Home › Forum › Porsche Talk › Porsche Panamera
- Dit onderwerp bevat 175 reacties, 42 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren, 6 maanden geleden door Audiotronics.
-
MakerDiscussie
-
18 april 2007 om 20:06
Op 16/04/07 is er op gadgetzone.nl een video + foto’s van de nieuwe Porsche Panamera te zien , ja t’is wennen aan een nieuwe telg, Groeten Dany
-
MakerDiscussie
-
heb nu zondag een blauwe Panamera Turbo en een zwarte S zien staan in de etalage van Carrera Motors in Latem. Het is de eerste keer dat ik ze in het echt zie, en … hmmm… Blijft een twijfelgeval! Het blijft moeilijk om ze niet te gaan vergelijken met een 911 qua schoonheid… zeker als er naast een prachtige nieuwe witte GT3 staat, alsook een knalgele 964 RSR! Maar als men bedenkt dat dit in de klasse van de 7-reeks en de S-klasse meespeelt, dan is de design al beter te pruimen. Maar ik denk dat inderdaad met die vaste hoofdsteunen het zicht naar achteren, en voor de achterpassagiers het zicht naar voor inderdaad een kleine ramp moet zijn, zoals reeds beschreven werd in sommige vakbladen…
Ondertussen verschijnen er zoals gezegd meerdere vergelijkingstesten, ook al bij vakbladen die als toonaangevend aanzien worden, zoals Auto Motor und Sport, en de resultaten zijn niet altijd zo verschrikkelijk lovend! 😯 Eerste berichten (ik geef toe vaak in Porschetijdschriften) lieten uitschijnen dat de Panamera alles zou wegblazen qua handling en dergelijke, de concurentie te kakken zou zetten… Maar dat blijkt dus niet het geval te zijn; het verschil is vaak niet zo groot qua handling (terwijl die concurenten veel hoger scoren qua comfort!), en soms zijn er zelfs pijnlijke verrassingen; zoals een Quatroporte S die de slalom sneller afwerkte… Hun conclusie was dat het een ‘beloftevolle auto was’ die in de tweede generatie, nadat schoonheidsfouten op deze eerste generatie weggewerkt zullen zijn, best goed zo kunnen worden… Niet de commentaar die velen gewenst zullen hebben…
[quote=”993S”:3v1z4ond]Welkom op het forum en proficiat met je aankoop !
Geniet maar volop van de voorpret 🙂btw , je ps ziet er super mooi uit met die velgen. Wat is er nog aan veranderd ?[/quote]
Voor de winter: standaard turbo velgen met winterbanden.
Zomer: ik zoek velgen zoals deze fotoshop, ze gingen in de garage die cayenne velgen is proberen (daar vroegen ze trouwens om de photoshop door te sturen 🙂 )Porsche logo achteraan weg gelaten en voor de rest alles strak, zo heb ik NIET gekozen voor houtafwerking maar gewoon zwart interieur met brush aluminium. Burmester sound, getinte ruiten achteraan, PSE
Zouden we zeker moeten afspreken Koen, wij komen nu wel uit het zuiden van België dus niet meer vanaf de route Limburg – Brussel 😛
Ik stel voor ergens in de namiddag want is onze laatste verlofdag, voorstelling is van 10u tot 18u, ik zou zeggen zo ergens tussen 15u en 16u bij PCB?
Ik heb alweer niets aangekregen 🙁
Die zondag zijn we wel vrij dus zouden kunnen gaan .
Ergens afspreken en wie gaat er nog ❓Wij gaan naar de voorstelling op zondag 13 september in Porsche Center Brussels. Gaat er nog iemand die dag?
Van harte Jokke .
Ook ik denk dat je een goede keuze gemaakt heb.
Man wat een wagenAnoniem25 augustus 2009 om 00:43Heb er vandaag eentje tegengekomen, een zwarte. Toen hij aankwam uit tegengestelde richting dacht ik eerst dat het een Ferrari was. Maar toen ik hem kruiste zag ik dat het een Panamera was. Ik vind ze irl helemaal niet mis !
Welkom op het forum en proficiat met je aankoop !
Geniet maar volop van de voorpret 🙂btw , je ps ziet er super mooi uit met die velgen. Wat is er nog aan veranderd ?
quote]Btw proficiat met je keuze hé Jokke Wanneer ga je hem hebben? Lang wachten?[[/quote]
Ten laatste: 15 december
Ten vroegste: 15 novemberNiet mis zo, ik heb hem nog niet gezien irl maar dat zal voor zondag 13september zijn in PCB.
Wennen is het altijd met een gloednieuw design, zelfde met de 996, Boxster, Cayman en Cayenne…
Btw proficiat met je keuze hé Jokke 😉 Wanneer ga je hem hebben? Lang wachten?
Na het testen van de Mercedes CL63AMG (wat een sound), Audi RS6 (keihard), de Panamera en het bestuderen en bekijken van de AM Rapide, heb ik vorige week dan toch een Panamera besteld (Turbo).
En ja ik vond hem op foto niet echt overtuigend, wat al een pak beter werd irl. Toch is en blijft het iets of wat wennen. Maar dat is miss net goed, het is een auto met karakter, wat ik bv niet van Audi kan zeggen (wie ziet straks het verschil nog tussen een A4 en A6?).
Ik vind, persoonlijk, wel dat hij smeekt om iets grotere velgen…..
De hoofdreden van de aankoop zijn vooral de praktische redenen aangevuld met het sensationeel te noemen rijgedrag.Praktisch: het is voor mij, samen met de Audi, de enige volwaardige 4 zitter. Probeer anders maar eens met een CL of AM met twee kids op verlof te trekken of een ritje van een paar uur met twee volwassenen achterin te maken.
De AM lijkt een vierdeurs maar is voor mij een tweezitter met 4 deuren (zie de testfilmpjes op youtube).
Dit is dus duidelijk in het voordeel van de Porsche. Hij is trouw aan het initiële concept.Rijgedrag: stuurt bijna zo scherp als een 911 en gaat er ook keihard tegen aan. Dit is een sportwagen waar een limousine tintje aan gegeven werd. De AMG en Audi zijn limo’s die men wil omtunen tot sportwagen. Een essentieel verschil dat je direct achter het stuur kan ondervinden. Hij heeft me echt overtuigd in zijn rijgedrag……
De wagen moet, naar mijn gevoel, wel lichtjes aangepast worden met iets grotere velgen en ook een rustigere aanblik van de “achterstevenâ€. Logo Porsche weg?Bijgevoegd een photoshop van hoe ik hem wat wil aanpassen. De velgen zijn een van de optionele velgen voor de Cayenne……
[album:2t3um2i9]581[/album:2t3um2i9]
Eerste details Porsche Panamera bekend
De eerste details van de Panamera zijn bekend. Porsche meldt trots dat met de sportsedan in 4,2 seconden naar 100 km/u kan worden geaccelereerd, tenminste, als u de Turbo uitvoering uitkiest. Deze tijd kon tot nu toe alleen gerealiseerd worden in de 911 Carrera en dat betekende in de praktijk maximaal 1 passagier. Nu is er ook een 4-zits Porsche die dit prestatieniveau biedt. In het geval van de standaard achterwiel aangedreven Panamera Turbo is dan een topsnelheid van meer dan 300 km/u bij de prijs inbegrepen.
De Panamera komt in de zomer van 2009 op de markt (althans, in Duitsland; Nederland moet wachten tot begin 2010) en zal dan niet alleen verkrijgbaar zijn als Turbo (4,8 liter V8, bi-turbo, 500 pk), maar ook als ‘S’ (4,8 liter V8, 400 pk) en als basismodel zonder verdere aanduiding (3,6 liter V6, 300 pk). De meest krachtige versie, die 1.987 kilo weegt, heeft als normverbruik 13,8 liter per 100 kilometer. Vindt u dat te veel, dan moet u tot 2010 wachten want dan komt er ook een hybride variant van de Panamera. Bij dat model wordt de V6 benzine-unit geassisteerd door een 42 pk sterke elektromotor. Volgens insiders bedraagt het gemiddelde verbruik van die variant slechts 8 liter per 100 kilometer. Vierwielaandrijving zal optioneel verkrijgbaar zijn; deze uitvoeringen dragen het cijfer ‘4’ in de aanduiding.
De Panamera wordt bijna 5 meter lang en heeft, zoals u op deze afbeeldingen ziet, een zeer herkenbaar Porsche uiterlijk. Net als bij de 911 liggen de voorschermen iets hoger dan de motorkap. Ook de ‘heupen’ (oftewel de achterschermen) zijn breed en gespierd, zoals dat hoort bij een Porsche gewend zijn. Plek voor een 3e achterpassagier is er niet, maar Porsche garandeert dat 2 lange personen achterin uitstekend kunnen zitten. De fabrikant spreekt zelf overigens niet van een sportsedan, maar van een Grand Turismo dan wel een Sports Limousine.
De sleutel tot de Porsche Panamera
Porsche maakt de geesten rijp voor de introductie van de Panamera. Spionagefoto’s kunnen u haast niet meer ontgaan zijn, er is een officiële website met wat plaagfoto’s en het Duitse merk heeft nu ook een foto verspreid van de sleutel van de Panamera. De vorm is identiek aan die van de sportsedan zelf. In het laatste geval kan, dankzij de grote achterklep, gesproken worden van een praktisch ontwerp maar of je met deze sleutel nou de hele dag in je broekzak wil rondlopen, is een tweede. Aan de andere kant: voor veel mensen zal het überhaupt kunnen bemachtigen van de sleutel belangrijker zijn dan de ‘pasvorm’.
Porsche is nog niet zo ver om het dashboard officieel aan de buitenwereld te tonen, daarom deze spionagefoto. De werkplek ziet er heerlijk uit en nodigt direct uit tot een bezoek aan de Autobahn. Wel is de middenconsole met de tientallen knoppen erg druk, maar al die spiegeltjes en kralen werkt natuurlijk wel statusverhogend. Wie wil er nu nog een M5?
Als de Panamera in de loop van 2009 bij de dealers arriveert, dan zal de Porsche in eerste instantie leverbaar worden met V8 motoren. De versie zonder turbo levert 350 pk en de variant met hulpstuk wordt maar liefst 560 pk sterk. Later volgt er een tammere V6 benzineversie, waarvan ook een hybride uitvoering komt. Dit model is primair voor de Amerikaanse markt bestemd. Europa krijgt een 3.0 TDI V6 versie. Porsche gaat de Panamera in Leipzig bouwen, waar het merk een geheel nieuwe fabriek heeft gebouwd. Met de komst van de nieuwe Porsche is een investering gemoeid van 150 miljoen euro.
Mijn gedacht gaat meer en meer uit naar de panamera. Zwaar overwegende voor een nieuwe 997 4S maar de panamera is veel praktischer voor mij. Het moet terug voor elke dag te gebruiken zijn en met 2 kinderen ‘s morgens naar school te doen lijkt een 4-deurs beter. Nu is het al wringen in de 996 😆
Bij porsche in Drogenbos spraken ze dat je bij de prijzen van de cayenne een 10% mocht bijtellen. Dus dan zou de 3.6 V6 een vrij goede prijs hebben. Alleen de vraag of de motor niet te “licht” gaat zijn voor de wagen en misschien opteren voor de 4.8 ❓
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.