Porsche ook !!!!!!

Home Forum Porsche Talk Porsche ook !!!!!!

• Maker
    Discussie

• Wim

Net hier op het nieuws dat Porsche (bepaalde hoge pieten al opgestapt) en ook nog andere merken ook sjoemelden met waardes van uitstoot (diesels) en hybride auto’s buiten VW wat nu uitgebreid op het nieuws is.
      Pot gaat nu open getrokken worden denk ik.
      Maar vindt dit niet gek, de eisen worden alsmaar zwaarder en ik vind toch alles al (te)over regelt in Europa.

Dus al die verboden op auto’s die nu niet in de steden mogen vanwege de hoge roet uitstoot zwaar onder discussie nu. :happy: :happy:

4 reacties aan het bekijken - 76 tot 79 (van in totaal 79)
      • “Waar ligt de grens?” 🙁

Das de meest gestelde vraag van tegenwoordig.

Wat hebben we het toch goed in de Lage landen.

Tip van de dag: Geniet ervan, zo lang het mag en allemaal nog kan!

Ive

Veel van die tests en milieunormen ken ik niet. Wat mij wel opvalt zijn de feiten.
          Feit: als ik achter een oude golf 1 (benzine) of kever (benzine) rijd, wordt ik vergast. Een benzineauto tegenwoordig ruik je amper.
          (Soms vraag ik mij af hoe we vroeger allemaal met die golfjes hebben kunnen rondrijden)
          Feit: als ik achter een oude 1600 diesel (pakweg 25-30 jaar) rijd, moet ik mijn koplampen aansteken om nog iets te kunnen zien.
          De uitlaat van de modernste dieselwagens kun je uitlikken (voor de fetisj onder ons dan toch)

Waar ligt de grens?

Uiteraard moeten ze er niet over liegen en bedriegen

[quote=”Hendrik914″ post=216863]… je zou kunnen een gat boren in je uitlaatsysteem, er wordt toch enkel aan de uitlaat gemeten. De VS EPA-norm schrijft tenminste ook voor dat onderweg geen zichtbaar roet mag te zien zijn.[/quote]

dan wordt je afgekeurd wegens te hoog O gehalte in je uitlaatgassen. laat dat net een belangrijke reden zijn waardoor vele benzine auto’s vandaag in belgie afgekeurd worden. en euh in de VS geen zichtbare roet :think: typ maar eens diesel en prius in als zoektermen op joetjoep.

Waarschijnlijk allemaal. VW heeft het dan nog zelf opgebiecht in de VSA begin deze maand, maar ze vergaten wel de top in te lichten, las ik ook al. Straf. De meeste kranten brengen daarentegen dat VW betrapt is, daaraan zie je hoe nauw sommige kranten het nemen met de “details”.

Waren er nog geen rechtszaken van mensen die vonden dat hun wagen meer verbruikte dan beloofd? Dat mag dan weer volgens de EU norm, die schrijft gewoon een theoretische belasting voor. In de VSA is dat een echte gebruiksproef op de weg.

Voor vrachtwagens is er ook zoiets. De EURO6 vervuilingsnorm is zo geschreven, dat je zou kunnen een gat boren in je uitlaatsysteem, er wordt toch enkel aan de uitlaat gemeten. De VS EPA-norm schrijft tenminste ook voor dat onderweg geen zichtbaar roet mag te zien zijn.

4 reacties aan het bekijken - 76 tot 79 (van in totaal 79)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.