Home › Forum › Porsche Talk › Porsche Panamera
- Dit onderwerp bevat 175 reacties, 42 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren, 7 maanden geleden door Audiotronics.
-
MakerDiscussie
-
18 april 2007 om 20:06
Op 16/04/07 is er op gadgetzone.nl een video + foto’s van de nieuwe Porsche Panamera te zien , ja t’is wennen aan een nieuwe telg, Groeten Dany
-
MakerDiscussie
-
[quote=”porschky”:2a9995s7]
Het zijn toch prijzen die aan het denken zetten… Ik heb in mijn leven al heel veel geld uitgegeven aan auto’s, maar ik wil niet het gevoel hebben als een domme melkkoe beschouwd te worden! Dan komt er iets… opstandig (?) in me naar boven… [/quote]
+ vroeger kon je er nog van op aan dat je bij wijze van spreken 500.000 km kon rijden met zoiets, verleden week naar een 996 4S gaan kijken en ja hoor : olie op de garagevloer ! Dat *mag* toch niet voor een auto met zo’n prijs ?? “jamaar, da’s de krukaskeerring en er is net een nieuw model van uit” Euh … flashback naar een jaar of 4 geleden toen mijn toenmalige 5 jaar oude Boxster ook stond te druppen. Na mijn onderhoud van +1800 Euro was hij droog, allez toch voor een maand of 2, daarna begon het weer. Was toen ook net een nieuw type van krukaskeerring.
Ik vind het bijwijlen echt spijtig dat alleen een Porsche mij interesseert.Penders had op de 24 uren van Zolder een panamera 4S staan die voor meer dan 30.000 EURO aan opties had 😯
Maar dit is wel eigen aan veel wagens. Laat maar eens bij mercedes een wagen samen stellen.
De E-coupé >>> standaard : 54.000 EURO, met opties : 72.000 EURO (is ook bijna +35% aan opties).
En het spijtige aan de standaardversies : ze hebben totaal niets. Zelfs zelfdimmende spiegels is een optie 👿
En de dag dat een wagen nog wat zijn waarde hield is ook allang voorbij.
Maar we nemen het er allemaal bij. Mannen en hun speegoed toch 😆wie het breed heeft laat het breed hangen? 😉 Maar alle gekheid op een stokje, ook Auto Motor und Sport, toch uiteindelijk een Porscheminded tijdschrift, hekelt steeds meer openlijk de bedenkelijke prijspolitiek van Porsche, en (vooral) hun optiebeleid! En je zou voor minder!! De Panamera S heeft daar een catalogusprijs van 94.000 euro, prijs van het geteste model was… 144.000 euro! 50.000 euro aan opties??! Maar als men dan ziet, wat ze ook opmerkten, dat een volleder interieur (ipv enkel de standaard lederen stoelen) al 7000(!) euro meerpijs kost, en je dus een complete Dacia Logan hebt voor wat zij meer aanrekenen voor wat extra (!) leder, dan kan men zich inderdaad wel vragen beginnen stellen over de arrogantie waarmee sommige luxemerken hun optiebeleid voeren, en blijkbaar vinden dat hun klanten nog niet genoeg geld uitgegeven hebben om een deftig afgewerkte wagen te vinden. Op die manier werd die geteste Panamera S bijna 35.000 euro duurder dan de geteste (en even rijkelijk uitgeruste) BMW 750, die uiteindelijk toch ook over de 400 pk heeft…
Het zijn toch prijzen die aan het denken zetten… Ik heb in mijn leven al heel veel geld uitgegeven aan auto’s, maar ik wil niet het gevoel hebben als een domme melkkoe beschouwd te worden! Dan komt er iets… opstandig (?) in me naar boven…
[quote=”jokke_vlo”:2t0c5ihy]Ik vind geen enkele velg (uit de 4 mogelijkheden) echt goed op de Panamera. Iemand enig idee waar ik velgen met de juiste proporties kan vinden voor deze wagen?
minimum 20″, mogelijk ook 21″…..
Met dank bij voorbaat voor de tips.[/quote]
TECHART zal wel met een versie van hun uitkomen. Persoonlijk vind ik hun velgen nog één van de mooiste voor op een porsche 💡
Ik vind geen enkele velg (uit de 4 mogelijkheden) echt goed op de Panamera. Iemand enig idee waar ik velgen met de juiste proporties kan vinden voor deze wagen?
minimum 20″, mogelijk ook 21″…..
Met dank bij voorbaat voor de tips.
er wordt nu zelfs al gespeculeerd over een tweedeurs cabrio versie (4 deurs zou niet genoeg stijfheid hebben?)? Wait and see waarschijnlijk, want er wordt zo veel gespeculeerd tegenwoordig, zie ook de nieuwe modellijn met de babyPorsche in samenwerking met VW…
[quote=”cabrio wim”:14xt0f10]
Spreekt mij meer aan dan de gewone Panamera.[/quote]
Hier nog eentje
kben benieuwd wat er zal komen op termijn…
voor meer info zie
➡ http://www.carros.nl/autonieuws/ruimte-voor-nog-drie-porschemodellen/Porsche breidt het gamma van velgen voor de Panamera uit.
Er komen nu 20-inch 911 Turbo II velgen..
het officiele persbericht staat op Liebe zu IhmDe velgen zie je hieronder
Naar ik verneem, een coupé 3 deurs, een kleinere panamera dus, niet dit model…..
Porsche komt op korte termijn met 3 nieuwe modellen uit, en deze zou er eentje van zijn. 8)
Spreekt mij meer aan dan de gewone Panamera.
[quote=”jokke_vlo”:pzyss79v][quote=”Audiotronics”:pzyss79v]Op de 24 uren van Zolder had PENDERS aan de VIP tent doodleuk een grijze panamera 4S gezet. Gewoon een lintje er rond (op 5 cm van de wagen).
De voorkant is magnifiek, de achterkant is echter één grote ramp. Na wat “gezaag” hebben ze de wagen open gedaan en het interieur is wel AF.
Mijn conclusie : zwaar twijfelgeval meer véél te duur 🙁 (volgens mij gaat de panamera dezelfde weg als de 928 op, heel duur in aankoop en na een paar jaren geraakt ge ze niet meer aan de straatstenen verkocht).Of TECHART moet er iets subliem van maken (wagen in zwart, dikke velgen en sportkit eronder doen al veel).[/quote]
Volledig akkoord. Restwaarde wordt zeker een probleem, maar dat heeft bijna elke wagen dat zich zo extreem positioneert (CL63AMG, M5, RS6, Maserati QP,….)[/quote]
Is 100% correct. Dus tegen dat ge hem beu zijt denkt ge maar eens aan mij 😆
(kwestie kort op de bal te spelen hé)[quote=”Audiotronics”:3p7w4kvx]Op de 24 uren van Zolder had PENDERS aan de VIP tent doodleuk een grijze panamera 4S gezet. Gewoon een lintje er rond (op 5 cm van de wagen).
De voorkant is magnifiek, de achterkant is echter één grote ramp. Na wat “gezaag” hebben ze de wagen open gedaan en het interieur is wel AF.
Mijn conclusie : zwaar twijfelgeval meer véél te duur 🙁 (volgens mij gaat de panamera dezelfde weg als de 928 op, heel duur in aankoop en na een paar jaren geraakt ge ze niet meer aan de straatstenen verkocht).Of TECHART moet er iets subliem van maken (wagen in zwart, dikke velgen en sportkit eronder doen al veel).[/quote]
Volledig akkoord. Restwaarde wordt zeker een probleem, maar dat heeft bijna elke wagen dat zich zo extreem positioneert (CL63AMG, M5, RS6, Maserati QP,….)
Op de 24 uren van Zolder had PENDERS aan de VIP tent doodleuk een grijze panamera 4S gezet. Gewoon een lintje er rond (op 5 cm van de wagen).
De voorkant is magnifiek, de achterkant is echter één grote ramp. Na wat “gezaag” hebben ze de wagen open gedaan en het interieur is wel AF.
Mijn conclusie : zwaar twijfelgeval meer véél te duur 🙁 (volgens mij gaat de panamera dezelfde weg als de 928 op, heel duur in aankoop en na een paar jaren geraakt ge ze niet meer aan de straatstenen verkocht).Of TECHART moet er iets subliem van maken (wagen in zwart, dikke velgen en sportkit eronder doen al veel).
[quote=”porschky”:3nwb5jd1]heb nu zondag een blauwe Panamera Turbo en een zwarte S zien staan in de etalage van Carrera Motors in Latem. Het is de eerste keer dat ik ze in het echt zie, en … hmmm… Blijft een twijfelgeval! Het blijft moeilijk om ze niet te gaan vergelijken met een 911 qua schoonheid… zeker als er naast een prachtige nieuwe witte GT3 staat, alsook een knalgele 964 RSR! Maar als men bedenkt dat dit in de klasse van de 7-reeks en de S-klasse meespeelt, dan is de design al beter te pruimen. Maar ik denk dat inderdaad met die vaste hoofdsteunen het zicht naar achteren, en voor de achterpassagiers het zicht naar voor inderdaad een kleine ramp moet zijn, zoals reeds beschreven werd in sommige vakbladen…
Ondertussen verschijnen er zoals gezegd meerdere vergelijkingstesten, ook al bij vakbladen die als toonaangevend aanzien worden, zoals Auto Motor und Sport, en de resultaten zijn niet altijd zo verschrikkelijk lovend! 😯 Eerste berichten (ik geef toe vaak in Porschetijdschriften) lieten uitschijnen dat de Panamera alles zou wegblazen qua handling en dergelijke, de concurentie te kakken zou zetten… Maar dat blijkt dus niet het geval te zijn; het verschil is vaak niet zo groot qua handling (terwijl die concurenten veel hoger scoren qua comfort!), en soms zijn er zelfs pijnlijke verrassingen; zoals een Quatroporte S die de slalom sneller afwerkte… Hun conclusie was dat het een ‘beloftevolle auto was’ die in de tweede generatie, nadat schoonheidsfouten op deze eerste generatie weggewerkt zullen zijn, best goed zo kunnen worden… Niet de commentaar die velen gewenst zullen hebben…[/quote]
Niet te vergeten dat die test NIET met de Turbo was. Toch altijd kijken wat ze met wat vergelijken. Als je de Turbo neemt blaast hij nogal veel weg, ik heb voor de aanschaf een nogal grondige studie gedaan, bij de berlines heeft hij trouwens het ronderecord op de Nordschleife…..7.56
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.