Porsche uit Nederland invoeren

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Porsche uit Nederland invoeren

  • Maker
    Discussie
  • Allen,

    Ik heb me ondertussen onnozel gezocht maar kan eigenlijk nergens een deftige ‘handleiding’ vinden van hoe je een auto (oldtimer, niet nieuw) uit Nederland in België deftig moet importeren.

    Is er iemand van jullie die dit kan verduidelijken? Ook wat betreft verzekering en dergelijke tijdens het transport?

    Greets,

    Raf

12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • 123

      De douane zal de auto niet eens bekijken.. Je hoeft enkel maar de documenten gaan tonen, en de factuur, en zegel betalen.

      En vandaar uit naar de keuring (2x)

      Stelt niks voor, als alles tenminste in orde is met de homologatie.
      Ik had bv een 944S met een fabrieks ruilmotor zonder juiste type nummer op.

      moest M44.40 moet op staan en stond enkel M44 JP op

      Deden ze lastig over bij de keuring , is via Porsche classic en na heel veel via Porsche Import Belgium uiteindelijk een verklaring gemaakt dat op basis van foto van mijn motor het wel degelijk een 2.5 met 190pk moest zijn .

      Dus check in elk geval het motor type nummer bij het chassis, zodat je dar in elk geval geen problemen mee krijgt.

        Het is uiteindelijk gegaan zoals Bij Jorge 🙂

        Zit een verzekering op van 2 weken, Belgische wordt geregeld en platen zijn aangevraagd. Aangezien verzekering in orde is mag ik er volgens de schoonvader (die verkeerspolitie is) er mee rijden zonder problemen nu 🙂

          Zou wel eens kunnen voor de Franse politie
          De Belgisch flikken echter….

          1 europa :think:

            Als jullie mij vergeven even van het noorden naar het zuiden te draaien: klopt het dat een Franse wagen met zijn Franse nummerplaten er op nog een maand mag rondrijden als hij aan het buitenland (in België dus) verkocht is?

              Ik heb ruim 2 jaar geleden de mijne uit Nederland ingevoerd. Verkoper had voor mij een verzekering geregeld met Nederlandse nrplaat (ongeveer €100) en ben zo afgekomen en onmiddellijk naar de douane gereden. Prijskaartje: €0,10 🙂
              Nadien onmiddellijk met dezelfde nrplaat en een deel van de Nederlandse documenten (ander deel wordt bij douane ingehouden als ik me nog goed herinner) naar de keuring die hij probleemloos passeerde. Op het keuringsbewijs staat vermeld dat de auto geen gelijkvormigheidsattest nodig heeft.
              Daarna naar de verzekering en enkele dagen nadien, bij het ontvangen van de Belgische nrplaat, kon ik naar hartelust :driver:

                garage platen
                deze zijn ook bruikbaar in nederland

                PS: nog makkelijker is dat den hollander hem brengt, naar de keuring kan je als ik mij niet vergis met eigen platen van andere wagen (indien akkoord van verzekeraar)

                  Dus de makkelijkste manier is waarschijnlijk transitplaten

                    je moet enkel met de papieren naar de douane
                    met nederlandse platen raak je niet verzekerd

                      Als ik die brochure goed lees is het dus mogelijk een auto te laten naar België te brengen, douane rijden en laten keuren op de Nederlandse platen waarop hij nu ingeschreven is?

                        [quote=”the stig” post=257314]Allen, Ik heb me ondertussen onnozel gezocht maar kan eigenlijk nergens een deftige ‘handleiding’ vinden van hoe je een auto (oldtimer, niet nieuw) uit Nederland in België deftig moet importeren …[/quote]

                        de zoekfunctie van PFB brengt je naar HIER

                          met nederlandse inschrijvingsdocumenten en export verklaring naar de douane, dan keuring, dan Alken

                          12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.