Porsche Treffen Dinslaken 1mei 2013

Home Forum Porsche Uitstappen Porsche Treffen Dinslaken 1mei 2013

• Maker
    Discussie

• 911-lover
    Deelnemer

Hier de info

Ik heb dit jaar met Ingo geregeld dat we weer een mooie plaats gereserveerd krijgen voor ons forum .
      Deze kan zonder problemen bij grote belangstelling hier uitgebreid worden .
      Dan moet ik natuurlijk wel het aantal deelnemers weten .
      Dus gelieve je hier op te geven en ik zet je erbij in de eerste post .

Hier een fotootje van de plaats

Deelnemers :

1 : 911-lover (M)
      2 : Zipper
      3 : John.Beton (M)
      4 : Zimmerman (M)
      5 : Carbonman (M)
      6 : Gette (V)
      7 : Benny996 (M)
      8 : Bart Funny
      9 : Sleepy (V)
      10: AnthonyS

Misschien even bijvermelden waar jullie willen samenkomen met een M voor Maasmechelen grensovergang 9.00u of een V voor Venlo Grensovergang 10.00u

15 reacties aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 147)
      • :bounce:
        ik zal er niet bij zijn.
        johan gaat pas namiddag naar de keuring en omdat het een ingevoerde wagen is gaat een online aanvraag tot inschrijving ook niet.
        douane was enkel in de voormiddag in alken aanwezig.
        ruzie :what:

Ik weet niet hoe er gereden is voor de grensovergang.
          Maar vanaf Bladel mocht het misschien iets sneller maar het was toch zeker niet te traag voor mij.
          Eenmaal rond Eindhoven is het natuurlijk traag, maar daar mag je maar 80 en er word veel geflitst.
          Als ik Luc was en dus op kop reed zou ik ook zeker niet te snel gaan rijden.
          Anders ben je een beetje verantwoordelijk als iedereen word geflitst.

Het is misschien beter in de toekomst in verschillende auto’s de GPS actief te hebben en dan kan er anders gereden worden. Dan hoeft de 20e auto niet echt de 1ste te volgen.
          En de 10e kan dan zelfs kop gaan rijden als hij sneller wil.
          Geen probleem toch. Maar is dat dan de bedoeling. Ergens afspreken om in groep te rijden en dan apart gaan rijden?

@ Bladerunner terug rit was inderdaad iets sneller :relaxman: :driver:
          Heb het wel mogen horen van Anne :engeltje: gelukkig was er bijna geen verkeer.
          Anders had ik ook niet gevolgd om de huis vrede te bewaren :happy: ze heeft toch zo snel bang in de auto, wou dat ik er iets kon aan doen voor haar.

Even treintje opstarten voor de deelnemers uit Oost en West-Vlaanderen.

Plaats van de afspraak : parking benzinestation Kalken E17.
            Time : 08u vertrekken

1. Rufie
            2. DBlackE

Beste Bladerunner ik maak nergens de vraag om 160 km/u te rijden maar ik dacht dat er in NL 130 km/u mag gereden worden ,Ik weet ook dat het niet evident is om met 15 wagens samen te rijden niet makkelijk is om voor iedereen goed te doen maar 90 -110 km/u was me toch iets te traag en dat willen we (Anthony en ik )zeggen zonder iemand voor de schenen te schoppen . Ik heb verschillende boze blikken gehad van andere weggebruikers omdat het soms wel heel hinderlijk was voor hen .Ik heb ervaring met in groep rijden en ik weet dat dit niet simpel is .Vorig jaar ook in groep naar Dinslaken gereden en daar ging het ook goed vooruit (in Belgie en Duitsland ) maar geen problemen gehad of mensen kwijt geraakt en hier spreken we van 120 – tot 200 km/u (waar het mag) .En nogmaals het is geen afbreuk aan uw persoon maar iets wat we gewoon even lieten weten zonder iemand aan te vallen !
              vriendelijke groeten Snoer964

@snoer en Anthony:

Ik was er twee weken geleden en gisteren ook, gisteren aan kop gereden vanaf de grens. Om een treintje van een twintigtal wagens samen te houden is niet eenvoudig, en lukt helemaal niet tegen 160 km/u.
                Ik ben van Mol en rij regelmatig richting Eindhoven, ik weet pertinent zeker dat als je over de grens te snel gaat, je op de bon komt, en dit is minstens 70 euro.

2 weken terug stond er op de grens achter een scherm van de wegeniswerken nog een laatste Belgische mobiele flitser. Ik had hem zelf niet gezien maar een ander forumlid wel.

Gisteren zijn we met 4 Porsches terug gekomen van Best en hebben we, waar het kon, wel eens op het gas gegaan en toch waren we aan de grens er al eentje kwijt, sorry Ward.

Ik rijd zeer graag in mijn Porsche en zou ook graag sneller gaan maar ik heb mijn euro’s en mijn rijbewijs liever in mijn zak, in Duitsland zou dit wel kunnen, dus, naar Dinslaken, “de pees er op” zou ik zeggen!

Misschien in de toekomst twee treintjes maken, eentje “classic speed” en eentje “full speed” :driver:

Ja Anthony S op het eerste gedeelte was het snel(Kalken – Ranst ) maar het gedeelte vanaf ranst was inderdaad zeer traag (90 – 110 km/u )we rijden met een porsche hè ,ik zeg niet dat we daarom moeten vliegen maar dit stoorde me wel ,zeker ik reed laatste en dan moet je meestal nog sneller rijden om bij te blijven .Maar gisteren was dit zeker niet het geval met veel hinder voor andere weg gebruikers tot gevolg .Dit wou ik ook wel eens kwijt .

Je praat over ritjes in NL
                    Diegene die daar sneller gegaan zijn krijgen achterna allemaal bonnen (ja idd , veelvuldig geflitst)
                    In Duitsland kan je idd wat meer op het gas gaan , wat waar mogelijk ook wel gedaan wordt .
                    Wel wordt er af en toe op de anderen gewacht zodat die terug kunnen aanschakelen voor een wissel of op het einde van de rit .
                    Wil je zoiets niet is het beter solo te rijden .
                    Dan kan je waar , hoe hard en zoveel je zelf wil gassen zonder met de mederijders rekening te houden .

Beste P-liefhebbers,

2 weken geleden naar de meeting in Einhoven en vandaag naar Porsche Scene geweest.
                      Op de 2 meetings is er met verschillende mensen op de punten Kalken, Ranst… Afgesproken.
                      Allemaal goed en wel, super om in kolomme te rijden maar…
                      Wat mij – en waarschijnlijk ook andere rijders – een beetje ambetant maakt is het slakkegangetje (110km/u) waarop er gereden wordt.
                      Begrijp ik helemaal niets van.
                      Is het van niet kunnen? Willen? Mogen? …

Heb nog een probleempje (remvloeistoflek) Indien we het opgelost krijgen dan zijn we zeker van de partij, anders moeten we helaas afzeggen.

Ik heb vandaag nog een toer gedaan (Kastelentoer in Kapellen), maar echt gerust wordt je er niet van als je op één dag drie maal de remvloeistof moet aanvullen. De bus die ik had is bijna leeg 🙁

Hopen op het beste, ik hou jullie op de hoogte

Nog drie dagen te gaan .
                          Ik kijk er al naar uit , de weersvoorspellingen zijn niet slecht (17°c en droog) en het groepje begint al aardig aan te groeien .
                          Het wordt weer beregezellig :drink:

Zijn er mensen van turnhout of Kempen die hier naar toe gaan met porsche

Invoer japan. Ben dus ook een beetje bang dat het niet gaat lukken.
                              Ik ga wel naar een verzekerings agent die online een inschrijving regelt maar.
                              Ben al bijna 1 jaar aan het wachten tot alles in orde is.
                              Moest het niet lukken wens ik toch iedereen een fijne dag.

[quote=”Irish Grey” post=129029]ik moet mijn co-driver oppikken in Schriek (Ekeren) en rij dan richting Venlo :driver:
                                Eventueel kunnen we elkaar treffen op eerste parking voorbij afslag Wommelgem (rond punt):?:[/quote]

Ik vertrek van Ekeren Donk, we zullen mekaar wel tegenkomen zeker?

Plaat is inderdaad de dag na inschrijving bij u thuis.
                                  Zal dus inderdaad maandag moeten gebeuren.
                                  Is de auto al ingeschreven geweest in België?
                                  Want ingevoerde auto’s kan je op de DIV enkel inschrijven op dagen dat er ook een douanier aanwezig is.
                                  Weet niet of dit alle dagen zo is.

Dan vrees ik er een beetje voor, of je moet dit alles maandag in orde krijgen en zelf tot in Alken (BIV) rijden, daar krijg je direct het plaatnummer. Hopelijk zit dan s ‘anderendaags de plaat bij de post maar je kan toch al je voorste plaat laten maken.

15 reacties aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 147)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.