Porsche PDK steering wheel

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Porsche PDK steering wheel

• Maker
    Discussie
  • Hallo allemaal!

Vraagje:
    Zijn er hier mensen met hun Cayman/Carrera,uitgerust met PDK ?
    De knoppen om te schakelen op ‘t stuur zijn verre van handig… Nu na paar maanden (TYPISCH PORSCHE) komt men met een oplossing: Paddles!!
    Iemand die weet hoeveel de totaalprijs bedraagt om dit te vervangen?

Groeten

Alex

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
    • In de optielijst van de nieuwe turbo staan de peddeltjes voor iets rond de 400 euro, dacht ik (bovenop de prijs van de PDK uiteraard). Is voorlopig enkel voor de turbo beschikbaar, zou naar verluid op termijn voor andere beschikbaar worden.

Veel mensen weten niet dat een ombouw naar dergelijke stuurpeddels reeds lang verkrijgbaar is bij Techart! Prijs weet ik echter niet, maar wel beschikbaar voor alle modellen, ik dacht zelfs voor Tiptronic (?).

[quote=”911-lover”:2bjldvn3]Nochthans was het bij vele merken ook geen succes .
        Voor mijn neef was het de reden om zijn Alfa (na 3 keer dikke problemen hiermee gehad te hebben) te verkopen .
        Nu rijdt hij met Audi (zonder peddeltjes)[/quote]
        Daar zeg je het.. Alfa 😉
        Al is het de laatste tijd al iets beter.

Nochthans was het bij vele merken ook geen succes .
          Voor mijn neef was het de reden om zijn Alfa (na 3 keer dikke problemen hiermee gehad te hebben) te verkopen .
          Nu rijdt hij met Audi (zonder peddeltjes)

Het nieuwe PDK drukknop systeem op het stuur is zeker geen verbetering vind ik. Onhandig en in het begin dacht ik dat het aan mij lag maar Porsche kreeg al langer hoe meer kritiek op dit systeem, ook diverse testen in de media waren niet direct om naar huis te schrijven. Daarom werd de nieuwe Turbo reeds met paddles uitgerust. De nieuwe 911 modellen zullen ook allemaal met paddles worden uitgerust en maar goed ook. Ferrari en Lambo hebben er al lang ervaring mee, ook verkrijgbaar bij Audi en Alpha en eindelijk hebben ze dus bij Porsche gesnapt dat dat knopjes systeem maar niets is.

De pers schrijft de oorpronkelijke pdk stuurbediening de grond in. Persoonlijk heb ik met dat systeem geen problemen.
              Op onze andere wagen staat s-tronic ( dubbele koppeling bij Audi ) en hierbij gekoppeld de paddles zoals nu in optie verkrijgbaar bij P.
              Het is even wennen aan het systeem. Mocht ik moeten kiezen, k zou nie weten welk.
              Vermoedelijk zijn de paddles op circuit praktischer bij het actieve bochtenwerk. voor mij dus geen must.

Maandag naar Verellen voor ons Carrera-badge te laten vervangen door 911-logo. Ineens eens de prijs vragen 🙂
                ‘t zal wel weer Porsche-priced zijn 😐

Wim

Even de dealer bellen, denk dat die wel een prijsje kan opgeven. 😥

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.