Home › Forum › Zeverhoekje › Porsche: Prestige Poen of Passie?
- Dit onderwerp bevat 96 reacties, 55 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 jaren, 9 maanden geleden door John.
-
MakerDiscussie
-
27 maart 2013 om 00:47
Naar aanleiding van het onderwerp bekende Belgen en hun passie, maakte ik wat bemerkingen hoe ik het Porsche bezit/rijden benader. Hieronder het laatste wat ik daar schreef.
[i]Als de auto een statussymbool wordt dan zit er iets grondig verkeerd
Mijn persoonlijke houding is om zo weinig mogelijk mensen met mijn garage te confronteren. Dat betekent dat ik meestal met de minst opvallende auto naar feestjes of gelegenheden ga. Behalve bij vrienden die mij kennen van de tijd toen ik mij geen Porsche kon veroorloven en die zelf een auto als het minst relevante object bezien wat betreft de persoonlijke relatie.
Er staat ook nooit iets ‘uitgestald’ op mijn oprit.
Dit vind ik op zich een topic waard – of ben ik te filosofisch? [/i]
-
MakerDiscussie
-
Wat feiten op een rijtje 😆 [quote=”mvn17997″ post=126278] Dat betekent dat ik meestal met de minst opvallende auto naar feestjes of gelegenheden ga.[/quote][quote=”Ghost” post=126319] Dat is dan ook de reden waarom ik er zo weinig mee rijd, vind het zeer vervelend om overal nagekeken te worden. Die Porsche van mij staat altijd binnen verstopt.[/quote][quote=”Luckyslevin” post=126370]Haha ik ga er juist graag mee naar feestjes de P mooie opblinken de kindjes bij d boma en met de madam naast mij op stap[/quote][quote=”bccars” post=126433] Je kan niet geloven hoeveel negativiteit ik al over me gehad heb ivm de Porsche, tot zeer ernstige feiten toe ![/quote][quote=”911addict” post=126451]1 van de meest interessante en emotionele topics tot nu toe, leuk om lezen.[/quote][quote=”Vincent_991″ post=126458]Elke dag zwoegen aan een band in een fabriek. Maar de porsche staat wel mooi blinkend op de vipparking en Mijnheer staat daar te showen met in de één hand zijn sleutelhanger en in de andere hand zijn glas bubbels.[/quote]
Ow, hier op’t werk hebben ze er geen problemen mee, werk er al 10 jaar en hebben me stilaan
van kevertjes naar Porsches zien opbouwen.Een collega van me zoekt zich nu een 928 aan te schaffen en mag binnenkort voor m’n baas een
deftige 911 zoeken als hij met pensioen gaat 😀Maar hoeveel kopen geen dure wagen zoals een porsche puur voor het imago? Het mooiste voorbeeld zijn de vipparkings aan discotheken genre carré. Je mag in een krot wonen, leningen lopen hebben van hier tot in Tokio, elke dag zwoegen aan een band in een fabriek. Maar de porsche staat wel mooi blinkend op de vipparking en Mijnheer staat daar te showen met in de één hand zijn sleutelhanger en in de andere hand zijn glas bubbels. Veel mensen rijden met een dure wagen rond gewoon om te laten zien dat ze het kunnen betalen. Dat ze zich beter voelen dan de modale werkmens. Nu met die VAA is dat heel duidelijk te zien. Ze moeten opeens veel meer gaan betalen en hopsakee de dure wagen gaat buiten. Sommigen zetten hem privé maar ze willen eigenlijk niet de wagen onderhouden zonder deze in hun boekhouding te kunnen inbrengen. Zelf zou ik bijvoorbeeld nooit met een porsche naar het werk rijden. Dit geeft enkel jaloezie en roddels. Mijn collega’s weten zelfs niet dat ik al porsches heb gehad en op zoek ben naar een nieuwe. En toegegeven : als een aannemer of wie dan ook een offerte moet komen maken en hij komt daar met een dure porsche – ferrari -mercedes of zo aan dan is mijn eerste gedacht ook WAARSCHIJNLIJK VEEL TE DUUR.
1 van de meest interessante en emotionele topics tot nu toe, leuk om lezen.
Zit ook in het kamp van diegenen die prioriteiten stellen in ‘t leven. Ik hoef niet nodig met Kerst naar de Canarische Eilanden, met Krokus gaan Skiën, met Pasen naar Egypte en in de zomer naar de Cote d’Azur, om dan nog maar te zwijgen van de Citytrips naar Londen, Parijs, New-York, of bij uitbreiding Dubai of Abu Dhabi. Een paar keer Italië per jaar, en ‘k zijn content 😀 . En eens terug thuis gaat de jaloerse medeburger alle WE op restaurant, disco, festival met bijhorend vreten, zuipen,paffen, snuiven enz… Doe je dat allemaal, dan ben je “in en hip”. Maar koop je een Porsche, ho maar !!! 😯 :wtf: Dan ben je een associale dikkenek zonder respect voor het milieu (fuck you groene terroristen).
Sinds ik met mijn P rijd zou ik gaan denken dat de gemiddelde Vlaming een kleinzierige jaloerse achterbakse smeerlap is. En hiermee kom ik dan bij het 2° kamp van diegenen die hun P zoveel mogelijk uit het zicht houden uit angst voor vandalisme. Hij staat veilig in de garage, en eens buiten geparkeerd hou ik er graag een oogje op. Jammer, ‘k zou ‘t graag ook anders zien, maar helaas… Ik heb er eentje gekocht uit passie voor het merk en de 911, niet om er mee te pronken of mij een imago aan te meten, dan doen anderen zonder P maar al te graag voor ons…. :puke: :ass: :loser:[b][i]”Jaloezie is alleen dan plezierig, wanneer men ze opwekt.”
[/i][/b]
Gloria Wynne:driver: :salut: :driver:
Leuke discussie. Al heel oud ook eigenlijk. Ik was er in 2006 erg omstreden mee omdat ik het huichelachtig gevonden had (en nog steeds) dat men niet uit mag (of wil) komen voor zijn auto.
Wat heeft de wereld er nu mee te maken in welke auto jij wilt rijden? Over u lullen doen ze toch wel 💡
Het is wel jammer (heel andere discussie) dat velen een bepaalde auto (merk) kopen vanwege een bepaalde status. Eigenlijk wordt een gewone DD bijna uitsluitend gekocht uit status lijkt het wel. Let maar op de marketing van de automerken. Je wilt dus iets uitstralen.
Of dit voor onze ‘hobby’ Porsche ook zo is waag ik te betwijfelen. Soms wel, maar de meerderheid koopt een Porsche toch vooral vanwege de aantrekkingskracht. Al zou de hele wereld het een gedrocht vinden. Of toch niet :sarcastisch
[quote=”Mushroom” post=126338]
4. Moest iedereen wat minder kindjes kopen, concerten afschuimen, op reis gaan en nog eens op reis gaan, en nog eens op reis gaan, ze zouden zich ook een Porsche kunnen permitteren. “Jamaar” hoor je ze dan spartelen “ik heb veel meer plezier van mijn kindjes en van op reis te gaan”. Wel, dat kan goed zijn, maar ik heb geen kindjes en op reis gaan zegt me niks (tenzij op trektocht met de P naar Saint Tropez oid), dus als jij je laatste frang in jouw kindjes wil steken is dat JOUW probleem. Maar reken mij dan niet af op het feit dat ik een P heb.[/quote]BINGO .. da’s exact hoe ik erover denk .. iedereen zit altijd maar te zeiken over degenen die met een Porsche rijden, maar ze zien niet hoeveel geld ze zelf verschijten aan prullaria als GSM’s, reizen, zuipen, roken, uitgaan enzovoort ! Precies of onze Porsches allemaal als bij wonder uit de lucht vallen. Wij maken keuzes en offeren dingen op ! Prioriteiten stellen heet dat !
Dat gezegd zijnde zit ik wel in het kamp van degenen die discreet omspringen naar de buitenwereld toe met het feit dat ze Porsche liefhebber zijn. Teveel afgunst in deze wereld. Je kan niet geloven hoeveel negativiteit ik al over me gehad heb ivm de Porsche, tot zeer ernstige feiten toe !
Ik zeg altijd dat ik mijn Porsche heb gekregen bij een doos koekjes van delacre :ass:
Mannen die P voorliefde heeft mij al veel klanten gekost, dus ook een pak Eurookes, maar geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om die daarvoor te laten (bijna kaal ondertussen).
Erger is, en dat is hier al aangehaald, de schrik voor vandalisme en ontvreemding!@ Much, als ik die Maritim RS ooit nog te pakken krijg doen we een triootje 😉
[quote=”Bruno RS” post=126359]… en is het onmogelijk geworden om je passie met anderen te delen[/quote]
En ikke dan????? [IMG]http://i50.tinypic.com/2laeblt.gif[/IMG]
Pure Passie!
Vorig jaar was ik nog zelfstandig, toen ook altijd zeer snel de 996 buiten als de zaak gesloten was en zorgen dat de klanten het niet zagen voor de reacties.
Nu ik gestopt ben met de zaak gebruik ik hem bijna dagelijks en kunnen ze allemaal :ass:
Er zijn 2 problemen met “reacties” van mensen :
1. als zelfstandige kan je hier wel degelijk klanten mee verliezen, al is dit streek en sector gebonden.
2. (HET ALLERGROOTSTE PROBLEEM) : Vandalisme !
Reacties zijn “hun” probleem, maar als ze telkens bv met een nagel rond je bolide gaan waar je dag en nacht voor gewerkt hebt omdat ZIJ jaloers zijn op jou en niet willen werken dan heb JIJ wel een probleem in jou portefeuille !
Heb ook al mijn hele leven gereden met snelle en dure auto’s (meestal vanaf 10j oud dus geen nieuwe!) maar wat het prijsverschil is snappen ze niet.
Als je bv met een oude BMW 735i rijd van nog geen 10000 euro in de tijd en zij rijden met een Golfje van 25000 euro dan ben JIJ wel de rijke en den dikke nek !
Ik :puke: echt van zulke mensen en die zijn er helaas veel.[quote=”Bruno RS” post=126375]
Wat die big brother betreft heb ik onlangs de bewijzen onder mijn neus geduwd gekregen met zowel Facebook als foruminfo[/quote]Maak je er niet druk om Bruno, en facebook. :puke:
Daarom kom/zit ik ook niet op dat soort dingen, en voor de rest schijt aan alles en lekker genieten van je snelle Porsche. :coolness:
Maak je er niet druk om Bruno, en facebook. :puke:
Daarom kom/zit ik ook niet op dat soort dingen, en voor de rest schijt aan alles en lekker genieten van je snelle Porsche. :coolness:
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.