Porsche Taycan tweedehands

Home Forum Porsche Talk Porsche Taycan tweedehands

  • Maker
    Discussie
  • Iemand een gedacht waarom er zoveel Porsches Taycan tweedehands te koop zijn op de markt?
    Zou het kunnen dat er veel eigenaars van dat elektrische vanaf willen zijn? 

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
    • Er is inderdaad (zeker vandaag) een groot aanbod (2dehands).

      Een 4s Taycan geniet wel mijn interesse (als daily/bedrijfsmatig).

      Iemand ervaring met een aankoop onder “Approved” in Duitsland?

      Normaal is er 8 jaar fabrieksgarantie op de batterij.

      Iemand een idee wat de plaatsing van een nieuwe batterij kost in België? Ik hoorde reeds fabuleuze bedragen (tot 48k).

        Porsche België krijgt niet voldoende nieuwe wagens (718 / 992)
        Om toch nog wat ‘te verzetten’ kopen ze massaal Duitse tweedehands Taycan’s aan
        De markt wordt hier dus wat overspoelt door buitenlandse Taycan’s

        In Duitsland zijn de nieuwere Taycan’s wat goedkoper, door de lagere BTW en het ontbreken van de D’Ieteren mark-up
        En volgens mij kregen ze in de eerste jaren, ginder nog een stevige subsidie er boven op (nu wat minder)

        Mijn ervaring met een 4S met performance+ batterij

        Kinderziektes: Misschien de eerste exemplaren?
        Als ik mijn issues vergelijk met de recente firma wagens (+/- 140 in bedrijf) heb ik eigenlijk relatief weinig problemen gehad 
        En na de ‘grote’ software update vorige zomer, heb ik eigenlijk geen problemen meer gehad

        Rijbereik: IRL zit mijn 3 jaar oude Taycan, met 40.000kms deze temperaturen tegen de 500 (boordcomputer geeft zelfs 520 aan).
        In de winter zit dit ergens tussen rond de 400 dus dat lijkt mij geen probleem. Eigenlijk is dat meer dan in het begin.
        Palen zijn er ondertussen genoeg, dus ook geen probleem denk ik.

        Rijgedrag: Qua rijgedrag vind ik persoonlijk de Taycan superieur tegenover 911.
        Hij rijdt 2x zo goed als mijn 991.2 S en 3x beter dan de Panamera Turbo welke ik een paar dagen gereden heb 
        Ik moet wel zeggen dat mijn 4S achterwielsturing heeft (ook in de 991.2 trouwens), een T 4S vervangwagen welke deze niet had, reed voor geen meter (maar deze had ook de software update nog niet gehad, dus geen idee waarom deze nu zo slecht reed).

          
         

          Nee, dat denk ik niet. Er zullen best wel eigenaars zijn die zich miskocht hebben omdat ze niet goed nagedacht hebben over hun gebruik en het opladen maar dat is een minderheid.

          Een Taycan is bij uitstek een bedrijfswagen (100% aftrek) dus er zijn er veel verkocht. Na de afschrijving komen die dan te koop. 

          Volgens mij is het probleem dat het een dure wagen is. Te duur voor de gemiddelde tweedehands-koper. Als het geen 911 is dan is het waardeverlies aanzienlijk, dat zie je ook op de Panamera en Cayenne. 

          Ik lees trouwens dat de Macan EV wel eens een basisprijs van 85k€ zou kunnen torsen. Weliswaar met 100 kWh maar toch. Een even ruime Fisker Ocean basisversie kost de helft met 75 kWh. Ik ben niet geboeid door SUV’s maar anders zou ik zeker niet twijfelen…

          Naar mijn mening heeft de Duitse auto-industrie, vooral de VW-groep, een probleem. Ze hebben van de Corona-schaarste misbruik gemaakt om de prijzen op te drijven (of de goedkoopste versies niet langer aan te bieden) en nu stokt de verkoop omdat de kopers niet mee willen stappen in deze logica. Ze kopen dan maar een (lelijke) Tesla Y.

          PS: de VW I.D3 wordt ook in China geproduceerd en daar verkocht voor de braderieprijs van omgerekend 16.000€. Dan weet je het wel. 

        3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.