Porsche overweegt dieselmotoren

Home Forum Porsche Talk Porsche overweegt dieselmotoren

• Maker
    Discussie
  • Porsche is om. Nadat eerder al diehards als Saab en Subaru met een oliegestookt alternatief kwamen, is het nu Porsche dat de dieselmotor wellicht gaat omarmen. Dat heeft topman Wendelin Wiedeking op de afgelopen week gehouden aandeelhoudersvergadering laten weten. ´Als grootste aandeelhouder van de grootste dieselmotorenproducent ter wereld (Volkswagen, red.) hebben wij nu een aanmerkelijk positievere houding´.
    Porsche sluit het aanbieden van één of meer modellen met dieselmotor dus niet langer uit. ´Wij staan er open voor en onderzoeken momenteel die mogelijkheid weer´, zo lichtte Wiedeking zijn standpunt toe. In het verleden heeft Porsche oliegestookte motoren ook wel eens tegen het licht gehouden, maar de uitkomst was altijd negatief. Volgens Wiedeking kent zijn bedrijf geen ideologie, die het verkopen van dieselmodellen verbiedt. ´Wij bouwen wat de markt vraagt´.
    Autointernationaal.nl verwacht dat specifiek een Cayenne met zelfontbrandingmotor voor minimaal 10.000 extra verkopen op jaarbasis kan zorgen, waarmee Porsche voor het eerst in de geschiedenis (en dat zonder hulp van de in 2009 te introduceren Panamera) in staat zal zijn om op jaarbasis meer dan 100.000 auto´s te verkopen

Bron : autoninternationaal.nl

http://www.autointernationaal.nl/artikel.php?id=5881&n=3

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 31)
  • Anoniem

klikken en lezen

http://www.porsche911.tk/

0

Dieselversie Porsche Cayenne komt in maart 2009

Porsche laat zich niet gek maken door de tot recordniveau gestegen dieselprijzen en zal maart volgend jaar een oliegestookte uitvoering van de Cayenne lanceren. Hiermee wil het merk de vraag naar de SUV een nieuwe impuls geven.
        De dieseluitvoering van de Cayenne krijgt geen zelf ontwikkelde krachtbron, maar de 240 pk sterke V6 3.0 TDI van Volkswagen/Audi. Het Duitse vakblad Automobilwoche bericht dat Porsche oorspronkelijk van plan was om de oliegestookte Cayenne al aanstaande januari te lanceren, samen met de vernieuwde Boxster. Echter, omdat dit laatste model uit de spotlights dreigt te geraken, krijgt het instapmodel van Porsche nu in januari exclusief alle aandacht. De presentatie van de Cayenne met dieselmotor schuift daarom 2 maanden op.
        Aanvankelijk dacht Porsche “minder dan 10.000” exemplaren per jaar van de oliegestookte Cayenne te kunnen slijten, maar men heeft motorenleverancier Audi laten weten dat het er “duidelijk meer dan 15.000” zullen worden. Vorig jaar werden in totaal 36.169 exemplaren van de Cayenne gebouwd. De dieseluitvoering kan dus snel een productieaandeel van 33 % krijgen. Volgens bovengenoemd vakblad gaat de Cayenne met 3.0 TDI motor in Duitsland 55.000 eur kosten, maar Porsche wil dit niet bevestigen.

Bron : Autointernationaal.nl & Automobilwoche.de

0

[quote=”fdeville”:34ncswnq][quote=”911-lover”:34ncswnq]Mijn broer heeft er pas eentje aangeschaft .
          Idd een indrukwekkende wagen[/quote]
          Wat ? Een porsche ? 😆 [/quote]

neen, ik denk een 535d uit Bayern

0
          Anoniem

[quote=”911-lover”:3d4hd2k1]Mijn broer heeft er pas eentje aangeschaft .
            Idd een indrukwekkende wagen[/quote]
            Wat ? Een porsche ? 😆

0

Mijn broer heeft er pas eentje aangeschaft .
              Idd een indrukwekkende wagen

0
              Anoniem

Ja, maar een 535d is nu toch ook weer geen “standaard” auto hé 😉 . Had er net eentje achter mij deze avond, hij kon volgen, maar voorbij geraakte hij niet 😆
                [size=59:kg5fkdd0]Hoe weet ik dan dat het een 535d was aangezien hij achter mij was ??? Omdat het mijn buur is…[/size]

0

fdeville: dat klopt voor mij toch maar half.
                  Porsche is toch gekend als sportwagenmerk. Als de meeste standaard auto’s je beginnen achter te laten moet je je misschien toch vragen gaan stellen – qua sportiviteit.

Langs de andere kant sluit ik me dan weer compleet bij je aan.
                  (P.S Denk dat de doorsnee 350Z ook wel menig mensen doet opkijken hoor…. )

0
                  Anoniem

Jongens jongens ! Het is niet alleen het optrekken dat telt hé. Vergeet niet de look, de sound, de magie, het misterie, de geschiedenis, de gretige blikken enz dat ons geliefd merk heeft en wat BMW of Audi of andere nooit zullen hebben. En trouwens, topspeed maakte al lang niets meer uit, en met op de meeste wegen max 70km/u maakt optrekken ook niet veel meer uit want binnen de kortste keren zit je er over.

0

vandaar dat het een goede zet zou zijn om “dieseltjes” in de ‘mindere” versies van porsche te steken zodat die ook kunnen optrekken zoals een auto met grotere moteur
                      [ik zou persoonlijk liever een cayman hebben dan een 911 maar ik zeg ‘minder’ omdat er wel degeleijk mensen zijn die cayman en boxter als minder zien]

0

kennis van me rijdt met een 630i van BMW met 280 pk, en wordt ter plaatse gelaten door zijn madam met haar 535d, met zowat evenveel PK’s maar veeeeel meer koppel! Zoals ik hier onlangs ook schreef, de 163 PK van mijn 525d zijn op papier niet zo veel, doch met hetzelfde koppel als hun 4.4 liter V8 uit de 540i rijd ik met die 525d waarschijnlijk nu gemiddeld sneller dan met mijn Porsches… Bruikbare PK’s bij een laag toerental, en dit nog eens met een tiptronic automaat… de rest laat zich raden…

0

Heb onlangs een test gedaan met de Audi A5 3.0 Quattro TDI.
                          Had een vriend meegenomen en had hem in het begin niet verteld dat het een diesel was.

Die kon niet geloven dat het een diesel was toen ik het hem vertelde 😯
                          Zo een acceleratie en snelheid…

0

[quote=”Szyronn”:2lques9c]nu vraag ik mij af, als ze toch beginnen met dieseltjes zou porsche dan subaru volgen en dieselboxers beginnnen maken[voor bv cayman of boxter]?[/quote]

Dieseltjes 😯
                            Een vriend van me is in blijde verwachting van zijn Audi A5. Die heeft 500Nm koppel en een 260-tal pk?
                            Om die bij te houden gaat het écht nog krap worden, met de 320pk en 370Nm van de Carrera 4.
                            Zijn verbruik zal daarenboven rond de 7 à 10l draaien ….

0

nu vraag ik mij af, als ze toch beginnen met dieseltjes zou porsche dan subaru volgen en dieselboxers beginnnen maken[voor bv cayman of boxter]?

0

Cayenne met dieselmotor gespot in Zweden.

Het viel de fotograaf op dat deze normaal ogende Cayenne aan de dieselpomp stond, en de hoortest heeft dit ook bevestigd ; er was weldegelijk een zelfontbrander aan het werk.

volledig artikel http://www.autozeitung.de/online/render.php?render=120382

0

gisteren de foto’s gezien van de hybride cayenne,
                                  en dat op batibouw 😀 D

0
                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 31)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.