nu ze wegtesten gaan doen om het verbruik te vergelijken met wat de constructeurs als theoretisch verbruik/uitstoot opgeven kan het niet lang meer duren voor er nog andere merken volgen.

                                Hoe snel tijden kunnen veranderen: Ik herinner me een paar jaar geleden iemand die een rechtszaak had ingeleid tegen volvo om te eisen dat ze zijn auto zouden terugnemen om deze reden. Toen was het vonnis nog van een totaal andere strekking dan de algemene teneur die nu heerst.

                                Wel heel typerend dat dat de Europese Commissie een overgangsperiode creëert waarbij het autofabrikanten is toegestaan bij de op-de-weg-test de huidige normen te overschrijden. Daaruit blijkt dat het geen alleenstaand VW probleem is.
                                Bestaande modellen mogen tot januari 2021 ruim twee keer zo veel NOx uitstoten dan de norm van 80 mg/km. Daarna blijft overschrijding van de limiet met vijftig procent toegestaan. De Europese Commissie wilde in eerste instantie een minder ruime overschrijdingslimiet, maar hieruit blijkt hoe sterk het lobbywerk is vanuit de autosector. Je raakt per slot van rekening aan de economie van de sterkste speler binnen europa.

                                  nieuwsflash 3/11/2015: Porsche Issues Voluntary Stop Sale On The 2015 Cayenne Diesel

                                  Despite Volkswagen’s denial that its 3.0-liter diesel V6 engine features a EPA regulations-cheating defeat device, Porsche has now officially ordered a stop sale on its Cayenne SUV featuring the engine in question.

                                  In the press release, Porsche follows parent-company Volkswagen Group in saying the EPA’s recent discovery of excessive NOx emissions on the V6 TDI engine was “unexpected,” but reminded drivers that they can continue operating their vehicles normally.

                                  According to an article from USA Today back in 2013, the Cayenne was Porsche’s best selling vehicle, making up a reported 44 percent of sales. (It’s not clear how many Cayennes sold a month are TDI examples.)

                                  The V6 TDI is also used in thousands of various Audi and Volkswagen cars, with no word on any action being taken place by the other brands just yet.

                                  The EPA’s recent rounds of testing, following the huge scandal that included over 11 million vehicles worldwide featuring a emissions-cheating defeat device, found that Volkswagen Group’s misleading engineering affected their V6 TDIs as well as the four-cylinder TDI models.

                                  bron Jalopnik

                                    [hide]Het is blijkbaar woord tegen woord op dit moment, het is mijn mening dat het rechtvaardig is om dan beide klokken te laten horen vooraleer tot eenzijdige conclusies te komen.

                                    Natuurlijk zit elke journalist er aasgierig op te kijken om als eerste nog maar eens slecht nieuws te brengen over VW en VW gerelateerde producten. Lezers gegarandeerd, de kwaliteit van de informative, het dubbelchecken, de andere partij horen : bijkomstig bij sommige journalisten.

                                    Ik heb zelfs al in de De Tijd passages gelezen die flagrant onjuist zijn. 20 minuten de moeite doen om het jaarverslag van VW erop na te slaan, is in de huidige journalistiek blijkbaar ondergeschikt aan het “scoren”.

                                    Journalistiek is in onze wereld, naast de wetgevende, de uitvoerende en de rechterlijke macht, “de 4de macht” en deze macht neemt nog toe. Zoals we hier kritisch staan tegenover de eerste 3 machten (zeker hier op het forum), moeten we ook kritisch durven zijn ten aanzien van de journalisten. Waar macht is, is er ook machtsmisbruik en dat is niet te tolereren in een beschaafde samenleving.

                                    Tot het tegendeel bewezen is, ga ik ervan uit dat mijn Touareg nog altijd “OK” is.[/hide]

                                  15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 79)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.