Porsche: Prestige Poen of Passie?

Home Forum Zeverhoekje Porsche: Prestige Poen of Passie?

• Maker
    Discussie

• Maurice VN
    Deelnemer

Naar aanleiding van het onderwerp bekende Belgen en hun passie, maakte ik wat bemerkingen hoe ik het Porsche bezit/rijden benader. Hieronder het laatste wat ik daar schreef.

[i]Als de auto een statussymbool wordt dan zit er iets grondig verkeerd

Mijn persoonlijke houding is om zo weinig mogelijk mensen met mijn garage te confronteren. Dat betekent dat ik meestal met de minst opvallende auto naar feestjes of gelegenheden ga. Behalve bij vrienden die mij kennen van de tijd toen ik mij geen Porsche kon veroorloven en die zelf een auto als het minst relevante object bezien wat betreft de persoonlijke relatie.

Er staat ook nooit iets ‘uitgestald’ op mijn oprit.

Dit vind ik op zich een topic waard – of ben ik te filosofisch? [/i]

15 reacties aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 96)
      • Cedric in jouw plaats zou ik elke dag met een andere rijden!!! 😉

[quote=”Funny” post=126339]
          Vorig jaar tijdens een Porsche Parade hoorde ik mensen langs de kant zeggen kijk een fils a papa. [/quote]

Heb dit dagelijks met mijn DD ook. Hatelijk…

Ben er zeker van dat er hier ook mensen zijn die er zo over denken. Akkoord ik heb alles geërfd van mijn vader. Maar moet ik ze daarvoor allemaal verkopen of laten staan tot ik 40J ben?

En als ik zie met wat de jeugd (waaronder ikzelf) tegenwoordig allemaal rond rijd. Hoe snel zit je tegenwoordig al niet aan 25-35K voor een Golf GTI of BMW 1reeks. Daarmee kan je toch ook al enig Porsche kopen!

[quote=”Mushroom” post=126338]
            Ze beginnen eindelijk te beseffen dat er mensen zijn die zo zot zijn van auto’s dat ze -hou je vast- hun goesting willen kopen!! :up: Dat er mensen zijn die niet kijken naar de uitstoot en liter/km en zich dan maar een bompakar laten aanpraten, maar die gewoon een auto kopen omdat ze het een technisch en optisch juweeltje vinden. En DAAR doen we (althans, ik) het voor.
            [/quote]

+2

+1 Mush .

De tijd dat ik me zorgen maakte over wat anderen over mijn Porsche zouden de,ken ligt ook al een tijdje achter me .
              Voor mij is het liefde met Porsche en dit heeft absoluut niets te maken met een statussymbool !
              Ik zal nooit proberen iemand de ogen uit te steken met mijn wagen, langs de andere kant als ze hem zien en er een probleem met hebben vrees ik dat eerder zij een probleem hebben dan ik .
              Het is prioriteiten stellen in het leven ,je kan niet alles hebben en vaak moet ik me dingen ontzeggen maar dit vind ik absoluut niet erg .

Vorig jaar tijdens een Porsche Parade hoorde ik mensen langs de kant zeggen kijk een fils a papa . Ik heb eens vriendelijke gelachen naar hen en gegroet .Ze werden zo rood als een tomaat . 😉

Coole thread!! :first:
                Verwacht lange, tegendraadse antwoorden want ik sta dikwijls niet in het leven zoals “normale” mensen in het leven staan.

Zoals ik lees (en heel dit antwoord is met niemand persoonlijk in gedachte) maken velen hier hun eigen gevangenis en steken ze “om de mensen” een plezier te doen (of beter gezegd: uit zelfbehoud) hun Porsche weg.
                Ik niet.
                Ik loop met de mijne te koop bij iedereen die het maar wil zien, weten, of horen.
                Waarom zou ik mijn auto moeten wegsteken?

1. Ik kan hem al niet wegsteken want ik woon op een plein in het midden van een dorp met geen eigen oprit. Als ik mijn auto wil wassen sta ik op dat plein.
                2. Als klanten mij daar willen op afrekenen is dat hun probleem. Alles wat ik verdiend heb is in ‘t wit gebeurd en ik betaal ondertussen een dikke VAA op een krel van 11 jaar oud.
                3. ‘t Is al meermaals gebeurd dat ik ook met een bang hartje naar een klant rij, bang hebbend dat ik ook weer op mijn auto zal afgerekend worden en dat die klant zelf ook een liefhebber blijkt te zijn.
                Je verliest er misschien klanten door, maar je wint er ook mee.
                4. Moest iedereen wat minder kindjes kopen, concerten afschuimen, op reis gaan en nog eens op reis gaan, en nog eens op reis gaan, ze zouden zich ook een Porsche kunnen permitteren. “Jamaar” hoor je ze dan spartelen “ik heb veel meer plezier van mijn kindjes en van op reis te gaan”. Wel, dat kan goed zijn, maar ik heb geen kindjes en op reis gaan zegt me niks (tenzij op trektocht met de P naar Saint Tropez oid), dus als jij je laatste frang in jouw kindjes wil steken is dat JOUW probleem. Maar reken mij dan niet af op het feit dat ik een P heb.

De discussies op een bevriend forum dat ik hierover al gehad heb!!! Moest ik al de tijd die ik in die replies steek gewerkt hebben ik kon me NOG een Porsche kopen, maar nu, eindelijk, na 6 jaar, beginnen de meesten hun schellen van hun ogen te vallen. En weet je? Dat is ‘t me waard.
                Ze beginnen eindelijk te beseffen dat er mensen zijn die zo zot zijn van auto’s dat ze -hou je vast- hun goesting willen kopen!! :up: Dat er mensen zijn die niet kijken naar de uitstoot en liter/km en zich dan maar een bompakar laten aanpraten, maar die gewoon een auto kopen omdat ze het een technisch en optisch juweeltje vinden. En DAAR doen we (althans, ik) het voor.
                Dat kan je nooit verkrijgen als je maakt dat jouw P mooi uit het zicht staat en gauw gauw de garage ingeduwd wordt.
                Zoals ik zei: ik woon op een plein waar iedereen iedereen kent, wel, ik word door niemand scheef bekeken hoor, en af en toe een leuk praatje over Porsche erbij omdat ze weten dat ik er zot van ben.
                Dus, stop er aub mee om jullie Porsches weg te steken :popcorn:
                Laat ze vrij!
                Show ze!!
                Je bent tenslotte beter af zonder degenen die je er scheef voor bekijken.
                En show ze op de goede manier, niet door met 100/uur door de bebouwde kom te scheuren…

De “oude’ gedienden hier weten waarover ik spreek, wees op jullie hoede!
                  Ook al ben je discreet en komt uw passie maar sporadisch ter sprake dan nog kan het je zuur opbreken….
                  Idd sterk afhankelijk waar en met wie je te maken krijgt.

wedergeboorte

Hoe jammer het ook is; maar ik zal nooit met de P naar een klant gaan.
                    Ik had vroeger een ML en kreeg daar regelmatig commentaar op : “amai wat een bak, jij moet wel veel geld aan mij verdienen met je producten”
                    Zielig maar zo denken sommige mensen nu eenmaal. Ook al is mijn Porsche een tweedehands; vele mensen ‘zien’ enkel geld.
                    Nu rij ik met mijn Fiat Fiorino (jawel Multijet 8) ) naar de klanten en geen kip die reactie geeft. Het zal mij op zich worst wezen wat mijn klanten denken. Maar er moet natuurlijk brood op de plank komen.
                    Ciao,
                    Luc

Bij ons in heel de familie is dit gewoon een virus, een microbe die vanaf de geboorte wordt overgedragen. Ik was ook van toen ik nog heel klein was al meer bij mijn nonkel dan thuis. En die reed vanaf zijn 24e al met porsches. Dus ik ben daar bijna letterlijk in opgegroeid. Natuurlijk kost het heel wat centen en hebben er maar een paar het geluk een porsche te kunnen aanschaffen. Maar die wagens zullen nooit op de oprit staan maar altijd opgeblonken in de garage en met de poort gesloten. Er staat zelfs een porsche gewoon in een garage onder een doek. Zonder nummerplaat op. Een hebbeding om naar te kijken zegt hij dan.

Ik ben al mijn hele leven bezeten van mechaniek.
                        Auto’s zijn daar het mooiste in voor mij.
                        Heb al een 50 tal verschillende voertuigen gehad, dit van 50cc bromfietsen tot grote vrachtwagens.
                        Heb met alles graag gereden, alles heeft zijn charme (die Polo van ons madam misschien iets minder :happy: )
                        Wat de Porsche betreft vind ik het spijtig dat die door anderen als prestige object gezien word. Dat is dan ook de reden waarom ik er zo weinig mee rijd, vind het zeer vervelend om overal nagekeken te worden. Die Porsche van mij staat altijd binnen verstopt.
                        Aan de andere kant zullen mensen altijd wel iets vinden om afkerig of jaloers te reageren op anderen.
                        Mensen kunnen op verschillende manieren jaloers zijn.
                        Gezond jaloers mag, dat ben ik ook soms.
                        Nu op Funny en PT, wat die mannen daar in het noorden doen :respect2:
                        De gezond jaloerse mensen trakteer ik op een ritje als ik er de tijd en zin voor heb op die moment :driver:
                        De anderen probeer ik te negeren :loser: :ass: :happy:

Bij mij is het de Passie voor het merk Porsche en de historie ervan die me zo boeit .
                          Alles wat met Porsche te maken heeft trekt mijn aandacht !

Porsche Porsche en nog eens PORSCHE :lekker: :lekker: :up:

[quote=”porsche914orange” post=126313]Gewoon PASSIE ! I don’t give a F*ck wat andere mensen denken. Heb er gewoon plezier aan.
                            En ja, ik ben nog maar 24. So what 😀

Ik rij er mee wanneer en waar ik wil.[/quote]

+1

Passie sound, historiek v h merk….

Gewoon PASSIE ! I don’t give a F*ck wat andere mensen denken. Heb er gewoon plezier aan.
                              En ja, ik ben nog maar 24. So what 😀

Ik rij er mee wanneer en waar ik wil.

‘t is gewoon een hobby, voor hetzelfde geld had ik evengoed een nieuwe Polo kunnen kopen,
                                maar vind de 911 gewoon mooier en heb er waarschijnlijk dubbel zoveel plezier van 😀

‘t enigste wat me soms stoort is Johnny’s die gevaarlijk rond je beginnen te rijden op
                                de baan, in je gat zitten boren, op de laatste moment inhalen en dan vlak voor je neus
                                alles moeten dichtslaan…

Doe in de eerste plaats dingen die je zelf wil, maak je eigen keuzes. Als ge U moet bezig houden met wat een ander er van denkt slaapt ge niet meer. Wilt ge gezien worden in uwe Porsche, feel free, mijn probleem niet, doet ge het uit passie dan kom ik je hier wel tegen want ik denk niet dat de “c me’s” hier op het forum zitten. Leuk voorbeeldje is wel de reactie van enkele 10 jarige gitaar leerlingen van mij toen die voor het eerst mijne P zagen: “Amai dan zijde gij wel rijk” :happy:
                                  Wel ze hebben eigenlijk gelijk en dat telt voor iedereen hier denk ik.
                                  In mijn geval : ik als beroepsmuzikant doe wat ik wil (als den Elio met zijn vriendjes niet te veel dat belerende vingertje opsteekt en met zijn andere in mijn zakken zit) en ik kan mij een paar hobby’s permitteren. Het is niet het soort rijkdom dat je terugziet op mijn bankrekening maar wat mij betreft de enige rijkdom die van belang is. Beter om daar een keer over na te denken dan over wat een ander zijn gedacht is.

[quote=”cabrio wim” post=126289]

Voor de een is het laten zien van zijn poen,(statussymbool) maar zijn meestal lease bakken.
                                    Voor de ander is het passie, maar dat zijn dan meestal de liefhebbers van oudjes.
                                    En voor de prestatie zijn die andere genoemde groepen wel te porren.

[/quote]

3 x :up:

15 reacties aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 96)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.