Home › Forum › Zeverhoekje › Porsche verdient klein fortuin aan nieuwe wagens
- Dit onderwerp bevat 22 reacties, 13 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 7 jaren, 8 maanden geleden door bccars.
-
MakerDiscussie
-
22 maart 2017 om 11:38
Porsche verdiend klein fortuin aan nieuwe wagens 15800 € en blaast de concurrentie helemaal weg . :first:
-
MakerDiscussie
-
[quote=”Sensa911″ post=249204]Ik weet niet welke Porsche jij hebt en waar jij jouw Porsche gekocht hebt, maar ik heb hele andere ervaringen. .[/quote]991 gehad en nu geen Porsche meer. Ik zou nog een oudere 911 durven aankopen maar puur als investering. Maar de prijzen zijn te hoog geworden. Rijden zou ik er niet meer mee doen. Ik heb pas een mercedes E-klasse van het bedrijf gekregen en dat rijdt 1000 maal zo goed als de 991 reed. En vooral goedkoper. Nieuw kopen doe ik niet meer. Veel te veel waardeverlies. En ja slechte ervaringen met een OPC. Namen noemen doe ik niet. De droom blijft iets Italiaans. Ferrari F430 of een Gallardo zijn de nummers 1 en 2 op de droomlijst. Alhoewel een 458 ook in de prijzencategorie aan het komen is.
+/- 650 dealers worldwide
+/- 225.000 verkochte Porsches in 2016
= gemiddeld 346 stuks per dealer = ongeveer 1,5 auto per werkdag per dealer. Niet slecht denk ik dan.Het is ooit anders geweest. 😉 .
het is al even kort aangestipt maar vergeet niet dat het een kromme redenering is om de netto winst te delen door het aantal nieuw verkochte wagens.
porsche is één van de weinige duurzame automerken waarvan amper 10% van de markt verdwijnt, de rest bestaat nog steeds en blijft “rondrijden”. we weten allemaal hoe de prijzenpolitiek is mbt de verkoop van onderdelen van de oldies. ook wordt flink verdiend aan merchandising, patenten, …tot slot vind ik dat de werknemers van porsche een aardige bonus verdienen (ik schrijf bewust NIET “krijgen”) voor hun geleverde werk.
EUR 9.111 bruto waarvan EUR 8.411 wordt uitgekeerd en EUR 700 gestort wordt in hun pensioenfonds.[quote=”Vincent_991″ post=249085]Prijzenpolitiek van hun opties, de arrogantie en de assertieve verkoopvorm van hun netwerk is dan ook helemaal van de pot gerukt. Maar het verkoopt dus ze kunnen het zich permitteren. De auto en zeker het woord Porsche staat vandaag synoniem voor “zie wat ik kan en jij niet”. Ik vind het nog altijd supermooie wagens maar om er nu zelf 100.000 euro en meer aan te geven. Neen dan schaf ik mij wel andere zaken aan waar ik veel meer kan van genieten.[/quote]
Ik weet niet welke Porsche jij hebt en waar jij jouw Porsche gekocht hebt, maar ik heb hele andere ervaringen.
Deze zijn een heel stuk positiever dan wat jij hier schetst. Als je weet dat je het geld dat ervoor gevraagd wordt (en je kan de prijzen gemakkelijk terugvinden) er niet voor wil geven, raad ik je aan om weg te blijven uit de showroom. Natuurlijk willen zij graag verkopen, dat is hun job. Ik hoop dat jij je job ook graag doet.
Tot slot : volgens mij vragen ze nog te weinig voor hun auto’s. Ik ben niet de CEO van Porsche maar ik zou overwegen om de produktie niet te verhogen, maar wel de prijs. Elke productieverhoging brengt vaste kosten met zich mee die ook moeten gedragen worden als de markt wat minder gaat. Maar vooral : laat ons blij zijn dat ze zoveel geld verdienen. Het is ooit anders geweest.
En wie verdient nu het meeste? Porsche die 15K€ maal pakweg 100-150K stuks omzet draait? Of BMW of Mercedes die 5K€ maal een miljoen stuks doen?
Het is natuurlijk ook fout en sensatiezoekend om de winst af te zetten per verkochte wagen. Porsche haalt winst uit héél wat meer activiteiten dan louter de verkoop van wagens.
Prijzenpolitiek van hun opties, de arrogantie en de assertieve verkoopvorm van hun netwerk is dan ook helemaal van de pot gerukt. Maar het verkoopt dus ze kunnen het zich permitteren. De auto en zeker het woord Porsche staat vandaag synoniem voor “zie wat ik kan en jij niet”. Ik vind het nog altijd supermooie wagens maar om er nu zelf 100.000 euro en meer aan te geven. Neen dan schaf ik mij wel andere zaken aan waar ik veel meer kan van genieten.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.