Home › Forum › Porsche Talk › Porsche ook !!!!!!
- Dit onderwerp bevat 79 reacties, 20 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 3 jaren, 11 maanden geleden door deepee.
-
MakerDiscussie
-
25 september 2015 om 00:45
Net hier op het nieuws dat Porsche (bepaalde hoge pieten al opgestapt) en ook nog andere merken ook sjoemelden met waardes van uitstoot (diesels) en hybride auto’s buiten VW wat nu uitgebreid op het nieuws is.
Pot gaat nu open getrokken worden denk ik.
Maar vindt dit niet gek, de eisen worden alsmaar zwaarder en ik vind toch alles al (te)over regelt in Europa.Dus al die verboden op auto’s die nu niet in de steden mogen vanwege de hoge roet uitstoot zwaar onder discussie nu. :happy: :happy:
-
MakerDiscussie
-
Fijn stof wordt vooral veroorzaakt door verwarming, industrie en verkeer
Dit klopt, maar is het verkeer op de weg de minste vervuiler van.
Kan zo snel dat artikel niet vinden maar was maar een paar % van de totale vervuiling, en schrik niet maar fabrieken en vliegverkeer was het ergste.
Dat het in de steden van de auto’s is zal ik niet afstrijden, dat geloof ik best.En dan de grote baas die VW (VAG) runde 60 miljoen euro meegeven omdat hij nu opstapt. :bounce:
Baas van Porsche nu bij VW om alles recht te zetten. 🙄Hoe lang is het geleden dat ik nog gehoord heb dat een uitlaatpot versleten is en vervangen dient te worden?
BOSAL staat niet voor niets op de rand van het bankroet.
Vroeger was je uitlaat om de 80000 km versleten.Dus volgens mij werken de constructeurs écht wel aan hun uitstoot, maar zijn de opgelegde normen met de huidige technologie niet of moeilijk (lees duur) te benaderen.
Uiteraard is gesjoemel en gefraudeerd niet goed te praten.
Alle nieuwe auto’s van de weg af, dan kunnen wij weer een beetje doorrijden …
SUPER
[quote=”cabrio wim” post=216860]Net hier op het nieuws dat Porsche (bepaalde hoge pieten al opgestapt) en ook nog andere merken ook sjoemelden met waardes van uitstoot (diesels) en hybride auto’s buiten VW wat nu uitgebreid op het nieuws is.
Pot gaat nu open getrokken worden denk ik.
Maar vindt dit niet gek, de eisen worden alsmaar zwaarder en ik vind toch alles al (te)over regelt in Europa.Dus al die verboden op auto’s die nu niet in de steden mogen vanwege de hoge roet uitstoot zwaar onder discussie nu. :happy: :happy:[/quote]
Wim,
Feit is dat onze regio (Vlaanderen, Brussel, Nederland, Ruhrgebied) één van de vijf meest vervuilde is betreffende fijn stof. Fijn stof veroorzaakt allerlei nare ziektes zoals longkanker en hartfalen. Fijn stof wordt vooral veroorzaakt door verwarming, industrie en verkeer. Met name diesel vracht- en personenwagens. Ik vind het logisch dat de overheid hier tracht een halt aan te roepen. Hoe jammer dit ook is voor bezitters van oldtimers, die maar heel weinig rijden en dus hoegenaamd niet verantwoordelijk zijn voor de vervuiling.
De discussie zal niet zijn om nu maar weer die oude diesels toe te laten binnen centra, maar om wel die verbrandingsmotor maar meteen helemaal te bannen in de stad als er dan blijkbaar toch geen propere motoren mogelijk zijn!
[quote=”Ive” post=216874]Veel van die tests en milieunormen ken ik niet. Wat mij wel opvalt zijn de feiten.
Feit: als ik achter een oude golf 1 (benzine) of kever (benzine) rijd, wordt ik vergast. Een benzineauto tegenwoordig ruik je amper.
(Soms vraag ik mij af hoe we vroeger allemaal met die golfjes hebben kunnen rondrijden)
Feit: als ik achter een oude 1600 diesel (pakweg 25-30 jaar) rijd, moet ik mijn koplampen aansteken om nog iets te kunnen zien.
De uitlaat van de modernste dieselwagens kun je uitlikken (voor de fetisj onder ons dan toch)
[/quote]Met de feiten die deze week aan het licht kwamen, zou ik dat likken toch enigszins achterwege laten… :puke:
En hoe proper denk je dat je huidige auto-uitlaat nog zal zijn binnen 20 jaar als hij dan nog niet op schroothoop is beland?
Het VW-schandaal is al de hele week in het nieuws. Vreemd dat het tot gisteren duurde eer iemand (dank je Wim) hiervoor een topic maakte. Het is tenslotte het moederhuis van onze bolides. Maar goed.
Wat de grond van de zaak betreft: zo zijn bedrijven nu éénmaal. Bedrijven, en zeker succesvolle multinationals, vertonen psychopathische trekken. De winst is het enige wat telt en daarvoor moet alles wijken. Belastingen worden zoveel mogelijk ontweken. Fabrieken worden gesloten als waren het pionnetjes op een monopoly bord. Onder druk van de publieke opinie wordt wel een ander verhaaltje verteld uiteraard.
In de bouwwereld waar ik al heel mijn leven actief ben is het precies hetzelfde. De juridisch beslagen hoofdaannemer knijpt de hard werkende naïeve onderaannemer tot moes. Er worden lage prijzen bedongen en achteraf wordt er steevast in de factuur geknipt, of gerechtigde supplementen worden niet vergoed…
Aan de andere kant: technisch is het bedrog wel even geniaal als eenvoudig. Je hebt toch sensoren op de wagen voor ESP en wat al niet meer. Die kan je uiteraard perfect gebruiken om te bepalen dat de wagen zich ja of neen in een test-situatie bevindt. De rest is software. In een test draait de motor amechtig maar proper. En indien niet in test draait de motor lekker vet. :driver:
Het is alleen maar vreemd dat het bedrog van VW blijkbaar al jaren duurt, zonder dat de bevoegde instanties in de EU dit door hadden. Die hele assessment industrie mag wel op de schop.
mijne range rover heeft een zeer acceptabele +420 co2 😆 :engeltje: maarrrrrrr deze word weggewerkt door LandRover in hun compensatieplan door bomen te planten die de eerste 100tkm dichtleggen, dus uiteindelijk 0gr co2 :applaus:
Je kan bij aankoop km’s bijkopen tot 150 of 200 zelfs als je echt groen wil zijnvergeet niet dat MB voor exact dezelfde reden een jaar of zes geleden het boetekleed moest aantrekken. ook toen was er sprake van extra software in de sturing van de automaatbak die andere motorsturing bevatte op het moment dat enkel de achterwielen draaiden zoals op een testbank. toen heeft het verhaal niet zo massaal de pers noch beurs gehaald.
en vergeet maar dat hybride rijden, zoals we dat vandaag kennen, een zorgeloze toekomst indhoudt.
in NL zijn ze daar intussen achter met hun lage bijtelling voor hybride autos. zo is bijv de Misuwbusniet Outlander PHEV zeer populair als trekkend voertuig en die rijdt volgens het boekje 60 km puur elektrisch maar in de praktijk amper 1% van de afgelegde KMs. Ondertussen blazen ze wel 99% van de tijd dezelfde uitlaatgassen de lucht in met hun 2L benzinemotor. Ogh ja, ze pretenderen een gemiddeld verbruik van 6 à 7 liter .Waar ligt de grens?
die is zo krom dat geen mens het weet.
VW gaat meer dan waarschijnlijk zwaar beboet worden en de wagens gaan blijven rondrijden. Indien men werkelijk om het milieu zou geven dan zou men VW moeten verplichten de wagens die in omloop zijn te vervangen door wagens die de norm wel halen. De klant rijdt dan rond met waarvoor hij meer dan waarschijnlijk gekozen heeft én het milieu wordt werkelijk ontzien. De monsterboete die nu betaald wordt verdwijnt in de schatkist en zal aangewend worden om in een land met Olie op zoek te gaan naar kernwapens die er niet liggen.
Bovendien valt het mij op dat het verdacht stil is rond de toekenning van de Olympische winterspelen voor 2022. We gaan gezellig nog is naar Peking. Voor alle duidelijkheid zijn de spelen niet in Peking zelf (daar ligt geen sneeuw) maar zullen de sneeuwonderdelen afgewerkt worden in de berggebieden van Yanqing en Zhangjiakou, op resp. 90 en 160 kilometer afstand van Peking. Geen probleem dat we al die atleten iedere dag even over en weer moeten rijden. Ik mag hopen dat het met een hybride bus kan. Het enige logische zou zijn dat de ministers van milieu oproepen tot een boycot. Know what? It ain’t gonna happen. (over de mensenrechten zwijg ik dan nog)
Ach ja de kassa rinkelt en de boer hij ploegde verder.[quote=”Hendrik914″ post=216863]De VS EPA-norm schrijft tenminste ook voor dat onderweg geen zichtbaar roet mag te zien zijn.[/quote]
[quote=”deepee” post=216865]dan wordt je afgekeurd wegens te hoog O gehalte in je uitlaatgassen.[/quote]
Bij mijn beamer is de roetfilter leeg, cat is weg, vlinderklepper eruit gehaald en EGR afgesloten/omgelegd.
En elk jaar zonder problemen door de keuring, en roet niet zichtbaar.
Daar aan kun je zien dat de motoren al een perfecte verbranding hebben tegen vroeger, en zijn al die er norm zaken puur geldklopperij.Was te verwachten dat ook Porsche gefoefeld gaat hebben. Zitten tenslotte in de VW groep. De vraag is wat als ze alle modellen gaan controleren en de uitstoot blijkt veel meer te zijn? Wat dan? Voor bedrijfswagens zie ik de regering dan weer een argument te hebben om de VAA te gaan herbekijken. En zoals ze nog al eens gedaan hebben gaan ze waarschijnlijk alles herberekenen met terugwerkende kracht. Plus de fiscale aftrekbaarheid die van 70 of 90% ineens terug naar 50% gaat duikelen. Als je dan leest wat hun normen naar de toekomst gaan zijn dan is de uitstoot van de 991.2 nog veel te hoog.
Nog enkele jaren genieten van de leuke wagens genre Porsche en dan mogen die op stal gezet worden. Een nummerplaat ophangen gaat dan niet meer kunnen (wat dan ineens ook een vrije val van de waarde gaat betekenen). Nu zelfs weer de oldtimer wetgeving terug op tafel gaat komen (zal dus 40 jaar worden voor alle wagens. Volgens een politica regio Aarschot ook voor wagens die nu al het oldtimerstatuut hebben maar geen 40 jaar oud zijn). De enige toekomst om “zorgeloos” te gaan rijden zal hybride (?) zijn. Of volledig elektrisch (daarom dat veel merken tegen 2020 zuivere elektrische wagens in productie willen hebben).
Wat VW nu voor heeft en dat de beerput is open gegaan doet er geen goed aan. Nu hebben alle regeringen een mooi excuus om de heilige koe een extra hard te gaan uitmelken. Het spel is pas begonnen 🙁
Alle nieuwe auto’s van de weg af, dan kunnen wij weer een beetje doorrijden …
Het is niet omdat je het niet ziet of ruikt, dat het er niet is…. CO2 is een reukloos en kleurloos gas. (Zie je dus niet). De rook die je ziet, is roet.
De discussie gaat over de CO2 uitstoot die verantwoordelijk is voor de opwarming van de aarde.
Feit is dat men er een knoeiboel van gemaakt heeft. Als je een regel invoert, moet je ervoor zorgen dat die ook correct wordt gecontroleerd. Dat doe je onder referentiecondities. Meestal in een labo omgeving dus. In het geval van auto’s is totaal niet representatief. De machtige autolobby is er lekker in geslaagd om de testen zo “vrij interpreteerbaar” te kunnen houden. Europa heeft zeker ook boter op het hoofd. Anyway. Ben eens benieuwd waar dit verhaal gaat eindigen….
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.