Porsche stopt als eerste Duitse bedrijf met de productie van dieselmotoren

Home Forum Porsche Talk Porsche stopt als eerste Duitse bedrijf met de productie van dieselmotoren

• Maker
    Discussie
  • Porsche heeft, drie jaar na dieselgate, aangekondigd dat het voor goed adieu zegt aan de diesel. ‘Er zal geen plaats meer zijn voor dieselmotoren bij Porsche’, aldus Oliver Blume, topman van de Duitse sportwagenfabrikant, in het Duitse blad Bild.

Blume zegt dat het bedrijf zich wil concentreren op benzine- en hybridemotoren. Vanaf 2019 zet Porsche alles op de ‘puur elektrische voertuigen’. De topman erkent dat de dieselcrisis het bedrijf veel problemen heeft bezorgd, hoewel ‘we nooit zelf dieselmotoren hebben ontwikkeld en geproduceerd’ – Porsche is onderdeel van de Volkswagengroep.

De beslissing van Porsche is geen verrassing. Sinds februari verkoopt het bedrijf al geen dieselwagens meer. ‘Een test waar de klanten positief op gereageerd hebben’, aldus Blume. Volgens de site Autoblog volgt de sportwagenfabrikant ook de cijfers. Slechts 12 procent van alle Porsches is een diesel. Tegenwoordig kiest ook meer dan 60 procent van de klanten die een Porsche Panemera koopt voor de hybrideversie.

Porsche wordt zo wel de eerste Duitse fabrikant die deze technologie opgeeft. Bume benadrukt echter dat de dieselmotor wel nog een toekomst heeft voor andere fabrikanten, zoals Volkswagen of Audi. Ook concurrenten BMW en Daimler geven de dieselwagen nog niet op.

12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
    • en toch kan je versteld staan van de hoeveelheid die in een kinderzitje past …

123

ik volg hem, Cayennes, Macans en Panamera zijn geen sportwagens maar people carriers.
        rappe people carriers, maar geen sportwagens.

Er is nog geen één van die dingen die ook maar iets van competitie (sport dus) voor mekaar heeft gebracht. Zelfs niet als Offroader in pakweg Dakar.

Sportwagens hebben 2 stoelen of maximaal 2 extra kinderzitjes waar een volwassene toch niet in past.

Jammer dat alle heilige huisjes omver worden gestampt . Alleen om de winst verder te kunnen opdrijven . Porsches met diesel , bmw en merc met fwd en overgoten met een bompa carrosserie , … . Ieder merk doet er aan mee . Kijk maar de M badge , of de AMG en S badge . Dat is nu toch volledig uitgehold . Vroeger mocht je trots zijn op zo een badge , nu rijd iedereen ermee rond . M135ix , A3 2.0 TDI S line , noem maar op . Wa ne flauwekul …

[quote=”Cossie300″ post=272065]Yellow, last van een psychologisch dipje ? Midlifecrisis die de kop opsteekt ? Hardnekkige kozientjes ? Niet gedacht dat een Porsche fanaat zoals jij dit zou durven schrijven . Ge moogt het eigenlijk nog niet denken , laat staan dit onder de gemeenschap te brengen . Heb je al eens met een vrachtwagen gereden , zoals een Jaguar ofzo … ?[/quote]

Hehe, ik krijg het op mijn heupen als Porsche wordt omschreven als een sportwagenfabrikant in een bericht over diesel… Porsche maakt zowel sportwagens, sedans als SUV’s. Het heeft nooit sportwagens met diesel aangeboden.

Het is toch waar zeker? Als ze nu op de rechter rijvakken zouden blijven waar ze thuishoren… Maar neen, gaan ze voor mij rijden op het linker baanvak… Je ziet geen steek meer, alleen het dikke gat van die bak voor jou… 😈

LOL ja je mag nog veranderen :up:

Zoiets ja …:bounce: :bounce: . Mag ik nog van merk veranderen ? We zullen het op Land Rover houden vanaf nu . Ne Discovery 18 Wheeler dus . :up:

je bedoelt dus een F-type 18-wheeler ? :happy:

Ik bedoelde natuurlijk wel een moderne Jag . Ik ben wel fan van de oudere wagens .

cossie is blijkbaar nog nooit in verlegenheid gebracht door een 50 jaar oude e-type :mrgreen: :first:

Yellow, last van een psychologisch dipje ? Midlifecrisis die de kop opsteekt ? Hardnekkige kozientjes ? Niet gedacht dat een Porsche fanaat zoals jij dit zou durven schrijven . Ge moogt het eigenlijk nog niet denken , laat staan dit onder de gemeenschap te brengen . Heb je al eens met een vrachtwagen gereden , zoals een Jaguar ofzo … ?

[quote=”deepee” post=272052]

De beslissing van Porsche is geen verrassing. Sinds februari verkoopt het bedrijf al geen dieselwagens meer. ‘Een test waar de klanten positief op gereageerd hebben’, aldus Blume. Volgens de site Autoblog volgt de sportVRACHTwagenfabrikant ook de cijfers. Slechts 12 procent van alle Porsches is een diesel. .[/quote]

Zo, even een teipvaut gecorrigeerd.. 😉

12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.