Porsche prijzen

Home Forum Zeverhoekje Porsche prijzen

  • Maker
    Discussie
  • Naar goede gewoonte, als ik naar het containerpark rij, kijk ik eens rond bij het oud papier en als ik interessante tijdschriften zie liggen neem ik deze mee.
    Nu heb ik laatst enkele oude Engelse “Classic Sports Car” magazines gevonden. Er was er eentje bij van 1996 met een uitgebreid cohier over Porsche, waaronder een uitgebreid artikel over een prachtige originele Carrera RS 2.7 van 1973, met waardebepaling van 30.000£ :wtf: :wtf: Hoeveel gaan die nu?

    Bij de particuliere zoekertjes mijn droom Porsche, een pré-impact 911 Targa 1972 full resto voo 11.000£
    Om nog te zwijgen van de SC’tjes voor bijna oud-ijzerprijzen.

    Ik zou zeggen aan alle liefhebbers van hun oudjes, hou ze bij en verzorg ze maar bovenal houd ze origineel want deze gaan het hardst in stijgende lijn. :relaxman: :relaxman:

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 56)
    • het is inderdaad koffiedik kijken!! Het zal nooit een exacte wetenschap worden! Velen vrezen dan ook dat ook deze huidige gang van zaken bij sommige modellen zoals 2.7 en 2.4’s van de jaren “70 niet kan blijven duren, en wel ‘moet’ als een zeepbel uit elkaar spatten wegens te absurde overwaardering, wat sommigen ook bvb al lang aankondigen in onze Belgische immobiliënmarkt! wie weet zijn er dus mensen of zelfs speculanten die momenteel aan absurde prijzen 2.7RS’en kopen, en er binnen enkele jaren mee blijven zitten aan die absurde prijzen?! Wie kan het voorspellen?? Wie uit liefde koopt vindt elke prijs goed, wie om louter speculatieve redenen koopt moet aanvaarden dat dit altijd een gok is!

        Toen ik in 2006 ging kijken voor mijn eerste 911 had ik voor een budget van +/- 40K de keuze uit een 996 en een 993. Ik was er vrij snel uit. Van buiten was er enige twijfel, maar eenmaal er in gezeten niet meer. 996 dus. (die tuimelschakelaartjes op het dashboard in de 993 waren toen al zo ‘jaren 80’ 😥 )

        En inderdaad; de manier van koeling maakte me geen moer uit. Lekker belangrijk. Twee jaar heerlijk in gereden en met een afschrijving van 2500.- pj was ik heel content. Ik heb mijne eerste 996 een half jaar geleden ongeveer te koop zien staan op MP voor 25K zelfde eigenaar nog. Nog steeds even mooi 8) In principe zou de afschrijving dan nog steeds ongeveer 2500.- pj zijn geweest (2008-2012) maar ik denk dat 25K te veel was gevraagd. Of de 996 ooit de zelfde weg zal gaan als de 3.0SC bijvoorbeeld is niets meer en niets minder dan koffiedik kijken. Er zijn er erg veel van geproduceerd dat is in zijn nadeel. Het is en blijft een 911 dat dan weer wel.

        De 996 GT3 MK1 die ik nu heb laat hopelijk een stijging zien de komende 10-15 jaar maar ook dat is koffiedik kijken. (heet dat ook zo in België ❓ )Ik heb wel mensen gesproken die een 964RS hebben gekocht voor het jaar 2000 die toen werden verhandeld voor +/-30.000 gulden. (15.000,- euro) Tja, als je alles van te voren weet….

        Belangrijkste is om te genieten van je Porsche. :first: Wat de waarde ontwikkeling doet is bijzaak toch?

          [quote=”911addict” post=116694]@ Peter_Targa_84 en bladerunner : +1[/quote]
          +2
          😉

            @ Peter_Targa_84 en bladerunner : +1

              :happy:

              Is nekeer iets anders dan Kapaza..

              PB

                :relaxman: :respect2: :relaxman:

                  waarom denkt ge dat hij al die tijd al zit te surfen op Seniorennet.be!!

                    Ahhh Bart ik wist niet dat je op zoek was naar een oudje.. 🙂

                      @Peter_Targa_84 +1

                      Ik had het ook al veel eerder moeten doen, ook als werkende mens.

                      En ben ik blij dat ik niet allerlei manoeuvers moet uithalen om hem toch maar betaald te laten krijgen door de staat, maar die discutie is hier al genoeg gevoerd, laat dit maar eens stoppen. 😎

                        Soms boeiender dan… 😀
                        Succes met de zoektocht !

                          Ik ben volop aan het zoeken naar een oudje , blijft toch iets speciaals .
                          Wat een spijt heb ik dat ik bepaalde luchtkokers verkocht heb 😳 .Zoals ze zeggen gedane zaken nemen geen keer .
                          De zoektocht naar kan ook boeiend zijn .

                          XXX

                            Wel ik ben blij er uiteindelijk ene te hebben gekocht als werkende mens. ‘t kost me soms een rib maar man ‘t is véél te plezant om mee te rijden.
                            Moest ik terug voor de keuze staan, ik deed het weer hoor alleen wat vroeger 😀

                              [quote=”Mushroom” post=116622]Dan laat je dat hok volledig in orde zetten door Creedence Clearwater Revival :engeltje: op kosten van de zaak en na 3 of 5 jaar koop je ‘m in voor een prikje…[/quote]

                              Na 3 jaar verkoop je ‘m “naar prive'” – de “winst” (bij evt. verkoop uit prive) kan je dan in je zak steken.
                              Alles via de zaak betaald (dus minder hard voor moeten werken). :respect2:

                              Truukje wordt al jaren toegepast – ook in BE 😉

                                Of, of, of…
                                Die kleine jongens die groot werden wilden gewoon een P en kon het geen h*l schelen hoe die gekoeld werd :mrgreen: 8)

                                De boekhouders denken er nu prolly anders over mbt de VAA.
                                Hier een ideetje waar ik nog mee gespeeld heb:
                                Je VAA wordt berekend op de nieuwwaarde + opties. Een nieuwe 911 kostte indertijd wat?? 10.000 Euro?? (ik denk dat mijn 912 indertijd een kleine 5000 Euro was).
                                Je zit dus automatisch in de laagste schaal qua VAA.
                                Dan laat je dat hok volledig in orde zetten door Creedence Clearwater Revival :engeltje: op kosten van de zaak en na 3 of 5 jaar koop je ‘m in voor een prikje…

                                PB

                                  Kijk, dat heeft dan weer te maken met het feit dat die kleine jongens die gek waren op de luchtgekoelde P’s, zich pas een P. konden aanschaffen toen de waterkokers uitkwamen.

                                  En dan hadden ze de keuze om een oude P. te kopen, of zoals de meeste het gedaan hebben,
                                  zich neer te leggen bij de 996 omdat anders de boekhouder moeilijk ging doen. :mrgreen: :happy:

                                15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 56)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.