Porsche velgen op vw kever

Home Forum Zeverhoekje Porsche velgen op vw kever

• Maker
    Discussie
  • Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier :engeltje:
    Eens flink rondneuzen wat voor lekkers hier allemaal te zien is.
    Ben eigenaar van een vw kever cabrio en mijn aanleiding tot dit forum is mijn goesting om porschevelgen onder de kever te steken (want de porsche zelf is mij te duur). Ik ben hierbij wel op enkele technische en financiële problemen gebotst vandaar dat ze in de verkoopsectie staan =D maar als mijn budget terug gespijsd raakt zal ik zeker en vast terug een setje eronder smijten.
    Ik heb al vanalle oplossingen gehoord gaande van herboorde trommels en schijven tot adapters en in mijn geval (1302 kevermodel) andere veerpoten … dat maakt het kostenplaatje voor enkel velgen iets minder interessant. Andere suggesties en commentaren altijd welkom 😉
    Grts

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
    • Daar heb ik inderdaad niet op gelet :engeltje:

Wim

Die brede velg kun je toch oplossen met de ET waarde op de velgen die je eventueel koopt.

http://nl.wikipedia.org/wiki/ET-waarde

Ja wadde =D de grondige aanpak!
          Probleem is dat ik achter met trommels 4×130 zit en vooraan met eigenlijk pas nieuwe 4×130 schijven. Met gewoon een adapter op de schijven vooraan en met een brede velg verlies ik toch veel draaihoek, of niet?
          Ik heb nog geen gelijkvormigheidsattest dus achteraan ombouwen naar schijven ga ik niet doen (met homologatiekeuring in het verschiet)

Wim

Ik heb het complete set gekocht en omgebouwd naar IRS met draagarmen van een Porsche 944 typ1

Dus heb nu 4 schijfremmen zonder adapters of andere ombouw zooi, wat mij wel zo veilig lijkt.

Wil je meer zien, dan even op link klikken

https://porscheforum.be/forum/30-porsche-restauratie-fotos/68463-karmann-ghia-met-porsche-onderdelen-project

Wim

Even Paruzzi contacteren, die weten precies wat je nodig hebt, en betaalbaar.
              Maar laat je niet afschepen met taiwan kwaliteit, want dan is goedkoop een duurkoop.

Bestaan ook complete ombouwsets, maar zijn iets duurder. 😉

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.