Home › Forum › Zeverhoekje › Porsche wassen + lak onderhouden
- Dit onderwerp bevat 83 reacties, 25 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 12 jaren, 10 maanden geleden door proxRigopap.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
Klopt, ik gebruik de concours was voor de 356.
De eerste maal dat ik hem gebruikte, dacht ik dat de handleiding een beetje overdreven was en heb ik de wax gewoon met een pad aangebracht in de garage en nadien opgepoetst. Het resultaat was zeker niet slecht.
Laatst heb ik het allemaal nog eens overgedaan zoals ze het beschreven hadden ;
Cleanen
Wax aanbrengen met de handpalmen en 15 minuten in de zon laten staan voor het oppoetsen.
Nadat de wagen volledig gedaan is, de wagen nog eens een 3uur in de zon laten staan en met een doek volledig oppolieren.
Wel het resultaat is ronduit schitterend.Heeft iemand daarmee al enige ervaring mee?
Swissol dat is inderdaad duur en ik stel mij de vraag is het echt zo goed als dat zij beweren?
Iemand ervaring met Swissol?[/quote]Reageer wel een beetje laat maar heb ervaring met deze produkten.
Ja ze zijn echt zo goed !!
Je zal zien dat je maar zeer weinig produkt nodig hebt om een pracht glans te krijgen.Ook mag je alles van deze produkten vrij inademen en op je handen gebruiken er zit niets bijtend in.Hun polier pasta’s zijn super en bevatten geen schurende deeltjes zoals de meeste.Ze hebben voor bepaalde merken een op maat gemaakte wax.De duurdere waxen van hun richten zich meer op concours glans maar kunnen ook zo gebruikt worden.Hier moet je wel op letten dat ze iets minder beschermend zijn en vragen een juiste was techniek.[quote=”Luke
Vandaag ook deze cursus gevolgd bij Meguair’s
veel bijgeleerd en toppie verzorgd ❗ [/quote]goed ontvangen geweest, een goede uitleg gehad.
oefen goed en laat ons het resultaat zeker zien Luke
[quote=”ken”:2r28u1dg]Hey Torig en de andere
eventjes mijn verhaal vertellen hé
Enkele weken geleden ben ik bij Sven van APC (invoerder van Meguiar’s), een dagcursus gevolgd ivm het onderhouden van de autolak.
De volgende onderwerpen werden besproken:
-lak bewerken met compound/cleaner
-wegwerken van poetskringen
-gommen met een kleiblok
-wegwerken van krassen
-de schuurtechniek
-autolak onderhouden
-dessings op de verschillende oppervlakken
enz…
[/quote]Vandaag ook deze cursus gevolgd bij Meguair’s
veel bijgeleerd en toppie verzorgd ❗je moet de ramen eens proberen met autoglym glass polish ipv instanet, gebruikte dit vroeger ook en het verschil in glans is duidelijk + het water loopt er sneller van en quasi evenveel werk, in wrijven en na een paar minuutjes opblinken
Gewoon goed wassen en zemen , lak behandelen met Car love , velgen met polierpasta , banden met bumper vernieuwer en raampjes met instanet.
Fotootjes zal ik eens maken. Ik heb er ondertussen al wel weer +600km opzitten 😉[quote=”911-lover”:xnfva7dk]De wagen blinkt mooi.
Ik heb vorige week zaterdag mijn schatje ook nog eens onder handen genomen. Nu straalt ze ook weer (nog harder dan normaal)[/quote]Thanks, ik heb er ook eventjes aangezeten… maar ‘t werk loont zeker en vast 😉
nog harder dan normaal, dat vraagt naar foto’s hé Koen.
Welke producten heb je allemaal gebruikt?De wagen blinkt mooi.
Ik heb vorige week zaterdag mijn schatje ook nog eens onder handen genomen. Nu straalt ze ook weer (nog harder dan normaal)Leuk om te horen!!!
kben benieuwd om het je wagen eens te kunnen bekijken in real life
Even nog wat feedback geven. Gisteren regende het enorm hard, dus merkte ik een voor mij nieuw fenomeen op: het water stroomde héél gemakkelijk van de wagen af.
Niet zoals je zou verwachten, maar echt in grote stromen, door die teflonlaag 😉Op mijn velgen zat vuil (remolie etc…) en dat kan ik er gewoon met mijn vingers afwrijven !!!!
Met een (zelfs droog) doekje krijg ik ze al proper.I’m a happy camper 8)
Ik heb ondertussen vernomen dat als je je wagen laat behandelen, protech of dergelijke, dat je best je faktuur bijhoudt en dit aan je verzekering meedeelt.
Waarom?
Wel als je een ongeval hebt dan zal de verzekering op de vervangingstukken ook opnieuw je portectiebehandeling betalen.
Goede tip van een Porschemechanieker dus 🙂
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.