Porsche prijzen

Home Forum Zeverhoekje Porsche prijzen

  • Maker
    Discussie

  • bladerunner
    Deelnemer

      Naar goede gewoonte, als ik naar het containerpark rij, kijk ik eens rond bij het oud papier en als ik interessante tijdschriften zie liggen neem ik deze mee.
      Nu heb ik laatst enkele oude Engelse “Classic Sports Car” magazines gevonden. Er was er eentje bij van 1996 met een uitgebreid cohier over Porsche, waaronder een uitgebreid artikel over een prachtige originele Carrera RS 2.7 van 1973, met waardebepaling van 30.000£ :wtf: :wtf: Hoeveel gaan die nu?

      Bij de particuliere zoekertjes mijn droom Porsche, een pré-impact 911 Targa 1972 full resto voo 11.000£
      Om nog te zwijgen van de SC’tjes voor bijna oud-ijzerprijzen.

      Ik zou zeggen aan alle liefhebbers van hun oudjes, hou ze bij en verzorg ze maar bovenal houd ze origineel want deze gaan het hardst in stijgende lijn. :relaxman: :relaxman:

    15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 56)
      • bij de Chrysler 300C waar ik destijds ging gaan voor informeren was er slechts een onderhoudsbeurt op, hou u vast, 100.000 km!! MAAR… deze kostte dan ook 100.000 frankjes! De verkoper vond dat best te doen; zijnde 1 frank per gereden km aan ondehoudskosten… maar ik zou eens willen weten hoeveel tweedehandskopers dit niet zullen geweten hebben, en een ‘schoon okkazie met slechts 98.000 km op de teller’ gaan aagekocht hebben… :mrgreen:

        PB

          Audi heeft zijn longlife beurten bij sommige modellen afgevoerd.

          De wagens die op longlife olie reden, hadden meer inwendige schade opgelopen
          dan de wagens die kortere onderhoudsintervallen hadden en welke op “normale olie” reden.

            al blijft het de vraag of die onderhoudsintervallen die bij sommige merken opgegeven worden soms ook ECHT wel nodig zijn, of eerder om de kas te spijzen en de mooie showroom af te betalen?? 👿 Als dezelfde olie bvb bij een Porsche pas om de 30.000 km vervangen dient te worden, waarom zou het dan bij anderen om de 20.000 of zelfs 10.000 moeten, niet? Racerij, da’s wat anders, daar ga je sommige zaken preventief vervangen om de kans op pech te minimaliseren tijdens een alles of niets wedstrijd, maar voor op de baan? En zeker als er regelmatig mee gereden wordt…

              Afgelopen jaar heb ik ook vrij veel kilometers gedaan met de P (toch naar mijn normen) .
              Eigenlijk zijn dat heel onderhoudsvriendelijke wagens ,toch zeker als dit gaat gaan vergelijken met ander sportwagens .

                +4! :mrgreen:

                  +3 Marcel, genieten. En dat doe ik dagelijks. Uit de hand gelopen hobby denk ik :mrgreen:

                    Ik kocht m’n eerste 73 2.4 toen ik achttien werd, dat was in 1977, in de 80tiger jaren 2x een SC en 2x een 3.2 om daarna in de 90tiger jaren Mercedes te gaan rijden. Ondertussen wel in porsches van vrienden gereden maar de vonk sloeg niet meer over. Toen was daar de mid-lifecrisis en ging het weer jeuken. Helaas geen klik met nieuwere modellen dus op zoek gegaan naar een perfecte SC. Dat is uiteindelijk een totaal gerestaureerde geworden. Het zal de enige SC zijn die in waarde daalt daar ik er elke dag, weer of geen weer in rij. Gebruik de auto dus echt waar ie voor bedoeld is en daar wordt ie niet mooier of beter van maar heb er al weer 4 jaar lol van dus [quote=”Blindstra” post=116706]
                    Belangrijkste is om te genieten van je Porsche. :first: Wat de waarde ontwikkeling doet is bijzaak toch?[/quote]+2 blindstra :drink:

                      [quote=”RODONDO” post=116728]@ Ghost: en wat zeggen ze in de garage van de oorzaak van het brandje ? Dat het door chiptuning komt ?[/quote]

                      Neen door een olielek aan de turbo waarschijnlijk.
                      Turbo’s worden natuurlijk zeer warm en olie kan dan makkelijk ontbranden als die erop terecht komt 🙁

                        [quote=”PatrickB” post=116720]
                        Onze Boxster is wat dat betreft ideaal, kost haast 2keer niks en je kan er aardig mee scheuren.

                        [IMG size=400]http://i1271.photobucket.com/albums/jj629/PatrickBe/5b60e055_zps2946a965.jpeg[/IMG][/quote]

                        Ze zeggen wel dat een 986 zowel vanvoor als vanachter er hetzelfde uitziet, maar dit gaat er toch over! 😆

                          [quote=”PatrickB” post=116720]
                          Onze Boxster is wat dat betreft ideaal, kost haast 2keer niks en je kan er aardig mee scheuren.

                          [IMG size=400]http://i1271.photobucket.com/albums/jj629/PatrickBe/5b60e055_zps2946a965.jpeg[/IMG][/quote]

                          Bangelijk, een Boxster met achterwielsturing !!!! 😯
                          Of zie ik niet goed…

                            @ Ghost: en wat zeggen ze in de garage van de oorzaak van het brandje ? Dat het door chiptuning komt ?

                              Mijn Dagelijkse BMW is vorige week in brand geraakt en dan begin je toch na te denken.
                              [IMG]http://i762.photobucket.com/albums/xx265/vawilliam2003/Bmw335dnabrand003_zpsfb814a65.jpg[/IMG][IMG]http://i762.photobucket.com/albums/xx265/vawilliam2003/Bmw335dnabrand012_zpseef32334.jpg[/IMG]
                              Ik gebruikte de BMW ook met aanhangwagen voor leveringen voor de zaak.
                              Nu heb ik toch maar snel een kleine vrachtwagen gekocht voor de leveringen (er moet immers ook gewerkt worden nietwaar 🙂 ) Maar er moet dus nog een dagelijkse auto komen voor mij.
                              Ik weet momenteel nog niet goed wat maar een mooie betaalbare Porsche moet kunnen, eentje die dan wel alle dagen de baan op mag :relaxman: :driver: .
                              Zullen eerst zien wat de verzekering vergoed voor mijn schade aan de BMW.

                              PB

                                Dat lees ik vaak tussen de regels door, dat de vele P. eigenaars
                                de kilometers niet durven te maken die ze zouden willen maken.

                                Simpelweg omdat daar mee de waarde te hard zakt.

                                Onze Boxster is wat dat betreft ideaal, kost haast 2keer niks en je kan er aardig mee scheuren.

                                [IMG size=400]http://i1271.photobucket.com/albums/jj629/PatrickBe/5b60e055_zps2946a965.jpeg[/IMG]

                                Dat het snel kan mis gaan, daar weet ik alles van, getuige hiervan zijn her en der de Battle Scars op de carrosserie, maar ik geef je op een papiertje dat ik er ten volle van geniet. :mrgreen:

                                  Rijden natuurlijk. Daar is dat ding immers voor gemaakt. :driver:

                                  Heee Marcel, jij ook hier :drink:

                                    [quote=”Blindstra” post=116706] Of de 996 ooit de zelfde weg zal gaan als de 3.0SC bijvoorbeeld is niets meer en niets minder dan koffiedik kijken. Er zijn er erg veel van geproduceerd dat is in zijn nadeel. Het is en blijft een 911 dat dan weer wel.

                                    De 996 GT3 MK1 die ik nu heb laat hopelijk een stijging zien de komende 10-15 jaar maar ook dat is koffiedik kijken. (heet dat ook zo in België ❓ )Ik heb wel mensen gesproken die een 964RS hebben gekocht voor het jaar 2000 die toen werden verhandeld voor +/-30.000 gulden. (15.000,- euro) Tja, als je alles van te voren weet….

                                    Belangrijkste is om te genieten van je Porsche. :first: Wat de waarde ontwikkeling doet is bijzaak toch?[/quote]

                                    Ik hoop eigenlijk toch ook dat de waarde van mijn 996 GT3 CS zal stijgen in de toekomst.
                                    Soms twijfel ik of het nog wel verstandig is om ermee te rijden.
                                    Daar ik zie hoe snel er soms iets kan gebeuren met een auto.

                                  15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 56)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.