Ondertussen al een paar dagen thuis, maar nog aan het nagenieten van het weekend.
Het weekend begon voor ons al op vrijdag in de buurt van de Nürburgring. Eerst een stop gemaakt in Francorchamps bij Llm Mecasport.
Ideaal plekje om wat olie bij de motor te kappen en eens rond te kijken in deze splinternieuwe garage. Sinds twee maanden geopend, vlakbij het circuit van Spa.
Van hieruit is het een mooie route via binnenbanen naar de Ring. Na het inchecken in het hotel zijn we naar Nürburg getrokken om te gaan eten in Hotel am Tiergarten. Ik dacht we gaan even lekker Italiaans eten bij het hotel van Sabine Schmitz, maar tarara. Alle 200 plaatsen waren gereserveerd. Volgende keer wat vlugger zijn.
Volgende halte was in het 3* Lindner hotel. In de inkomhal stond deze 996 in raceuitvoering.
Daar was geen restaurant en we werden doorverwezen naar het 4* Lindner-Hotel. Lekker eten en met als leuke verrassing dat Hans Joachim Stuck met zijn gezelschap vlak naast ons kwam plaatsnemen. Heb maar geen selfie gevraagd. Deze wandelende legende maar lekker laten genieten van zijn diner.
De volgende morgen was het zalig wakker worden met het geluid van huilende motoren op de Ring. Je bent freaky of niet.
Na het ontbijt richting Nürburg terug om de bende voor de Sound Nacht op te wachten. Een deelnemer had vertraging doordat hij onderweg tegen gehouden werd door een anonieme BMW van de politie.
Uiteindelijk vond iedereen de weg naar de lunchlocatie.
Sommige deelnemers probeerden anoniem te blijven…
Na de lunch ging het richting Stuttgart via Koblenz. We reden voorbij de Ring en volle parkings. Velen hadden eigenlijk al zin om daar te blijven om naar de wedstrijd te kijken die aan de gang was. Het is te zeggen, die lag wel stil doordat er teveel mist hing…
Het begon heel rustig aan ons ritje, maar éénmaal op de Autobahn werden de paardjes toch deftig losgelaten waar mogelijk.
Na het inchecken in het hotel was er nog wat vrije tijd die werd ingevuld door een borrel aan de bar.
Rond 18u ging het richting Porsche Museum. Buiten langs het gebouw hoorden we al het gebrul van enkele modellen die aan het repeteren waren. Een 918 aanschouwen aan de ingang en de sfeer zat er al in.
Enkele minuten na 19u (de Duitse Punktlichheit is ook niet meer als vroeger) begon een 3uur durend spektakel. Het begon bij de 356 om te eindigen de 918. Commentaar werd geleverd door de respektievelijke piloten of ingenieurs van toen en nu.
Soms ging het wel wat snel dat Duits en meer dan één maal heb ik de clou van een grap gemist , maar bon daarvoor waren we daar niet.
Hoogtepunten vond ik de 917, twee oude F1’s (man wat ging dit luid), en uiteraard de 918.
Ook de moeite, de tentoonstelling van de prototypes:
Zitplaatsen hadden we niet. Na 3u rechtstaan op het zelfde plekje voelde ik mijn voeten niet meer. Had zelfs geen zin meer om uitgebreid de shop te bekijken. De avond sloten we voldaan af in de bar van het hotel.
Zondag na het ontbijt was er nog de mogelijkheid om iets te bezoeken. Sommigen gingen eerst naar Motorworld in Sindelfingen.
Zelf ben ik rechtstreeks naar Klassikstadt in Frankfurt gereden. Zeker een aanrader als je in de buurt bent.
Ten slotte nog lekker gereden op de A3 en moe maar voldaan en heelhuids thuis gekomen.
Alle geluidsfilmpjes heb ik ook op facebook gezet. Ga maar eens kijken als je zin hebt
Proevertje (de moeite vanaf 8min58) :
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=pAUiK-6pDhE[/youtube]
Goe gedaan Rufie! Onvergetelijk weekend in super gezelschap. Merci aan iedereen die dit fantastische weekend met ons deelde! Foto’s komen later, nu eerst uitrusten !
Fijn te horen. Kijk er naar uit jullie te ontmoeten.
Wie gaat er nog mee ?
Voor alle duidelijkheid. Het is leuk om met ons Porsches te rijden, maar als het weer tegenzit, is de daily driver ook geen probleem !
Normaalgezien ga ik zelf met de Porsche. Lijkt me leuk om het seizoen af te sluiten, nog effe de paardjes loslaten op de Autobahn.