Porsche: Prestige Poen of Passie?

Home Forum Zeverhoekje Porsche: Prestige Poen of Passie?

• Maker
    Discussie

• Maurice VN
    Deelnemer

Naar aanleiding van het onderwerp bekende Belgen en hun passie, maakte ik wat bemerkingen hoe ik het Porsche bezit/rijden benader. Hieronder het laatste wat ik daar schreef.

[i]Als de auto een statussymbool wordt dan zit er iets grondig verkeerd

Mijn persoonlijke houding is om zo weinig mogelijk mensen met mijn garage te confronteren. Dat betekent dat ik meestal met de minst opvallende auto naar feestjes of gelegenheden ga. Behalve bij vrienden die mij kennen van de tijd toen ik mij geen Porsche kon veroorloven en die zelf een auto als het minst relevante object bezien wat betreft de persoonlijke relatie.

Er staat ook nooit iets ‘uitgestald’ op mijn oprit.

Dit vind ik op zich een topic waard – of ben ik te filosofisch? [/i]

15 reacties aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 96)
      • [quote=”Luckyslevin” post=126370]Haha intersante reacties, ik ga er juist graag mee naar feestjes de P mooie opblinken de kindjes bij d boma en met de madam naast mij op stap, :driver: ik steek mijnen droom niet weg. :relaxman: ik heb er hard voor gewerkt en wil er nu vooral hard van genieten en nu en dan ne keer goe hard vlammen the max :first:[/quote]

I agree, ik ben auto liefhebber, dat weet iedereen die mij kent. Ik koop dure auto’s, dat weten ze intussen ook. En ze weten ook dat ik hard werk, en ALLES wat ik heb daar heb ik zelf voor gewerkt… Ik ben maar een simpel elektriekerke die toevallig een talent heeft, en ik buit dat talent uit tegen grof geld. Als iemand daar jaloers op is, dan hebben ze spijt van hun leven volgens mij. Ik heb 15 jaar geleden besloten mijn leven in handen te nemen en niet als arbeiderke te blijven werken in 5 ploegen maar alles in te zetten op mijn kennis en talent, en dat heeft mij geen wind eieren gelegd. Ik heb ook zwarte sneeuw gezien, omdat ik alles dat ik had, geinvesteerd had in mijzelf.

Dus ja, er is misschien wat prestige aan verbonden ook, gewoon voor mijzelf omdat die Porsche altijd een droom was, en ik op mijn 35te die droom kon waarmaken. Het geeft mij een kick telkens als ik er naar kijk. En de energie om nog verder te doen aan dit verschroeiende mentale tempo waarin ik leef, een leven waar ik trouwens zelf voor kies, en eentje dat ik hopelijk nog lang kan doen.

Ik wou eigenlijk eerst niet reageren in dit topic, maar het liet me toch niet los precies. :engeltje:

:popcorn: time terwijl ik mijn koffers pak voor Singapore :coolness:

De mensen die hier zitten zijn allemaal liefhebbers en dit zijn zowel een 924 eigenaar als zowel een 991 eigenaar en zowel de lucht en watergekoelde porscheowners
          Wat die big brother betreft heb ik onlangs de bewijzen onder mijn neus geduwd gekregen met zowel Facebook als foruminfo
          Dit is dus de reden waarom ik zo rustig ben op internet
          sorry off-topic

[quote=”Bruno RS” post=126359]Waarom is een GT3rs die duur is geen passie?
            Soms moeten de ‘echte liefhebbers’ ook eens kijken naar hun vooroordelen
            Mijn auto is geen statussymbool maar een passie die ik al 40jaar heb
            Sorry maar dit moest van mijn hart
            Helaas kijkt Big Brother overal op neer en is het onmogelijk geworden om je passie met anderen te delen[/quote]

Bruno, dat word toch nergens gezegd ?

Is dat nu een 924 of een CGT. Blijft dezelfde passie!

Zet de mijne altijd voor de zaak in de hoop dat ze allemaal medelijden hebben met mij en daarom nog meer €€€’tjes spenderen bij mij :respekt: :respekt: :respekt:
              Voor de rest kunnen ze voor mijn part denken wat ze willen :ass: :ass: :ass:

Haha intersante reacties, ik ga er juist graag mee naar feestjes de P mooie opblinken de kindjes bij d boma en met de madam naast mij op stap, :driver: ik steek mijnen droom niet weg. :relaxman: ik heb er hard voor gewerkt en wil er nu vooral hard van genieten en nu en dan ne keer goe hard vlammen the max :first:

Pour vivre heureux, vivons cachés!

:salut:

[quote=”bully” post=126362][quote=”mvn17997″ post=126355]
                    Met de paplepel ingegeven en ik giet het er opnieuw met de paplepel in. Aard van het beestje.

[/quote]Zie het al helemaal voor me. Een vrouw met bloemetjes-jurk en sandalen incluis :mrgreen:[/quote]
                    Het valt nogal mee – ben wat dat betreft toch mee met de tijd. Nochtans is een stukje melancholie nooit slecht.

x1, alleen ben ik er 26 😆 :happydance:

[quote=”porsche914orange” post=126313]Gewoon PASSIE ! I don’t give a F*ck wat andere mensen denken. Heb er gewoon plezier aan.
                      En ja, ik ben nog maar 24. So what 😀

Ik rij er mee wanneer en waar ik wil.[/quote]

[quote=”mvn17997″ post=126355]
                        Met de paplepel ingegeven en ik giet het er opnieuw met de paplepel in. Aard van het beestje.

[/quote]Zie het al helemaal voor me. Een vrouw met bloemetjes-jurk en sandalen incluis :mrgreen:

Waarom is een GT3rs die duur is geen passie?
                          Soms moeten de ‘echte liefhebbers’ ook eens kijken naar hun vooroordelen
                          Mijn auto is geen statussymbool maar een passie die ik al 40jaar heb
                          Sorry maar dit moest van mijn hart
                          Helaas kijkt Big Brother overal op neer en is het onmogelijk geworden om je passie met anderen te delen

Deze thread heef ondertussen de beste score uitgedrukt als reacties per tijdseenheid. Hoera!

Ben zelf van het principe ‘vivons heureux, vivons cachés’. Het maakt veel dingen een stuk simpeler. Geen vragen van hoe of wat en toch genieten van alle dingen die het leven te bieden heeft – zonder op te vallen.

Ga sinds enige tijd met mijn broer poolen in het meest volkse café hier in het dorp – in het begin even wennen. Na verloop van tijd begin je te beseffen hoe goed het is om niet opvallend door het leven te gaan.

Uwen auto weg steken omdatje schrik hebt van “een ander” zijn reacties… dat is er toch over ze…

Ik denk dat inderdaad de perceptie bij de mensen veelal verkeerd zit.
                                  Ik heb drie jaar met een sc gereden. Die heeft me toch ettelijke duizenden
                                  €’s gekost dan een gewone vijfdeurs wagen. Maar dat zien ze natuurlijk niet.
                                  Ik heb mijn wagen ook verdiend met werken en sparen en toevallig kon ik hem
                                  kopen op mijn 28 jaar. Op mijn toenmalig werk, ook jaloerse reacties.
                                  Het werk erna alleen bewondering voor de wagen. Dat mijn toenmalige baas een
                                  Porsche 997 cabrio 2s had verklaart ook veel.

Ondertussen een 993 en die heeft me niet veel meer gekost dan de 911sc. IK moet
                                  toegeven dat ik ook soms twijfel welke wagen te nemen om naar een klant te gaan.
                                  Ik heb al gemerkt dat de indruk die gewekt wordt door mijn 993 jaloerser is dan mijn
                                  vroegere 911sc.

Maar het is natuurlijk zoals al gezegd is. Waarom zou je je wagen verbergen. Het is
                                  een kwestie van keuzes maken. En wat is er mis met te kiezen voor een goede/mooie wagen.

Je leeft maar 1 keer ….

helemaal mijn onderwerp – laat nog meer komen aub.

15 reacties aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 96)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.