Porsche rijden in de winter

Home Forum Porsche Talk Porsche rijden in de winter

• Maker
    Discussie
  • Hallo ,

Rijden jullie met jullie porsche ook in de winterperiode ?

Grtz

10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
    • Ik zal hem eerst in de goede periode trachten onder de knie te krijgen 😀

Want bij kouder weer wil het lichaam ook niet altijd mee ,zie dat jullie me moeten komen takelen uit men zitje

Die voetstappen verraden toch veel goesting zenne :happy:

Nee hoor :mrgreen:

2013-03-2412.27.09-2.jpg
          :up:

Tja..winterbanden… vroeger kenden ze dat helemaal niet ,maar gebeurden er toen meer ongevallen gerelateerd aan slechte banden? Niet dus… zoals vroeger blijken de meeste botsingkjes nu nog altijd door te snel , te laks , en gewoon geen ervaring met drukker verkeer. En Zweedse winters kennen we hier echt niet . Sneeuw? Ja twee dagen als we veel geluk hebben! Maar om op de vraag terug te komen , ruitenwissers?check! Verwarming ?check! Goede remmen?check! Laat dat Belgisch wintertje maar komen man !!

:happy: :mrgreen: :respect2: :up:

Ps: ik heb op de 944 en 928 winterbanden gestoken, echter meer met de andere gereden gewoon op de zomerset.

Ik vermoed dat Ferdinand zijn idee om Porsches te bouwen niet seizoen gerelateerd zal geweest zijn…dus denk ik dat je met de Porsche altijd moet kunnen rijden :think:

:engeltje: yep ik ook en nog liefst als het sneeuwt :ass: op winterbanden natuurlijk telkens goed poetsen en behandelen :first: natuurlijk is het beter om hem in de warme garage te zetten ????? maar dan heb je er ook niets aan :driver:
                  ik rij er liever mee :first: :drink: ieder zijn ding. :engeltje:

Yep, dagelijkse auto. Ik gebruik dan een set “wintertauchlig” BBS 18 duimers met passend rubber.

1 set winterbanden hier …
                      dus ja.
                      Als het weerbericht een beetje meevalt, rij ik er een of twee weken mee in Duitsland in de winter.

@DST

Bij ons wel, we hebben een zeeklimaat en je moet eigenlijk al heel ver rijden voor een echt continentaal klimaat. Eens je op de A3 de Main oversteekt naar de heuvels aan Würzburg, kan je plotsklaps in een wit landschap rijden. Je voelt dan ook de temperatuur echt ineens zakken.

Welke winter?
                        Het is in januari beter weer dan in april :mrgreen:

10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.