Porsche: Prestige Poen of Passie?

Home Forum Zeverhoekje Porsche: Prestige Poen of Passie?

• Maker
    Discussie
  • Naar aanleiding van het onderwerp bekende Belgen en hun passie, maakte ik wat bemerkingen hoe ik het Porsche bezit/rijden benader. Hieronder het laatste wat ik daar schreef.

[i]Als de auto een statussymbool wordt dan zit er iets grondig verkeerd

Mijn persoonlijke houding is om zo weinig mogelijk mensen met mijn garage te confronteren. Dat betekent dat ik meestal met de minst opvallende auto naar feestjes of gelegenheden ga. Behalve bij vrienden die mij kennen van de tijd toen ik mij geen Porsche kon veroorloven en die zelf een auto als het minst relevante object bezien wat betreft de persoonlijke relatie.

Er staat ook nooit iets ‘uitgestald’ op mijn oprit.

Dit vind ik op zich een topic waard – of ben ik te filosofisch? [/i]

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 96)
    • En na die smile ene gaan pakke in den Beverse Blauwe; puur genieten. :lekker:
      ciao,
      Luc

PB

Of iemand nu een P. puur als prestige of als liefhebber koopt, het zal me worst wezen. 😉

De enige reden dat er hier in huis een Boxster is gekomen, is omdat het een mooie en betaalbare upgrade was na onze Tigra TwinTop. Na een proefrit van geen 5minuten, was ik overtuigd dat het om een zeer uitgebalanceerde auto ging, ondanks dat geen echte Porsche is. :mrgreen: Elke keer dat ik er eens met rij, ben ik onder de indruk van de degelijkheid en het gebruiksgemak van zo’n Boxsterke. Het is the Misses daily en eerlijk gezegd is hij te duur om haar dagelijks kilometers
        mee af te malen, maar als ik haar zie uitstappen met die smile op haar gezicht, is het ons elke € waard. :first:

[quote=”KOENCARRERA4″ post=126772]Voor mij is een Porsche een DRUG … :mrgreen: Reeds verschillende keren heb ik mijn Porsche verkocht met de bedoeling om geen andere Porsche meer in de plaats te kopen! Het is niet gemakkelijk om als garagehouder Citroën – Peugeot om met de P rond te rijden … Veel commentaar van de klanten… Ola is de Peugeot of Citroën niet goed genoeg meer voor Meneer ???

Heeft niemand datzelfde reeds meegemaakt ???
          [/quote]

werk ook in een Mitsubishi garage en ken dat gevoel :salut:

Zolang hun vingers niet jeuken om er achter je rug een kras in te trekken 😈

Gewoon, omdat ik een Ferrari lelijk vind. Verstop hem ook niet maar zet hem wel altijd braaf in de garage. En wat anderen er van vinden zal me jeuken. 😉

hier het zelfde amai een Porsche gekocht? ge verdiend ze nogal.
                maar als je 5 minuten later hoort uit hun eigen mond komen dat ze ook altijd hebben gezegd ooit wil ik ook een Porsche kopen want vindt dat de knapste wagens :bounce:

hun DD wagen kost dan 2 x de mijne P en vraag ik of ze willen ruilen van wagen is het rap andere bla bla

pensioen sparen kun je op de bank doen waar je met een zuur gezicht buiten komt als je ziet wat je er maar krijgt voor al die jaren of je kunt er zelf nooit van genieten.
                als ik er later niet meer ben verkopen ze mijne P maar en brengt die meer aan interest op dan op de bank.
                maar ik trek steeds een glimlach tot aan de oren als met de P langs de bank :driver:
                want ik geniet nu dat ik leef.

:puke: zullen er steeds zijn maar dat raakt mij niet.

Voor mij is een Porsche een DRUG … :mrgreen: Reeds verschillende keren heb ik mijn Porsche verkocht met de bedoeling om geen andere Porsche meer in de plaats te kopen! Het is niet gemakkelijk om als garagehouder Citroën – Peugeot om met de P rond te rijden … Veel commentaar van de klanten… Ola is de Peugeot of Citroën niet goed genoeg meer voor Meneer ???

MAAR telkens als de wagen verkocht was, begon er enkele dagen/weken later iets te kriebelen … Ge komt er dan enkele tegen op straat… Ge komt stilaan onnozel … ‘s Avonds op internet … en bam … enkele dagen later terug een P op den hof … :happydance:

Heeft niemand datzelfde reeds meegemaakt ??? Een echte drug voor mij … Ik kan echt niet zonder … Geen enkele andere wagen kan me dergelijk (rij)plezier bezorgen …

Zou hier een afkickcentrum voor bestaan??? Indien ja, niet doorsturen hé want ik wil nog niet van mijn verslaving vanaf …

Groetjes

Bij mij hebben verschillende factoren doen besluiten en P te kopen.
                    Vele van mijn fam. leden, vrienden en kennissen zijn te vroeg van deze aardbodem afgestapt.
                    Als je personeel in dienst hebt is het niet altijd eenvoudig te verdedigen dat loonsverhoging er even niet inzit terwijl je je P wel op de beste plek voor het bedrijf parkeerde.
                    Natuurlijk kon je hier lak aan hebben maar ik heb dit altijd meegewogen in mijn beslissing om nog even te wachten.
                    Nu ik vrij ben en mijn vrouw mij aansmoedigde dat ik gek was als ik het niet zou doen, toch maar besloten er weer een te kopen.
                    Geniet er nu iedere dag van zelfs bij het aanschouwen onder de carpoort. (Rijden nog meer)
                    Dus ik hoop er nog vele plezante km’s mee te maken.

[quote=”Rudolf” post=126650]wat voor de ene goed is, is voor een ander dan weer slecht.
                      mijn motto is koop wat je wil, en maak het beste van je leven,
                      tenslotte zijn we hier maar op doorreis !
                      en wat is rijk zijn, ook simpel..een goede gezondheid kan je met geen geld kopen.

dus leven en laten leven. :driver:[/quote]
                      Ik ben er nog niet uit of het doorreis dan wel station terminus is :engeltje:

[quote=”9ierre” post=126630][quote=”RS” post=126405]

@ Much, als ik die Maritim RS ooit nog te pakken krijg doen we een triootje ;)[/quote]

much geeft al gereageerd maar… it takes tree to make a treesome :mrgreen: :mrgreen: ikke kandidaat :mrgreen: .

edit: damn… rs… geen bankje vanachter 😯 😯 :shock:[/quote]
                        Euh… Four is a crowd in een triooken 9ierre, sorry 😉 :driver:

wat voor de ene goed is, is voor een ander dan weer slecht.
                          mijn motto is koop wat je wil, en maak het beste van je leven,
                          tenslotte zijn we hier maar op doorreis !
                          en wat is rijk zijn, ook simpel..een goede gezondheid kan je met geen geld kopen.

dus leven en laten leven. :driver:

[quote=”bully” post=126461]Wat feiten op een rijtje 😆 [quote=”mvn17997″ post=126278] Dat betekent dat ik meestal met de minst opvallende auto naar feestjes of gelegenheden ga.[/quote][quote=”Ghost” post=126319] Dat is dan ook de reden waarom ik er zo weinig mee rijd, vind het zeer vervelend om overal nagekeken te worden. Die Porsche van mij staat altijd binnen verstopt.[/quote][quote=”Luckyslevin” post=126370]Haha ik ga er juist graag mee naar feestjes de P mooie opblinken de kindjes bij d boma en met de madam naast mij op stap[/quote][quote=”bccars” post=126433] Je kan niet geloven hoeveel negativiteit ik al over me gehad heb ivm de Porsche, tot zeer ernstige feiten toe ![/quote][quote=”911addict” post=126451]1 van de meest interessante en emotionele topics tot nu toe, leuk om lezen.[/quote][quote=”Vincent_991″ post=126458]Elke dag zwoegen aan een band in een fabriek. Maar de porsche staat wel mooi blinkend op de vipparking en Mijnheer staat daar te showen met in de één hand zijn sleutelhanger en in de andere hand zijn glas bubbels.[/quote][/quote]

vertel :popcorn:

uiteindelijk; elke sjaak…. sommigen moeten het niet weg steken, andere beter wel…
                            in een ander topic heb ik het al aangehaald… jaloezie, lelijk beestje…

[quote=”RS” post=126405]Mannen die P voorliefde heeft mij al veel klanten gekost, dus ook een pak Eurookes, maar geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om die daarvoor te laten (bijna kaal ondertussen).
                              Erger is, en dat is hier al aangehaald, de schrik voor vandalisme en ontvreemding!

@ Much, als ik die Maritim RS ooit nog te pakken krijg doen we een triootje ;)[/quote]

much geeft al gereageerd maar… it takes tree to make a treesome :mrgreen: :mrgreen: ikke kandidaat :mrgreen: .

edit: damn… rs… geen bankje vanachter 😯 😯 😯

eigenlijk wel absurd, je wordt uitgemaakt voor rijke dikkenek omdat je met een 928 rijd door mensen waarvan de DD 10 maal zo veel kost.
                                ik heb bij de aankoop van mijn laatste DD bewust voor een sobere 2e hands gekozen zodat ik mij ook nog een “fun-wagentje” kon aanschaffen. Ik was eigenlijk eerst aan het kijken voor een opel GT (de oldtimer), maar het is toen de 928 geworden, en ik heb der nog geen seconde spijt van gehad. ik rij er niet zo veel mee, maar dat is vooral door tijdsgebrek (ik werk 7 op 7), en niet omdat ik me wil verstoppen.
                                Wat prioriteiten betreft, je spaart inderdaad heel wat uit door niet te roken, reizen,drinken, uit te gaan of altijd de laatste gadgets te willen.

De beste zover is dat iemand u komt vragen; ‘ik heb gehoord dat ge een 911 gekocht hebt, klopt dat?’

Gelijk brandt de vraag in die ogen van ‘waar komt dat geld van, hoe doet hij dat, ….?’

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 96)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.