Home › Forum › Porscheforum Technisch › Algemeen › Porsche VS
- Dit onderwerp bevat 5 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 jaren geleden door
spikey.
-
MakerDiscussie
-
23 februari 2010 om 20:43
Iemand die ervaring heeft bij het aankopen van een Porsche 911 in de VS?
Binnenkort vertrek ik voor minimum 12 maanden naar de VS (normaal LA of NY) en had voor de periode dat ik daar ben graag een tweedehands porsche gekocht . Heeft iemand tips (buiten de algemene tips die hier al in diverse topics is aangehaald bij het aankopen van een porsche) hierbij? Indien mogelijk zou ik hem bij mijn terugkeer als fun car willen gebruiken hier in Europa.
Thanks!
-
MakerDiscussie
-
Mijn oorspronkelijk idee was om er een 993 te gaan kopen, maar ik moet er nog eens over nadenken. Heb geen zin in een heel administratief gedoe om hem naar België te halen.
Ik hou jullie zeker op de hoogte. Moest er iemand van jullie trouwens interesse hebben in een audi tt (2007; benzine; 40.000 km), ik zal hem wellicht verkopen binnen enkele weken/maanden…
[quote=”spikey”:3mu9lxgp]Met de huidige dollarkoers (hoewel de euro de laatste maanden sterk verzwakt), is een porsche in de VS inderdaad zeer interessant om te kopen en de relatieve kost tav leasen valt ook goedkoper uit… Toevallig enig idee waar uw vriendin haar Porsche 996 had gekocht (in de veronderstelling dat ik ook naar LA zou trekken uiteindelijk), want qua betrouwbaarheid van garages in de VS is het zeer moeilijk in te schatten.[/quote]
Mijn vriendin zat in Burbank, eigenlijk een gemeente binnen LA vlakbij alle bekende studio’s. Hollywood is vlakbij +- 6 km en zij heeft daar de wagen gekocht bij een handelaar, ik was erbij maar zou de naam niet meer weten. Er zijn handelaars genoeg waar ik eens een kijkje ben gaan nemen en die leken me redelijk betrouwbaar. De schrik zit daar meer in voor schadeclaims tegenover hier.
Vlakbij zit ook een Porsche dealer in 8425 Wilshire Boulevard, Beverly Hills.De prijs was ook belachelijk laag in verhouding met hier, op dat jaar heeft ze weinig verloren want de wagen werd bijna voor dezelfde prijs terug overgenomen.
Veel expats kopen een wagen ipv te huren of te leasen omdat het juist voordelig is. Koop je een wagen van ginder ben je nog voordeliger af, momenteel door de crisis als je een Dodge Ram Pick-Up koopt krijg je er een PT Cruiser bij. De Dodge Ram betaal je omgerekend 30.000 euro nieuw.
Verbruik moet je ook niet naar kijken want de benzine kost daar niets, dat is echt verschieten de eerste keer dat je gaat tanken. By the way de tankvulling is in de VS ook anders dan hier bij ons.Hou wel rekening dat in LA het verkeer een nachtmerie is.
5 Ã 6 baanvaks maar gans de dag files en stapvoets rijden, de Amerikanen zijn wel super gedisiplineerd op de baan, daar kunnen ze hier nog wel eens een puntje aanzuigen. Maak je dus geen illusie dat je eens gas zal kunnen geven met je Porsche tenzij je een ritje doet naar San Fransico of Las Vegas, eens buiten LA ben je alleen maar daar ligt de Sherif dan weer op de loer.Hetgeen wel belangrijk om weten is dat bij een 996 er andere bumpers gemonteerd zijn dan hier in Europa. Er bevinden zich de verplichte VS uitstulpingen op en de ruimte voor de plaathouder is speciaal voor VS platen. Een Europese plaat geraakt daar dus niet tussen, vooraan is dat op te lossen, achteraan niet. Ben je bv. van plan om een 993 te kopen dan weet ik niet zeker of dat daar ook is.
Anoniem23 februari 2010 om 23:52Spikey,
Veel succes tijdens je trip naar de VS.
Neem het van mij en andere forummers aan, informeer je heel goed alvorens je een auto mogelijk naar hier exporteert.
Lees mijn verhaal op dit forum wat betreft D’Ieteren. Het is niet de meest flexibele organisatie om je auto hier te laten homologeren. Maar een aantal forummers hebben mij er terecht op gewezen dat ik misschien ook niet voldoende geinformeerd was (en dan komt mijn auto nog gewoon uit Duitsland en was het al de 2e keer dat ik zoiets deed).
Kijk ook naar de restwaardeverschillen (herverkoopwaarde) tussen een West-Europese auto en een Amerikaan. De lagere aankoopprijs, import- en transportkosten, en sommige (al zijn het kleine) uitrustingsverschillen, moeten dat verhaal voor jou ook op langere termijn compenseren. Veel zal ook afhangen welk model(jaar) Porsche je wenst aan te kopen.
Wat betreft LA tenslotte, doorgaans mooi geconserveerde auto’s, maar grote droogte blijkt soms minder goed voor rubbers en leidingen. Ook maar een weetje dat ik ergens heb gelezen.
Ik ben zeker niet de specialist, maar zo lopen er hier wel een paar rond. Nogmaals, informeer je!
Groeten en have fun!
Wim
Bedankt. Ik was inderdaad al van plan om D’Ieteren te contacteren voor gelijkvormigheid. Lijkt me een heel gedoe. Zeker omdat ik technisch totaal niets van auto’s afweet. Vriendin van me heeft oude jeep in de VS gekocht en had blijkbaar weinig problemen bij invoer naar België, maar kan me voorstellen dat er ook andere verhalen zijn.
Met de huidige dollarkoers (hoewel de euro de laatste maanden sterk verzwakt), is een porsche in de VS inderdaad zeer interessant om te kopen en de relatieve kost tav leasen valt ook goedkoper uit… Toevallig enig idee waar uw vriendin haar Porsche 996 had gekocht (in de veronderstelling dat ik ook naar LA zou trekken uiteindelijk), want qua betrouwbaarheid van garages in de VS is het zeer moeilijk in te schatten.
Het aankopen van een Porsche in de VS is normaal geen probleem. Ik heb een vriendin die 2 jaar geleden ook 1 jaar in LA zat voor haar werk en zij heeft toen een occasie Porsche 996 gekocht. Was nog altijd goedkoper dan een wagen huren ginder zoals je wellicht weet.
Het was niet de bedoeling om de wagen naar Europa te exporteren na dat jaar dus werd die terug verkocht ter plaatse.De emmissiewaarden in de VS zijn strenger dan bij ons maar leveren wel problemen op bij export naar Europa. Zo heb ik een Ferrari 308GTS Quatrovalvole geëxporteerd uit de VS en veel problemen en nog meer kosten gehad om deze gehomologeerd te krijgen hier in België.
Onbegrijpelijk maar één van de problemen was het katalysator systeem dat hier niet toegelaten was, verder heb ik de glazen van de koplampen moeten laten vervangen, de ramen van de zijdeuren en zijraamjes en veiligheidsgordels omdat deze geen Europese CE keuring hadden. Tevens moest een mistachterlicht gemonteerd en aangesloten worden vlgs. de regels vermits dat in de VS niet moet. Geen sinecure bij een Ferrari.
Ook de VS bumpers waren niet toegelaten, kafkaans want ze zijn veiliger bij impact maar daar hebben ze hier geen boodschap aan.
Onnodig te zeggen dat mijn voordeel van export in rook opgingen want de kosten die ik hier heb moeten maken bij Ferrari waren excuberant.Daarom adviseer ik je best om eerst eens degelijk te informeren alvorens je een Porsche naar hier haalt.
Laat je ook niet misleiden door reacties van “ik heb er geen problemen mee gehad” want een VS export van enkele jaren geleden is totaal niet meer vergelijkbaar met een export NU. Informeer ook bij Porsche D’Ieteren over de gelijkvormigheid.In ieder geval succes
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.