Porsche Panamera racer

Home Forum Porsche Talk Porsche Panamera racer

• Maker
    Discussie

• Wim

Ze hebben in Zuffenhausen toch betere auto’s om om te bouwen tot circuitbrenner, maar toch koos N.Technology voor de relatief grote en zware Panamera.

Nu hebben ze de boel wel goed aangepakt. Onder meer dankzij een aluminium spaceframe is het totaalgewicht slechts 1320 kg en dat is toch 500 kg minder dan een reguliere Panamera S. De racer is gebaseerd op de Panamera S en heeft dus een atmosferische 4,8 V8 onder de kap. Met een top vermogen van 450 pk levert die 50 pk meer dan de straat Panamera S, maar nog wel 50 pk minder dan de Panamera Turbo.

De Panamera wordt straks ingezet in de Italiaanse Superstars race serie. Na de eerste tests zal de Panamara debuteren op de Hockenheimring in Duitsland op 13 juni. Achter het stuur zit de 44-jarige Fabrizio Giovanardi.

Dus zien wat Porsche gaat doen vandaag,ben benieuwd naar de eerste resultaten.

Wat is jullie menig hierover.

Meer foto’s: http://www.autoblog.nl/archive/2010/06/04/porsche-panamera-racer

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
      • pappaaaaaaaaaaaa
        ik wil er ook zo eentje 😳 😳 😳

Anoniem

😯 mijn volgende ombouw 😈

ik denk dat zowel de looks als de sound de moeite zullen zijn… 😯

Ik vind het gedurft maar zeker supervet .
              Dat is een wagen die ik eens graag over een circuit zie scheuren in een race .
              Volle respect

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.