Porsche Pajun

Home Forum Porsche Talk Porsche Pajun

  • Maker
    Discussie

  • porsche
    Deelnemer

      Porsche maakt bekend plannen te hebben om een kleine versie van de Panamera uit te brengen: de Pajun.

      Eerder maakte Porsche al bekend dat er een kleine versie van de Cayenne komt; de Cajun Cayenne junior). Nu zouden ze plannen hebben met de Panamera. De Pajun (Panamera junior) zou mikken op kopers van een BMW 5-Reeks of een Mercedes E-Klasse.

      Het motorengamma zou overgenomen worden, dus diesel, benzine en hybride worden beschikbaar. De Duitse automedia meent te weten dat de wagen tegen 2016 op de markt komt en een prijs van +- 60.000 euro zal hebben.

      Door al deze ingrepen (wellicht uit economische overwegingen) wordt Porsche al langer hoe minder exclusief vind ik. Spijtig.

    6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
      • mijn commentaar is dat ik mij wel kan vinden in je bedenking… 😉 Ik vind een Panamera best wel een imposante wagen, en zou er ook liever mee rijden als daily driver dan mijn 525d’tje, maar is hij inderdaad zoveel beter dan een 7-reeks of een S-klasse? Zelfs de zeer Porscheminded Duitse autopers vond alvast van niet, en hekelde ook de bijna onverantwoordbare prijspolitiek, waarbij de standaardprijs van hun testwagen van 104.000 euro door opties eindigde op 146.000 euro 😯 En die restwaarde? 😥 Het zal misschien nog best wel beter zijn dan bij vele andere merken, want eigenlijk zit de hele tweedehandsmarkt nog altijd een beetje op zijn gat, maar men moet inderdaad al lang geen Porsche (of misschien ook eender welke auto)meer kopen als ‘investering’… zelfs de zeer exclusieve modellen als de Classic Sport worden zoals we hier gelezen hebben soms al aangeboden aan relatief ontgoochelende prijzen (ontgoochelend voor de eigenaar die misschien ook dacht de deal van de eeuw gedaan te hebben)

        Misschien moeten we zelfs terugkoppelen naar de vraag die Porsche stelde: is er daarom een schijnbaar opbod van sommige merken wat absurde prijzen betreft voor gelimiteerde modellen? Omdat ze zelf aanvoelen dat ze minder exclusief aan het worden zijn, en de supertrouwe (maar hopelijk ook superrijke) klanten/liefhebbers toch nog aan het merk willen blijven koppelen??

        rjf

          Het probleem is dat Porsche de prijs vraagt voor een exlusieve wagen terwijl die dat stilaan niet meer is.

          Een P. is leuk maar ga je binnen 5 jaar nog steeds het dubbele betalen in vergelijking met een identiek kwalitatieve auto van pakweg BMW/ Audi ?

          En dat een Porsche beter is dan alle andere vergelijkbare auto’s (mss uitgezonderd 911 reeksen) is een mythe die alleen bestaat in de hoofden van Porsche rijders. Beetje te vergelijken met de Apple aanbidding van mac/iphone bezitters …

          Trouwens wat denk je dat massaproductie gaat doen voor de waardevastheid van een nieuwe P.? Even slikken als je na 5 jaar 70% mag afschrijven ?

          Alé laat de commentaar maar komen 🙄

            HIER wat meer info

            Verder vind ik dat het wel moet kunnen . Exclusief of niet , een bedrijf moet leefbaar blijven en door deze projecten kunnen wij ons merk blijven rijden .
            En een Porsche , al zie je ze dan meer wat nu ook al het geval is , blijft toch steeds een exclusieve wagen met standing . Het blijven in tegenstelling tot de Italianen bog steeds rijderswagens en geen pronbkwagens (waardoor ze dus meer onderweg zijn dan in een garage)
            En wat is het probleem dat meer mensen van het merk zouden kunnen genieten ❓

              Gebrek aan exclusiviteit tot daar aan toe, geen probleem… maar feit is dat Porsche door het aanreiken van SUV’s ed minder en minder synoniem staat met ‘sportwagens’ en dat vind ik jammer. De economische beweegredenen daarvoor zijn evident (hoe breder het gamma, des te breder de afzetmarkt, des te meer inkomsten). En begrijp me niet verkeerd, op zich heb ik niets tegen dat type wagens, alleen vind ik ze moeilijk te associeren met Porsche. Misschien ben ik wel wat conservatief op dat gebied… jeugdsentiment zeker (toen ik ‘jong’ was bouwden ze voornamelijk sportwagens).

              -Edit by Mod : AUB niet klakkeloos de hele post net boven je bericht kopieren .-

                Ja maar, het blijft wel een feit dat er in die dikke luxevoiturenmarkt veel geld te verdienen is voor de constructeurs. Logish dat ze hier een deel van willen meepikken willen ze blijven groeien.
                De exclusiviteit van de wagen doet toch niets af aan zij heerlijke weggedrag…
                Dat is nog altijd waarom ik een wagen al dan niet koop.
                Als de hele wereld een gratis ferrari kreeg, zou mijn smile dagelijks in mijn heerlijke bolide te stappen niets minder zijn omdat mijn buurmannen er ook een hebben.
                Ik snap dat eigenaars het spijtig vinden dat ze veel geld neertellen voor een bepaalde wagen en dat dat blijkt dat vele andere mensen die ook hebben, omdat hun dat minder “speciaal” doet voelen.

                En trouwens, het is ook niet alsof iedereen zich zulke wagens kan veroorloven.

                En als laatste punt, vind je exclusiviteit dan zo belangrijk, dan koop je toch al lang geen porsche meer…

                Who cares of iemand je wagen exclusief vindt of niet, als hij gewoon elke keer weer een smile op je gezicht toverd is dat toch alles wat telt.

                Just my 2 cents

                  Porsche wordt meer en meer een massaprodukt door het gamma steeds verder uit te breiden met ‘luxe-voituren’ eerder dan echte sportwagens… een spijtige zaak

                6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.