Porsche België krijgt niet voldoende nieuwe wagens (718 / 992)
Om toch nog wat ‘te verzetten’ kopen ze massaal Duitse tweedehands Taycan’s aan
De markt wordt hier dus wat overspoelt door buitenlandse Taycan’s
In Duitsland zijn de nieuwere Taycan’s wat goedkoper, door de lagere BTW en het ontbreken van de D’Ieteren mark-up
En volgens mij kregen ze in de eerste jaren, ginder nog een stevige subsidie er boven op (nu wat minder)
Mijn ervaring met een 4S met performance+ batterij
Kinderziektes: Misschien de eerste exemplaren?
Als ik mijn issues vergelijk met de recente firma wagens (+/- 140 in bedrijf) heb ik eigenlijk relatief weinig problemen gehad
En na de ‘grote’ software update vorige zomer, heb ik eigenlijk geen problemen meer gehad
Rijbereik: IRL zit mijn 3 jaar oude Taycan, met 40.000kms deze temperaturen tegen de 500 (boordcomputer geeft zelfs 520 aan).
In de winter zit dit ergens tussen rond de 400 dus dat lijkt mij geen probleem. Eigenlijk is dat meer dan in het begin.
Palen zijn er ondertussen genoeg, dus ook geen probleem denk ik.
Rijgedrag: Qua rijgedrag vind ik persoonlijk de Taycan superieur tegenover 911.
Hij rijdt 2x zo goed als mijn 991.2 S en 3x beter dan de Panamera Turbo welke ik een paar dagen gereden heb
Ik moet wel zeggen dat mijn 4S achterwielsturing heeft (ook in de 991.2 trouwens), een T 4S vervangwagen welke deze niet had, reed voor geen meter (maar deze had ook de software update nog niet gehad, dus geen idee waarom deze nu zo slecht reed).