Porsche owner to be

Home Forum Stel jezelf even voor ! Porsche owner to be

• Maker
    Discussie

• Mik

Hey allemaal,

Hierbij een korte voorstelling, ik ben Mik en 35 jaar oud uit het Brusselse.

Momenteel heb ik nog geen Porsche maar dit zou de komende weken wel best kunnen veranderen.
      Ben wel al een reuze fan, met een hele hoop boeken gaande van de 964 langs de 993 en de 997.
      10 tal jaar geleden wou ik al een 993 kopen, maar toen wou de vrouw het niet. Spijt dat ik het toen niet gedaan heb als ik de prijzen nu zie.

Maar ik ben gevallen voor de 997, om precies te zijn een 997 cabrio, liefst S.

En nu ga ik dan direct met de deur in huis vallen, ik heb er zien staan op 2dehands en wil jullie gedacht erover.

Mijn budget : 30.000-33.000€

Ik heb deze gevonden, en hij ziet er mooi uit, heeft de turbo velgen dat ik wens.

http://www.2dehands.be/autos/porsche/overige-modellen/porsche-997-cabrio-3-6-carrera-232782160.html

Ofwel ga ik voor deze, en breng ik hem naar auto-resto voor de motor te laten herstellen/vervangen.

http://www.2dehands.be/autos/porsche/911/porsche-911-carrera-s-motorschade-226389684.html

het laatste is wat extra moeite maar dan ben ik zeker van een goede motor te hebben natuurlijk.

En voor men over de prachtige Porsche van Chiepe begint, de Porsche is heel knap maar net uit het budget 🙂 Anders was het een moeiteloze beslissing.

Ik hoop de porsche owner groep dus snel te kunnen vervoegen.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
      • :applaus: :first: :respect2:

Proficiat ziet er goed uit :up:

PDS

Super !

Ik ken iemand die net dezelfde heeft 😀

Speciale kleur :first:

mooi !!! De “kleine” heeft precies ook al meegereden. :up:

proficiat
                met je mooie Porsche
                veel plezier maar dat gaat wel lukken
                :drink:

Mik

En bij deze de foto’s
                  Snel op de parking van de quick/pizzahut genomen.
                  Moet nog eens voor betere zorgen 🙂

Congrats, laat de foto’s maar komen.

Proficiat met je aankoop Evangeliz en veel rijplezier. Ik zit ook zo een beetje met hetzelfde “probleem” (als een P kiezen al een probleem zou zijn natuurlijk 🙂 ). Gaan voor een 996 4S of een “eenvoudige” 997…. Ik ben er in ieder geval nog niet uit.
                      Veel succes ermee in ieder geval!

welkom, proficiat, rij veilig, … en vergeet idd de foto’s niet !

Mik

En vanavond is het zo ver, ik ga de porsche halen.
                          Uiteindelijk geen 997, maar wel een 996 MK2 C4 cabrio tip.
                          Waarom uiteindelijk voor 996 en geen 997, niet door budget redenen alhoewel 15000€ verschil niet nihil is natuurlijk, maar toen ik deze zag was ik meteen verkocht.
                          Na een technische controle bleek dat deze proper onderhouden werd en ik kon er niet meer aan weerstaan.
                          Foto’s zullen volgen.

PDS

Daarom dat je eens met Chiepe kan gaan praten.

Misschien kan hij de wielen wel apart verkopen.
                            Beter weinig reserve die je dan misschien niet eens nodig hebt, tegenover iets kopen waar je vanuit gaat dat je het nodig zal hebben ! 😀

Succes in elk geval !

De 996 van bij Raes racing is ook wel echt een knap exemplaar :luv:

Mik

Bedankt aan allemaal voor de feedback en informatie.

Ik heb contact opgenomen met verschillende porsche verkopers en zal dus voor een rijdend model gaan.
                              Degene hierboven met defecte motor heeft teveel risico’s om goed te zijn vooral voor deze vaste prijs.

Nu ga ik waarschijnlijk dit weekend eentje bekijken voor 29000€, we zullen wel zien.

Trouwens het preventief vervangen van de IMS is dit waardevol? en wanneer kan men dit het beste doen zodat de kost het minste is?

Wat betreft die van Chiepe, ja als je alle extra’s bekijkt dan valt de prijs inderdaad nog mee maar ik probeer zoals ze altijd zeggen 10k vrij te houden voor onvoorziene kosten en inschrijving, etc. Als ik die zou nemen moet ik al zwaar over mijn budget gaan en is mijn onvoorziene kosten potje te klein 😀

welkom en succes.

Hartelijk welkom op het forum van een 997 4S cabrio rijder!
                                  Afgelopen weekend nog 500 km met de mijne gereden… ik kan verstaan dat er andere mensen ook zoiets willen! Dju ‘t is plezant ermee rijden!!

Terzake nu : “motorschade” is een ruim begrip. Indien het de beroemde “plof” is (en dat kan want het is een 997 van 2007, net als de mijne) kost de reparatie je om en bij de 10.000 euro + heel wat georganiseer met brengen, wachten etc.

Dan is de eerste optie een betere dan de 2de.

Ik ken Chiepe van haar nog pluim, maar als ik zie hoe die geprijst is (37K), dat er nog 4 extra velgen en banden bijkrijgt (ik heb mijn tweedehands 1350 euro betaald), wordt het verschil in prijs toch klein.

Misschien moet ge vanavond toch eens heel lief zijn en diep in de ogen van Uw madam kijken en haar vertellen dat om goed te kunnen presteren, je goed uitgerust moet zijn en om goed uitgerust te zijn, goed moet kunnen slapen … en dat je niet goed gaat slapen als je de verkeerde P koopt. Misschien is ze dan bereid om het budget dan een ietsiepietsie te verhogen. Als Chiepe dan nog een beetje water bij de wijn wilt doen …

Bon : wie niet waagt blijft maagd en, ik heb nog geen onderzoek gedaan, maar durf er toch mijn hand voor in het vuur steken dat er maar weinig maagden met een P rijden!!!

Een andere waarheid is ook dat P rijders “hun goesting doen”. Dus lees het voorgaande als “mijn waarheid” en dat dient niet “Uw waarheid” te zijn.

Succes met de zoektocht en hou in het achterhoofd … er staan er veel te koop!

XXX

Veel succces met de zoektocht.
                                    Heb je de 996 4S cabrio overwogen??
                                    http://www.raesracing.be/wagens_996.html

http://www.vanbeurdenporsche.be/index.php/occasie-porsches?Itemid=123&option=com_content&view=article&id=221&es_car=172

Beide met 1 jaar garantie, en de 4S heeft een ultra lekker breed kontje 😮

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.