Porsche Taycan Turbo S

Home Forum Porscheforum Technisch Elektrische Porsches Taycan Porsche Taycan Turbo S

  • Maker
    Discussie
  • Deze Duitser amuseert zich door allerlei EV’s te onderwerpen aan een 1000-km-duurtest. Hij probeert daarbij zo snel als toegelaten het gekozen parcours af te leggen, precies zoals wij dat zouden doen als we richting vakantieoord trekken. Volgens Google Maps heb je daarvoor met een gewone auto 10u rijtijd nodig, zonder stops. EV’s moeten natuurlijk onderweg laden… Tesla’s doen het in 11u, diverse laadstops inbegrepen. De Taycan deed het in… 9u!.

    Met dank aan de 800V, de Tesla en alle andere EV hebben 400V. Met 800V kun je op 20 minuten tot 80% herladen.

    Verbruik was wel een stevige 38 kWh/100 km. Standaard verbruikt een EV 15 kWh/100 km als je je beperkt tot 90 km/u. Bij tempo 120 is dat een 25 kWh/100 km. Maar met de Taycan werd flink doorgetrapt en het was winter.

    Zo zie je maar dat er steeds minder reden is om EV’s af te wimpelen. In D zijn er wel véél meer laadpalen dan in B. Je hebt dus je eigen laadstation zeker nodig thuis of op het werk.

    In 2023 komen er iets betere Lithium batterijen maar de echte goeie (Solid State) komen pas vanaf 2025.

1 reactie aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Een range van 330 km… niet optimaal voor een Trans Europa Express.

    1 reactie aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.