Porsche panamera geeft het op na groot onderhoud bij OPC Mechelen

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Panamera Porsche panamera geeft het op na groot onderhoud bij OPC Mechelen

• Maker
    Discussie
  • Weer een nieuwe aflevering in de soapreeks van Porsche. Dinsdag de S-hybrid voor zijn 4 jaar geworden te zijn naar OPC Mechelen gedaan. Grote beurt 60.000 km/4 jaar (heeft 35000 km). Woensdag terug gaan af halen en factuur betaald. Er was ook nieuwe software in geprogrammeerd omwille van enkele foutmeldingen in het geheugen. In het naar huis rijden vond ik al dat de wagen heel anders reeds dan voordien. In negatieve zin. Maar thuis gekomen en wegens geen tijd gewoon in garage gezet. Deze morgen willen we samen met de kids voor een dagje uit vertrekken en 50 meter van huis valt dat ding uit. Alle toeters en bellen gingen aan. Verlaagd motorvermogen, storing dynamo, storing versnellingsbak … Wel raar als opeens alles uitvalt en je met veel kracht nog juist de wagen op de kant kunt sturen. Geen leven meer in te krijgen dus Porsche Assistance gebeld. Eerst een half uur aan 30ct/minuut in wacht en dan nog eens een uitleg doen wat er scheelt. Maar ze gingen iemand sturen. En ja hoor een dikke vijf (5!) uur later komt de VAB aangereden. Wagen op de wagen gesleurd (tof een automaat die niets meer wil doen) en morgen zou de wagen op het OPC Mechelen afgezet worden. Voor de wagen binnen ging reed die perfect en nu was de wagen compleet naar de kl..ten. Leg dat maar aan twee kids uit dat de daguitstap wijzigt in het wachten,wachten en wachten op de takeldienst.

Al bij al toch nog een nog vrij beleefde mail gestuurd om ze te verwittigen. Dieteren direct in cc gezet. Aangetekende brief is ook al klaar gemaakt en morgenmiddag ga ik ter plaatse eens een deftige babbel doen. En drie keer raden wat er met de offertes voor een nieuwe 991 is gebeurd? Nu zeg ik NOOIT NOG een Porsche. Mijn “natte droom” van een Mission-E,991 of wat dan ook is ineens helemaal verdwenen. Een mercedes CLA van 40.000 euro rijdt duizend maal zo goed al een panamera van 135.000 euro. Nu is het zorgen dat ze dat onding herstellen en maken dat het de deur uit is. En de vervanger zal zeker GEEN Porsche meer zijn. Dat virus is nu wel helemaal uitgeroeid.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 28)
    • Was er niet duidelijk, vriendelijk en terecht voorgesteld om hier in deze rubriek niets meer OFF-topic te posten ?
      Dat verwijderen, tot twee maal toe, is om die reden gebeurd en geenszins geheimzinnig.

We gaan er hier een slotje op doen.

JV mag het probleem en oplossing posten bij het topic van de Panamera als hij wil.

Musch en JV Mogen hun dispuut ergens anders gaan uitvechten. It’s not our business!

En nu ga ik in mijn winterslaap. :salut:

edit by MOD

Zal mijn reply nog maar eens typen want de vorige is op geheimzinnige manier verwijderd geweest.

En mogen we ook weten wat nu juist het probleem was? :popcorn:

[quote=”JV” post=241050] een set onnozele luidsprekers van 400 euro[/quote]

420 Euro :salut:
              En ja, da’s het enige waar het mij om draait. Ik heb 420 Euro afgedokt en niets gekregen.
              Al de rest wat je er hier bij sleurt weet *ik* zelfs niet waar je het over hebt.

Uitpraten? Graag, maar als je op niks antwoord krijgt ben je al snel uitgepraat. “Ga eens ter plaatse en praat het daar uit” zeggen ze dan. Heb je bovenstaande teksten al eens gelezen? Daar ga ik niet alleen naartoe hoor. Mijn deur staat open, ik ben dat ook beu van telkens die ouwe koei uit de gracht te halen, maar 420 Euro afdokken en niets krijgen, ik heb dat niet graag.

Wel juist telefoon van Joeri PCM gehad en ik zeg hier : DIKKE PLUIM voor de oplossing en service !!! Wagen blijft nog tot donderdag daar en ze mogen hem nog uitgebreid testen. Want vrijdag ermee naar Duitsland en zou niet graag halverwege daar langs de kant moeten gaan staan. Maar nogmaals : SUPER SERVICE van Porsche Center Mechelen en ik reageerde eerst emotioneel, maar nu zit ik her als een klein kind met een smile op zijn gezicht.

Zo een telefoontje krijgen doet het Porschevirus weer serieus aanwakkeren 🙂
                [b]
                Als ze van PCM toch meelezen : bedankt Joeri en de technieker(s) die het probleem zo snel hebben gevonden en opgelost.[/b]

het is echt pijnlijk dat zo’n oud verhaal niet op een volwassen manier definitief afgesloten kan worden.
                  ik stel voor dat iedereen zich van verdere commentaren onthoudt, tenzij het over het gestarte topic gaat.

bad news travels fast … intussen heeft PCM weet van deze topic. zij hebben een account en verdienen een recht van antwoord.

[quote=”Mushroom” post=241035][quote=”JV” post=241021] Jij en ik weten wat er echt gebeurd is[/quote]

Idd :first:
                    Jij bestelt verkeerde speakers, laat ze me terugbrengen en geeft niets in retour :bounce:

Ik dacht het nog toen ik jouw post zag verschijnen: de grootste bedriegers zijn de grootste jankers als hun eens iets overkomt 💡
                    Spijtig dat OPC Mechelen zonder twijfel de situatie wel zal rechttrekken. Had graag karma zijn job zien doen.[/quote]

Tsss jongens toch. Elke mens met wat verstand weet dat dit niet over een set onnozele luidsprekers van 400 euro gaat. We hebben -denk ik toch- beiden een mooie woning, een nieuwe wagen van +100.000 euro (panamera en wie weet snel een 991.2 en jij een 991 50th anniversary), nog wat speelgoed om u te amuseren, veel leuke gadgets en een job waar de gemiddelde mens jaloers op mag zijn. Jij en ik weten echt waar het om draait. Wees blij dat er geen klacht is ingediend!!!!!!! Als dat jouw manier is om een verhaal van de feiten te verschuiven en de echte waarheid te verdoezelen? Ieder zijn manier maar ik heb er mijn eigen mening over.

En nu ga ik echt zwijgen want mijn bloed begint terug te koken en dan ga ik nog stomme dingen doen en zeggen. En voor mijn job heb ik mijn attest van goed gedrag en zeden nodig en vooral ik wil elk jaar positief door het veiligheidsonderzoek van Binnenlandse zaken komen. Het is gebeurd en we -mijn vrouw en ik- hebben het achter ons gelaten. Enkel spijtig dat ze geen roadtrips meer wilt doen. Ze weet dat jij er ook eens zou kunnen verschijnen en ze is bang dat we dan ‘s avonds op het VTM nieuws zouden komen. Dus dan denk ik maar : leven en laten leven. Zo erg is het niet om die roadtrips van Porsche niet meer te kunnen meedoen. Mijn gezinsleven en huwelijk is mij meer waard dan een roadtrip en vechtpartij. Ik ben al blij dat sommige (ex)forumleden en actieve leden uit mijn regio mij geloven en weten hoe de vork juist in de steel zit.

Nu is het tijd voor :popcorn: en :drink:

@ moderators :ik zou zeggen sluit dit topic maar want het zijn steeds dezelfden die liggen te kakken op een topic of reactie van mij. Anderzijds wil ik ook PCM in een goed daglicht zetten als het probleem ook perfect door hun wordt opgelost. Dat ben ik ze wel verschuldigd.

ruzie

:popcorn:

[quote=”JV” post=241021] Jij en ik weten wat er echt gebeurd is[/quote]

Idd :first:
                          Jij bestelt verkeerde speakers, laat ze me terugbrengen en geeft niets in retour :bounce:

Ik dacht het nog toen ik jouw post zag verschijnen: de grootste bedriegers zijn de grootste jankers als hun eens iets overkomt 💡
                          Spijtig dat OPC Mechelen zonder twijfel de situatie wel zal rechttrekken. Had graag karma zijn job zien doen.

[quote=”Harley G” post=241000]Ik zou toch willen vragen (en dit is aan alle forummers gericht) om in de toekomst toch wat voorzichtiger om te springen met open aanvallen naar personen of bedrijven hier op het forum of op even welke andere media!
                            Niemand is feiloos en iedereen maakt al eens fouten of sommige dingen gaan gewoon mis door omstandigheden. Ik denk dat we dit allemaal ter tijd en stond weleens meemaken.
                            Zoals deepee reeds aanhaalde, gaat het erom hoe de betrokken partij het “probleem” oplost. Als je je probleem op een rustige beleefde manier uitlegt, krijg je meestal meer medewerking dan dat je als een wild tierende en dreigende primaat de confrontatie aangaat. Pas als de tegenpartij niet thuisgeeft, zou ik dit mss meedelen aan de buitenwereld.
                            Indien de tegenpartij de boel moedwillig bedriegt, zou ik dit ook misschien ookmet veel bombarie gaan verkondigen om andere mensen te behoeden voor eenzelfde negatieve ervaring.
                            In dit geval vind ik de aanval richting PCM absoluut ongepast! Ja, ik heb er alle begrip voor dat een leuke dag naar plopsaland niet kon doorgaan tot grote teleurstelling van de kinderen. Jammer maar ook kinderen moeten leren omgaan met teleurstellingen want dit is een onderdeel van het leven. Toen ik vorige week naar de zee reed, had ik file omdat er een dodelijk ongeval gebeurd was op de E40 waar ik normaal ook moest passeren. Niet leuk maar ik was wel blij dat dit mij niet overkomen was. Er zijn dus ergere dingen die kunnen gebeuren opweg naar Plopsa….
                            Om dan een open aanval te lanceren op een zondag naar een OPC, vind ik persoonlijk een brug te ver. Je had op z’n minst kunnen wachten tot hun reactie vandaag en dan eventueel hier een melding van maken indien zij hun handen in de onschuld zouden wassen.
                            Ik ben ook klant bij PCM, hoef hen niet te verdedigen maar ik weet wel dat zij elke “negatieve” gebeurtenis, intern bespreken, kijken wat er misgelopen is en hoe ze het kunnen vermijden/verbeteren in de toekomst. Deze mensen hebben een passie voor hun job en doen hun uiterste best om van een PCM een succesverhaal te maken, wat hen ook lukt!
                            Ik vind het dan ook heel jammer voor hen dat deze topic hier op deze manier geopend werd. Mogelijk kost hen dit weer een aantal klanten die zich laten beïnvloeden door een emotioneel geschreven post!
                            Volgende keer graag eerst de zaak laten bekoelen zodat de ratio het terug overneemt van het emotionele!
                            Niettegenstaande respecteer ik ook het recht op vrije meningsuiting en heb ik deze topic niet verwijderd.[/quote]Ik zeg gewoon wat er juist is gebeurd, meer niet. Dat is geen aanval of zo tegen een persoon of bedrijf. LMaar zoiets mag vermeld worden vind ik. Ik heb ook destijds duizenden en duizenden GSM’s verkocht. En honderden zien terug komen. Dreigementen, op tafel kloppen, zelfs meermaals de politie eerbij moeten halen. Terwijl ik ook maar verkoop van producten deed. Maar ik begreep de frustratie van de mensen wel en sommige goede klanten heb ik zelfs toen een nieuw toestel gegeven, betaald uit eigen zak.

Feit is dat de wagen sporadisch een (dezelfde) foutmelding gaf en dat deze steeds vanzelf weg ging. Na een onderhoud rijdt de waqen barslecht en valt de ganse wagen uit met meerdere kritieke foutmeldingen. Meldingen die ik nooit eerder had gezien. En wordt dit eerstdaags correct opgelost dan zal ik dat hier ook zeggen. Dan is het een foute software en enkele slapeloze nachten geweest. En ja mijn eerste reactie was emotioneel. Het gaat ook niet over 5 euro die je kwijt bent!

[quote=”Mushroom” post=240978]Leuk hé, als een firma zonder problemen hun eigen fouten rechtzet? 💡 8)[/quote]Even tekst terug aangepast. Is al het gezever niet meer waard. En de tekst was vrij emotioneel geschreven. Wat in dergelijke omstandigheden mij niemand zou kwalijk genomen hebben. Jij en ik weten wat er echt gebeurd is en zowel jij als ik weten ook dat wij nooit meer door dezelfde deur zullen kunnen. Ik antwoord niet meer op je valse beschuldigingen en uitlatingen. De pot verwijt de ketel …

[quote=”Sensa911″ post=241016]’T geberd niet rap maar ik ben het niet eens met de Mod, af en toe doet het even goed om “het” van je af te schrijven. De gemiddelde P rijder snapt ook wel wat er aan de hand is. Het is aan de medeforummers om de collega te kalmeren en met gepaste rust te reageren, wat hier mijn inziens toch gebeurd is.

Uiteraard moer de mede forummer wel zo correct zijnnom het volledige verhaal nadien weer te geven.
                                My 2 cents…[/quote]En dat zal ik ook doen. Momenteel geef ik PCM alle nodige krediet en ik begrijp ook dat als het puur aan een softwarefout ligt dat zij er niets aan kunnen doen. Zij halen de software ook maar van de servers van Porsche zelf en kunnen er niets aan veranderen. Natuurlijk als je de wagen na een onderhoud gaat op halen en vlak nadien het zo begeeft, op die moment wil je die wagen in brand steken. En het wegschrijven is dan een ideale uitlaatklep. Daar dient een forum toch ook voor.

Positieve noot : mijn vrouw werkt er om de hoek en was deze avond even gaan kijken. En de wagen stond al tenminste niet meer op de parking. Dus ik verwacht morgen of overmorgen een positieve telefoon.

:censored:

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 28)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.