Home › Forum › Porsche Talk › Porsche ook !!!!!!
- Dit onderwerp bevat 79 reacties, 20 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 3 jaren, 11 maanden geleden door deepee.
-
MakerDiscussie
-
25 september 2015 om 00:45
Net hier op het nieuws dat Porsche (bepaalde hoge pieten al opgestapt) en ook nog andere merken ook sjoemelden met waardes van uitstoot (diesels) en hybride auto’s buiten VW wat nu uitgebreid op het nieuws is.
Pot gaat nu open getrokken worden denk ik.
Maar vindt dit niet gek, de eisen worden alsmaar zwaarder en ik vind toch alles al (te)over regelt in Europa.Dus al die verboden op auto’s die nu niet in de steden mogen vanwege de hoge roet uitstoot zwaar onder discussie nu. :happy: :happy:
-
MakerDiscussie
-
een persmededeling van degene die in de hoek staat waar de klappen vallen moet je toch ook niet zomaar voor de volle waarheid aannemen.
het Environmental Protection Agency (EPA) heeft bij KAjen, Toewarreg en Kjoe5en7 met 3L dieselmotor tijdens dynamische testen een uitstoot gemeten die tot 9x hoger is dan de norm voor de US of A. dat lijkt erg spectaculair maar weet dat de 2.0 TDI waar de zaak mee aan het rollen ging, maar liefst veertig keer meer uitstootte dan aangegeven.denk dat VW nog heel wat uit te leggen heeft naast de ontkenning in hun geloofsbrieven van gisteren.
[quote=”Mart” post=216990]Birth control en een harmonie model, dat zijn m.i. de enige structurele oplossingen om het voor het nageslacht ook nog een beetje gezellig en schoon te houden.[/quote]
MART 4 PRESIDENT!!! :respect2:
Dit zeg ik dus ook al jaren, maar ja, die mensenrechten he… 🙄
Nooit zomaar geloven wat er op het nieuws wordt verteld en wat er in de kranten wordt geschreven!!!
Ziehier de persmededeling van Volkswagen AG van gisterenavond :
[i]Wolfsburg, 02.11.2015
Stellungnahme zur Meldung der amerikanischen Behörde EPA
Die Volkswagen Aktiengesellschaft hat am Montag von der amerikanischen Umweltbehörde EPA (Environmental Protection Agency) die Mitteilung erhalten, dass bei Fahrzeugen mit V6-TDI-Dieselmotoren eine Software-Funktion vorhanden sei, die im Genehmigungsprozess nicht hinreichend beschrieben worden sei.
Die Volkswagen AG betont, dass keine Software bei den 3-Liter V6-Diesel-Aggregaten installiert wurde, um die Abgaswerte in unzulässiger Weise zu verändern. Volkswagen wird mit der EPA vollumfänglich kooperieren, um den Sachverhalt rückhaltlos aufzuklären.
[/i][i]Wolfsburg, 2015-11-02
Statement on the announcement by the United States Environmental Protection Agency (EPA)
The United States Environmental Protection Agency (EPA) informed Volkswagen Aktiengesellschaft on Monday that vehicles with V6 TDI engines had a software function which had not been adequately described in the application process. Volkswagen AG wishes to emphasize that no software has been installed in the 3-liter V6 diesel power units to alter emissions characteristics in a forbidden manner.
Volkswagen will cooperate fully with the EPA clarify this matter in its entirety.
[/i]Hun statement is overduidelijk : de info klopt niet!
Bron : http://www.volkswagenag.com/content/vwcorp/content/en/press.htmldat kon je verwachten, nu Mercedes, bmw en Volvo nog en we zijn compleet.
ja, toch onvoorzien grote gevolgen voor het merk en de groep. zo was deze week ook al bekend gemaakt:
Volkswagen’s nieuwe directeur van Amerika neemt al direct ontslag
Winfried Vahland, de man die Volkswagen in Noord-Amerika moest gaan leiden na de stoelendans die onder andere Martin Winterkorn uit zijn CEO stoel heeft geworpen, heeft volgens verschillende bronnen al ontslag genomen.
[b]
Dieselgate ronde 2: ook 3.0 TDI’s zouden sjoemelsoftware bevatten[/b]
Slecht nieuws vanwege EPA, de Amerikaanse dienst die onder andere de uitstoot van auto’s opmeet en test. Behalve de tweeliterdiesels die #dieselgate op gang brachten, zouden ook de grotere dieselmotoren van de groep afwijkingen vertonen.Werknemers ontslaan om kosten te drukken
Volkswagen raakt dieper en dieper in de problemen. De problemen bij het automerk zullen binnenkort ook op de werkvloer merkbaar zijn. Volgens de ondernemingsraad staat er banen op de tocht. “Wij zullen er alles aan doen om al onze collega’s voor het bedrijf te behouden”, zo meldden de vertegenwoordigers van de werknemers vandaag.
Snijden in het personeelsbestand is één van de scenario’s die het bestuur heeft besproken om de kosten te drukken. De werknemers met een tijdelijke arbeidsovereenkomst moeten er als eerste uit. “Wij weten dat er verschillende scenario’s besproken zijn”, aldus een zegsman van de ondernemingsraad.
Volkswagen maakte eerder bekend de investeringen in zijn hoofdmerk met 1 miljard euro per jaar terug te schroeven. Ook wordt een lopend kostenbesparingsprogramma versneld uitgevoerd.Net op journaal bij ons dat Porsche en Audi diesels ook sjoemel software hebben, en daarbij werd vernoemd dat het hoofdzakelijk om de Cajen en Q serie ging. 😐
Dan moet je het inlaatsysteem van die moderne diesels maar eens van binnen bekijken.
EGR klep en wat weet ik nog allemaal zitten compleet dicht met vettigheid en roet na enkele jaren.
En maar motor storingen bij de vleet.
Kan ook niet anders als je je eigen str*nt terug moet opvreten…….Porsche benoemt productiechef tot topman
de dieselgate heeft een ganse stoelendans op gang gebracht. productiedirecteur Oliver Blume van Porsche wordt de nieuwe topman nu Matthias Müller tot bestuursvoorzitter van moederconcern Volkswagen benoemd is. de RvB zal wss deze week op een bijeenkomst de benoeming bekendmaken.
intussen relativeert humor de hele heisa en de boer die ploegde voort. goed wetend dat VW niet de enige is de sjoemelt en de machtige autolobby Brussel toch weer op de knieën zal krijgen om of de normen aan te passen ofwel achterdeuren te voorzien om ze te omzeilen
klopt Wim, de auto’s is slecht een fractie van wat de vervuilen, vliegtuigen bv en industrie.
nu we mogen niet enkel de CO2 in rekening nemen, er is ook nog fijn stof (wat hoger is bij dieselauto’s) en dan is er ook nog de NOx dat wagens naar buiten duwen.het zal altijd iets zijn natuurlijk, wat is nu goed en wat is nu slecht…
Zo is dat, de grens is al lang bereikt, toen we nog met 5 mrd inwoners op deze aardkloot woonden en we geen ander economisch model dan groei konden bedenken (wegwerp maatschappij). Het is inmiddels al lang een ‘lengte breedte’ verhaal. Birth control en een harmonie model, dat zijn m.i. de enige structurele oplossingen om het voor het nageslacht ook nog een beetje gezellig en schoon te houden. Alle andere flauwekul is het belangenspel van de dikke hypokrieten en machthebbers, dat puur draait om de knaken!! :puke: :salut:
[quote=”Yellow Submarine” post=216951]… De discussie zal niet zijn om nu maar weer die oude diesels toe te laten binnen centra, maar om wel die verbrandingsmotor maar meteen helemaal te bannen in de stad als er dan blijkbaar toch geen propere motoren mogelijk zijn![/quote]
juist ja, die elektrische wagens rijden allemaal op groene stroom :happy: en zoek eens op hoe vervuilend het is om de batterijen van een priusmus te maken, laat staan recycleren
groene economie is nog krommer dan een boemerang en die komt ook terug in je gezicht als je niet op tijd bukt.
en we hebben dan ook nog de pech dat als we niet stikken in ons eigen fijnstof, de wind ons nog een extra portie aanvoert vanuit het ruhrgebied.
straks willen we allemaal een appartement aan de kust, maar door de stijgende zeespiegel met een zodiac in de garage ipv een P
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.