porsche te koop 3.2 liter of 964 ?

Home Forum Stel jezelf even voor ! porsche te koop 3.2 liter of 964 ?

  • Maker
    Discussie
  • Beste porschisten,

    Na heel wat te lezen in het tijdschrift Scene ben ik op het punt gekomen om mij zelf een Porsche aan te schaffen.

    wie kent er betrouwbare adressen waar er een oldtimer van het jaar 1987-1988-1989+1990-1991 te koop zijn ?

    U kunt mij steeds een mailtje sturen.

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 37)
    • Yesser,

      vrouwen kosten ook geld 😀

        Bedankt.

        Leuk zoeken maar nog liever eentje hebben.

        Groetjes Yves

          Bedankt voor een antwoordje.

          Ik zal deze forum site nog echt moeten leren gebruiken.

          Een mens leert altijd bij wat ook leuk is.

          Ja, graag een Porsche met G50 boite.

          Met vriendelijke groeten,

            Natuurlijk niet makkelijk om een wagen van 8j met eentje van 28j te vergelijken.

            Prestaties van de Cayman vallen me een beetje tegen, gelukkig heb ik de optie SPORT knop waardoor de reactie en het rijplezier aanmerkelijk vergroten en de GT Carnewal uitlaat maakt ook veel goed.
            Echt rijden doe je natuurlijk met de Carrera, zonder toeters en bellen, daarom is dit natuurlijk een blijver :up:

              Joebarekke,

              jij kan ze perfect vergelijken, als je enkel naar de pure rijbeleving moet kijken, wat geeft je de grootste smile als je in je achteruitkijkspiegel gluurt :driver:

                Welkom Yves, veel succes met de zoektocht .

                Misschien kom je na een tijdje terug met het zoeken naar een G50 en kom je misschien bij de Cayman uit :happy:

                  succes met de zoektocht, je kiest er één van de moeilijkste modellen uit om te vinden. Maar laat dat je niet weerhouden in je zoektocht naar de ultieme Porsche. Ben zelf ook in de running voor een g50 en ben al 6 maanden op zoek. Ik limiteer me echter wel op 2 kleuren en das dus nog moeilijker om er een te vinden. Dus we kunnen mekaar wel eens tegenkomen.

                  succes

                  F

                    Midlife crisis noemt men zoiets zeker? 😉

                      Harry, wat nu??? :engeltje: Toch niet wegdoen voor de kanarie? (Wel een mooie 4S trouwens)

                      Joebarreke is ook al tot inkeer gekomen en terug in zijn witte Carrera gestapt na een avontuurtje Cayman. :relaxman:

                        hey peter
                        ik kan maar met een tegelijk rijden peter
                        dus nu ik die 4S heb
                        mag de targa weg
                        :drink:

                        XXX

                          Welkom Yves, succes met de zoektocht.

                          @Harry
                          , ‘t kriebelt voor een 996 of wat had ik daar ergens in een ander draadje gelezen :happydance:
                          Je gaat ‘the old scene ‘ verlaten voor wat recentere *porsche , ….. :loser: ….. 😀

                            hier nog een 3,2 targa die eventueel te koop is
                            voor de liefhebber 1984 190k
                            :drink:

                              [quote=”cabrio wim” post=196696]Welkom Yves op het forum en succes met de zoektocht naar jouw Porsche. :up:

                              En als ik het goed heb is het een 3.2 met G50 bak. :popcorn:
                              [/quote]

                              Van mij ook een dikke welkom.

                              De jaartallen gaan ook over de 964. Model 1991 is bijna oldtimer, 1992 pas medio volgend jaar ten vroegste.

                                Wat wij menen te weten van 915 – G50 versnellingsbak en eerder al geventileerd hebben.

                                Bij de eerste 3.2 (1984-1986) waren alle 915 bakken voorzien van een extra koeler: externe oliepomp naar afzonderlijke koeler. De oude techniek werd meegenomen naar het volgende model (231 pk) en daartoe aangepast.

                                In 1987 kmt de GETRAG G50-5 versnellingsbak met de Borg Warner synchro – gewijzigd schakelpatroon met achteruit linksboven i.p.v. rechtsonder bij de 915 bak.

                                Zo’n G50 bak was GOEDKOPER IN PRODUKTIE dan de 915 met externe bijkomende koeling. G50 kon een koppel van 300 Nm verwerken zonder afzonderlijke koeling.
                                De koppeling werd op 240 mm gebracht zoals bij de Turbo, met rubberen demper op de naaf.
                                Technisch was de nieuwe bak een vooruitgang uiteraard, economisch ook voor Porsche.

                                De G50 werd hydraulisch bediend, waardoor de pedaaldruk veel lichter werd: gebruiksgemak.

                                Bij de eerste 3.2 tot 1987 werd bij de 915 bak de 4de en 5de versnelling ook verlengd (28/29 en 29/38). Het cardan had overbrenging 8:81.
                                De G50 versnellingsbak kon een hoger koppel aan.

                                De twee bakken vergelijken heeft o.i. dan ook GEEN zin, het zijn twee verschillende technieken (oud en nieuw) met verschillende doelstellingen.

                                At your service.

                                😈 :driver: 😈

                                  Hi Yves,

                                  welgekomen op het forum. :drink:

                                  Ik denk dat het eerste betrouwbare adres jouw al welkom geheten heeft :sleep:

                                  En verder … het is niet al goed wat aangeboden worden op de markt.

                                  Succes met de zoektocht en laat ons meeleven/meegenieten van “de jacht”!

                                  En dan roepen we allemaal in koor “fotoooooooooo’s” :mrgreen:

                                15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 37)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.