Porsche velgen herspuiten

Home Forum Porsche Talk Porsche velgen herspuiten

• Maker
    Discussie
  • Ik ben daarstraks eindelijk bij DST geraakt om de velgen (boxter spyder – 19″) te halen die ik enkele maanden geleden overgekocht heb.
    Waarvoor trouwens nogmaals mijn dank, gaat super worden! :up:

Uiteraard zijn ze niet nieuw en dus met gebruikssporen. Hier en daar een klein kapje in de rand en op één van de voorste wat rode strepen van circuit. Dus vooraleer ik er nieuwe banden opleg en ze op de wagen zet wil ik ze nog ergens binnen doen om ze wat op te laten knappen zodat ze piekfijn uitzien.

Maar hier twijfel ik nog over wat er aan zal moeten gebeuren of beter gezegd wat ik eraan laat doen. Ik weet dat je uiteraard op foto niet alles kan zien, maar wil toch even peilen bij jullie alvorens ze me van alles aansmeren dat niet nodig is. 🙄
    Ik ga er vanuit dat als ze die kapjes willen weg werken dat ze de velgen hier en daar wat opvullen, zandstralen en weer spuiten? Of moeten deze gepoederd worden? Laat ik dan ook best alle velgen herspuiten dan zodat er geen kleurverschil kan opzitten?

Uiteraard ben ik er absoluut ook nog niet uit in welke kleur ik ze zou laten herspuiten moest het nodig zijn. Momenteel staan ze in het standaard zilver, wat me wel bevalt, maar anderzijds zou iets donkerder grijs ook wel niet misstaan denk ik. Zwart zou ik zeker niet doen op de grijze wagen. Doet het iets aan de waarde van de velgen, of enkel de herverkoopbaarheid? Anyway, feedback is zeker welkom 😉

IMG_0917.JPG

IMG_0918.JPG

IMG_0919.JPG

IMG_0920.JPG

IMG_0921.JPG

IMG_0922.JPG

14 reacties aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • PM

[quote=”kintaco” post=234873]

Ach, ik zie nog wel, er is geen haast! Het volgende dat al zeker vast staat zal in ieder geval toch wel het bezoekje bij Carnewal zijn. :driver:[/quote]

[hide]Carnewal… Daar ga ik zaterdag naartoe met mijn 996 4s. Ben benieuwd…. :happydance:[/hide]

Haha, ben helemaal mee Deepee 😉
        Heb er zelf ook al over zitten denken, maar zou wel niet zo goed weten wat… eventueel de luchtinlaten.

Decals heb ik ook al een keertje opgezocht en voor de prijs kunt je het zeker niet laten, maar weet niet goed of heb zou passen.
        Op zich vind ik het wel knap en zeker op bakken zoals die gt3’s en gt4’s past het perfect aangezien ze direct al opvallen, maar weet het niet zo goed voor ‘gewone’ wagens.

Ach, ik zie nog wel, er is geen haast! Het volgende dat al zeker vast staat zal in ieder geval toch wel het bezoekje bij Carnewal zijn. :driver:

:hail: …en nu nog wat extra zwarte accenten :engeltje:

Nice :up:

Mooi
              :respekt: :hail:

Ze zijn gespoten en gemonteerd! Ben wel zeer tevreden van het resultaat :happydance:

Oud vs nieuw

IMG_0988.JPG

Gemonteerd (wel slecht licht)

IMG_0992.JPG

http://www.alu-velgrepair.be/

Al vele sets daar binnen gedaan en nog nooit teleurgesteld. Zelfs ooit een brabus set waarvan iedereen zei dat ze voor de vuilbak waren. Prachtig hersteld zonder nadelen bij het rijden.

XXX

En dat durf jij hier te vertellen zonder enig fotomateriaal, zonde 😕

Kom op, hoog tijd dat je ons laat meegenieten 😀

Ik heb mijn turbo velgen voor mijn 993 een uur geleden afgehaald bij de carrossier en ze zien er prachtig uit. Toen ik ze kocht waren ze gepoederlakt en ik heb ze in het grijs laten spuiten. De kleur van de dop die in het midden komt. Ik heb dat laten doen bij schmidt en zoon in Oudenburg.

PM

Kent er iemand een goed adresje in West-Vlaanderen om velgen te herspuiten?

idd, een beetje donkerder spuiten lijkt me prachtig…
                          dat black chrome lijkt me ook wel wat ofwel eerder antraciet dat zou zeker ook niet mis staan…

Misschien even een klein advies, let goed op dat de inscriptie bij originele velgen bij het ventieldopje nog goed zichtbaar en leesbaar is na herspuiten, ik bedoel hiermee de velgbreedte en ET-waarde.

Ik spreek uit ervaring. :bounce:

Ik heb mijn 993 turbo velgen laten zandstralen, poederlakken, en nu zijn ze bij de carrossier om te laten herspuiten in hetzelfde kleur als het centrale dopje met het Porsche schild. Grijs dus. Ben al benieuwd om ze te zien maar denk dat het resultaat prachtig zal zijn, eens ze op mijn 993 liggen.

ik blijf het herhalen “black chrome” is the new black en het past onder elke kleur auto.
                                de glanzende metallic maakt het stijlvol en het donkere maakt ze onopvallend en accentueert de auto ipv de velgen

DSC04860.JPG

14 reacties aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.