Porsche: Prestige Poen of Passie?

Home Forum Zeverhoekje Porsche: Prestige Poen of Passie?

• Maker
    Discussie

• Maurice VN
    Deelnemer

Naar aanleiding van het onderwerp bekende Belgen en hun passie, maakte ik wat bemerkingen hoe ik het Porsche bezit/rijden benader. Hieronder het laatste wat ik daar schreef.

[i]Als de auto een statussymbool wordt dan zit er iets grondig verkeerd

Mijn persoonlijke houding is om zo weinig mogelijk mensen met mijn garage te confronteren. Dat betekent dat ik meestal met de minst opvallende auto naar feestjes of gelegenheden ga. Behalve bij vrienden die mij kennen van de tijd toen ik mij geen Porsche kon veroorloven en die zelf een auto als het minst relevante object bezien wat betreft de persoonlijke relatie.

Er staat ook nooit iets ‘uitgestald’ op mijn oprit.

Dit vind ik op zich een topic waard – of ben ik te filosofisch? [/i]

6 reacties aan het bekijken - 91 tot 96 (van in totaal 96)
      • Hier het hart op de juiste plaats voor mijn passie, auto’s! Dat vele andere mensen een rare kop trekken als ze vragen wat je privé rijdt en horen dat het met een P is, is een feit. Andere doen het dan weer niet. Het wordt meestal ook nog wel geassocieerd met “dikke nek” uit de volksmond wel te verstaan. Het laat mij koud maar ga nu ook weer niet provoceren. Mijn bolide staat steeds binnen en heb ik hem nodig dan druk ik op de afstandbediening en gaat de poort open, draai ik contactsleutel om met de linkse hand en het genot begint ! Wat andere dan denken in de straat…tja…

[quote=”RS” post=126294]Straks één van…of nee wacht wellicht HET mooiste moment van het jaar: m’n wagenpark(je) van zomerbanden voorzien[/quote]
          Mijnheer RS is optimist 😉

Met prestige heeft Porsche rijden hier niks te maken. Ik rij er bv. nooit mee naar ‘t werk. Maar het heeft zo veel meer te maken met de passie voor mooie auto’s en de rijke geschiedenis. Rijden met een old- of youngtimer maakt je (met veel zin voor overdrijving) een deeltje van die rijke geschiedenis. Het draait om de geur van benzine en olie, het omdraaien van de contactsleutel, het weten en het bijleren. Die passie gaat verder dan Porsche; ik kan tal van (vooral oudere) wagens van diverse pluimage bewonderen.

Die passie komt soms in conflict met de rede. Je hoopt, overweegt, denkt na, wikt, …telt je centen, en je telt ze nog eens, je denkt aan de nadelen, …en dan valt uiteindelijk toch de beslissing: er gaat gekocht worden. :first:

Dat is het moment waarop de goegemeente denkt in termen van poen en prestige. Leg dan maar eens uit dat het passie is… ruzie

Straks één van…of nee wacht wellicht HET mooiste moment van het jaar: m’n wagenpark(je) van zomerbanden voorzien EN de makelaar bellen…P’ke terug de baan op zetten 😉

Wim

Mensen kenden mij al vroeg in het dorp, ik had vanaf het begin ook al toen ik nog in loondienst was altijd dikke auto’s, eerste was in ’72 een Volvo 123GT, Audi Turbo, Rover 3500vdPlas, RangeRover enzovoorts. later daarbij 7 klassieke auto’s voornamelijk Engelse, en vrouwtje reed van 79 tot 2 jaar geleden altijd Mazda.

Vanaf ’94 ben ik Porsche 3.2 gaan rijden, en was mijn dagelijkse auto en stond gewoon voor de kapsalon, en ging er ook gewoon met naar zaken relaties.

Dus nooit verstopt of rare opmerkingen over gekregen, ze wisten hoe zot ik was met snelle auto’s.

Maar ik denk dat je in je titel van je topic wat je geopend hebt alle mensen die Porsche rijden aangesproken hebt, en die zijn er ook werkelijk.

Voor de een is het laten zien van zijn poen,(statussymbool) maar zijn meestal lease bakken.
              Voor de ander is het passie, maar dat zijn dan meestal de liefhebbers van oudjes.
              En voor de prestatie zijn die andere genoemde groepen wel te porren.

En dit is mijn menig. :mrgreen:

Vroeger trok ik mij het veel te hard aan….nu doe ik hetgeen waar ik me het beste bij voel! Is men jaloers….doe er dan iets aan zodanig je niet meer jaloers hoeft te zijn….en zelf je waarde op peil zet!
                Moet ik jaloers zijn op iemand met een lambo bvb? Nope, chapeau, zou het ook graag maar ben blij dat ik al mag genieten van mijne fiets soms…of van de zon (belgie lees regen en sneeuw)
                Ne porsche is voor sommigen :hail: , maar voor velen dan ook weer niet…

Voor mij is een sportwagen een gevoel van …compleet…., die techniek, de kracht….je zit in die stoel, neemt het stuur vast en sluit je ogen en je voelt je op LeMans, Monaco, … Gewoon die moment als je de eerste ronk hoort en de poort vd garage gaat open….een zucht van opluchting en de klik vd eerste versnelling en het nerveus zijn voor die eerste meters naar buiten….ik voel me weer compleet kind op de ochtend van sint-niklaas…. Dat is de passie…..

[IMG]http://i46.tinypic.com/aer4zq.png[/IMG]

6 reacties aan het bekijken - 91 tot 96 (van in totaal 96)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.