porsche versus r 1 en fighter

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche filmpjes porsche versus r 1 en fighter

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
    • [quote=”torig”:2s4dn2x2]
      Tot dik 200?? Héééél dik 200 lijkt me dan want zelfs een “600tje” blijft tot 200 menig wagens voor 😉
      [/quote]

Als je een flinke wagen bij hebt echt niet hoor. Voor 4 weken nog meegemaakt met mijn P. Zelfs met mijn Corsa heb ik veel moto’s het verbazen bijgebracht . Ik vergeet dat gezicht en naderhand toen we stopten zijn interesse niet voor mijn wagen van die ZX7R rijder 😈

[quote=”torig”:2s4dn2x2]
      911-lover, hadden die FZR’s al zo vroeg zoveel paardjes ? 😯
      Lijkt me vrij veel, aangezien de nieuwe duizends allemaal rond de 170-180 aan de krukas worden opgegeven nu…[/quote]

Neen , standaard 145pk

Oh ja, die kennis van mij zijn Lotus Omega trok in eerste 120 (Standaard boite) Ik was ook totaal verbaasd. Blijkt dat ze hier de Boite van de Corvette voor gebruikten dus ik vermoed dat die wagens dat dan ook kunnen.

[quote=”911-lover”:1c049ubz]Een kennis van me had een Lotus Omega.
        Deze trok in tweede toch ook 160 hoor 😉
        Maar idd een wagen kan en mag je niet vergelijken met een moto.
        Tot dik 200 zijn zij de baas , daarboven komt een goede wagen terug om uiteindelijk erover te gaan.
        Ik heb zelf ook 9 jaar een FZR 1000 Exxup gehad met 180 paardjes op het blok.[/quote]

Wow, is idd ook al knap 😉
        Ik heb al verhalen gehoord van Ferrari’s die in 3e vlotjes 180 trokken, maar dat trek je met de nieuwste generatie superbikes gewoon al in zijn 1 😉

Tot dik 200?? Héééél dik 200 lijkt me dan want zelfs een “600tje” blijft tot 200 menig wagens voor 😉
        Acceleratie van de “gemiddelde” 1000s momenteel:
        0-100: 2.x-3.2s
        0-200: 6.x-6.7s
        0-topsnelheid: 15-25s ?
        Op mijn duizend “durf” ik momenteel nog niet eens volgas te accelereren in 1 (tijdens de rodage zo ferm op mijn achterwiel beland. Ferm verschoten, maar mijn maat die’k wou inhalen nog meer toen hij daar ene gelijk ne zot aan 140+ op’t awiel zag passeren 😀 D ).

911-lover, hadden die FZR’s al zo vroeg zoveel paardjes ? 😯
        Lijkt me vrij veel, aangezien de nieuwe duizends allemaal rond de 170-180 aan de krukas worden opgegeven nu…

Een kennis van me had een Lotus Omega.
          Deze trok in tweede toch ook 160 hoor 😉
          Maar idd een wagen kan en mag je niet vergelijken met een moto.
          Tot dik 200 zijn zij de baas , daarboven komt een goede wagen terug om uiteindelijk erover te gaan.
          Ik heb zelf ook 9 jaar een FZR 1000 Exxup gehad met 180 paardjes op het blok.

[quote=”911-lover”:1y2hitsd]Ook dat is logisch.
            PK’s per kilo hé 😉

Doch een goed voorbeeldje vindt ik deze[/quote]

Mij moet je’t niet zeggen 😉
            Zit nu aan 195pk op mijn nieuw speelgoedje. Binnenkort zou dat nog naar 205-210 moeten stijgen, voor een gewicht van +-165kg.

Veel heeft ook bijvoorbeeld met gearing te maken. Bij mijn ZX-10R moet ik pas verschakelen naar 2e bij 170km/u. (tellersnelheid)
            In 4e klok je gemakkelijk 275km/u (tellersnelheid) en bij 299 houdt de teller op maar voel je hem nog wel wat doorgaan (zou topsnelheid rond de 300-310 echte km/u moeten hebben).
            Bij wagens heb ik zo’n fenomenale getallen nog niet gehoord voor 1e/2e versnelling…
            Natuurlijk heeft een wagen meer grip dan een moto, dus de bochtensnelheid kan hoger liggen…

Zet uw atom ding eens naast dit: http://www.marineturbine.com/motorsports.asp
            Dan wil ik wel nog eens komen kijken 😈
            (heb het filmpje voor de duidelijkheid nog niet bekeken, want kan dit niet vanop mijn werk)

(PS wel leuke opties standaard op die MTT: ” …a rearmounted camera with LCD color display, forward-and rear-looking radar detector with laser scrambler….” 😈 )

Koen mijn mechanieker hier de Kris heeft hem zo een Ariel Atom besteld, prijs voor dit speelgoed 32000 euro. Het gaat hier dus wel over de 300 pk ma ja ik zal die dan ook eens loon afslag moeten geven denk ik 😆

Ook dat is logisch.
                PK’s per kilo hé 😉

Doch een goed voorbeeldje vindt ik deze

[quote=”RSR”:2mxn0pbp]R1 is wel vrij snel maar dan komt de¨Porsche en dan dat vliegerke 😆 [/quote]

Nogal logisch. De P & ‘t vliegerke gaan dan ook wel een stukske boven de 300. Die R1 haalt misschien net 280 echte km per uur…
                  In acceleratie alleszins nog van dicht nog van ver te volgen 8)

R1 is wel vrij snel maar dan komt de¨Porsche en dan dat vliegerke 😆

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.