Porsche RS 550 Spyder wordt geveild tijdens de Zoute Grand Prix in Knokke-Heist.

Home Forum Porsche Talk Porsche RS 550 Spyder wordt geveild tijdens de Zoute Grand Prix in Knokke-Heist.

• Maker
    Discussie

• eQuanD
    Deelnemer

Ik heb gisteren de Zoute Grand Prix Gallery bezocht hier bij ons in Knokke-Heist. De 15de editie reeds. Ieder jaar een prachtig evenement voor oldtimers, yougtimers en recentere superbolides.

Veel belangstelling ook voor de 70-tal wagens die op zondag zullen worden geveild. Daartussen een gele Porsche RS 550 uit 1956. Richtprijs tussen de 3.400.000 à 3.900.000 Euro.

Ieder jaar zéér de moeite waard.

2 reacties aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Ik heb geen moeite om wat u schrijft als waar aan te nemen. Het verbaast me echter wel dat u laat weten dat bij het 4de jaar KGP een Porsche 911 van ‘72 niet exclusief genoeg was, terwijl er ook reeds dat jaar tal van Porsche 356 ingeschreven waren.

Dat het concept dit jaar duurder en exclusiever is als vroeger heb ik niet ervaren. €85 om de Gallery te bekijken is inderdaad veel geld, maar je hoeft niet persé de gallery bezocht hebben om een mooie dag te hebben beleefd.

Parkeren in de buurt en dus €70 betalen hoeft helemaal niet, zolang je er geen probleem van maakt om een kwartiertje te wandelen naar de event. Tenandere, het volledige centrum, de dijk en alle toegangswegen waren de moeite, en dus een mooie wandeling te maken en op die manier te genieten van wat er passeert. Wat maakt een extra wandelingetje dan van een kwartiertje?

ik bedoel maar dat deze event voor het overgrote deel van de toeschouwers gratis kon, én toch mogelijk om te genieten waarvoor men uiteindelijk gekomen is, namelijk het aanschouwen van oldtimers, youngtimers, supercars of GT’s.

Vergeet misschien ook niet dat iedere parkeergarage die je gebruikt om boodschappen of een uitstapje te maken ook betalend is.

Mijn bedoeling was enkel op het forum melding te maken dat een Porsche RS 550 Spyder geveild zou worden tijdens de ZGP, samen met andere wagens.

Ik heb de Knokke Grand Prix van in het begin meegemaakt en de eerste 3 jaar deelgenomen.

Hetgeen een prachtig event was voor de autoliefhebber, zelfs indien je niet meedeed is het de moeite om naar te kijken werd dit event elk jaar duurder en exclusiever. De eerste 2 jaar van deelname werd betaald door het GT Merk waar ik mee reed. Het derde jaar is men daar mee gestopt. Ik heb toen alleen de GT Tour meegedaan en was vlot € 1500 kwijt om van St Martens Laethem naar Knokke te rijden onder begeleiding. Wij vroegen ons af dit kon bliven duren want de prijzen bleven alsmaar stijgen en de Sky leek de limit.

Het 4de jaar wou ik meedoen aan de Rally met een Porsche 911 van ’72 maar die bleek plots niet exclusief genoeg te zijn. Het moest liefst een 356 of ander exclusief merk zijn. Dat was voor mij de reden om ermee te stoppen. De echte liefhebber werd een beetje opzij geschoven voor de meer exclusieve wagens. Het kon niet blijven duren.

Financiële problemen doken op en de overal tegenwoordige Marc Coucke heeft dan maar de Zoute Grand Prix overgenomen zodat de jubileumeditie dit jaar toch van start kon gaan.

Het concept is hetzelfde maar nog duurder en exclusiever. Wil je toch een kijkje van nabij dan kost je dat een hoop geld. Blijkbaar zijn er toch nog vele mensen die graag betalen voor al deze exclusiviteit.

Vroeger parkeerde je vlakbij maar  wil je nu een plaats in de buurt dichtbij het evenement betaal je gemakkelijk € 70. Met wat pech betaal je zelfs meer.
          Wil je goedkoper parkeren dan kan je op een 30 min. van Knokke plaats vinden aan 3 en 4 euro per uur.

De wagens die geveild worden zijn wel de moeite om te bekijken maar wil je dat vanop de eerste rij meemaken dan betaal je weer een fortuin. Er is ook een keuring van de mooiste wagens maar wederom betalen om het te kunnen bekijken. Een pintje in de VIP village kost ook wel wat maar je moet natuurlijk weer eerst betalen om binnen te geraken.

Men wil er een beetje een Pebble Beach van maken maar dan in Knokke. Het blijft een knap event maar als echte liefhebber moet je wel zéér diep in de buidel tasten. Voor mij hoeft het voorlopig niet meer.

2 reacties aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.