Porsche wassen + lak onderhouden

Home Forum Zeverhoekje Porsche wassen + lak onderhouden

• Maker
    Discussie

• ken

Steeds eens leuk om te weten over de wasbeurt en polishen van de Porsche (interieur mag ook)

Wie doet het
      Wanneer doen ze het
      Hoeveel doen ze het
      en met wat doen ze het 😉

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 83)
    • ken

[quote=”Luke”:33sk2ay5]hmmm, nog altijd geen fotootjes… 😯

ben toch benieuwd… 😕 8)

Er is eigenlijk zoveel keuze in al die producten, kijk maar wat hier in dit topic al is voorbij gekomen, maar waar zitten de verschillen in?? zou ns willen weten waar de professionals hun keuze op baseren…. ❓ [/quote]

Hey Luke,

er zijn foto’s aanwezig
        klik hier
        fotoshoot met de boxster van Knoet en Torig

idd er is veel keuze.
        De professionals gebruiken meestal autoglym of meguiars als ik dat zo hoor…
        kben momenteel bezig met hem volledig aan het behandelen met speed glaze foto’s volgen…

hmmm, nog altijd geen fotootjes… 😯

ben toch benieuwd… 😕 8)

Er is eigenlijk zoveel keuze in al die producten, kijk maar wat hier in dit topic al is voorbij gekomen, maar waar zitten de verschillen in?? zou ns willen weten waar de professionals hun keuze op baseren…. ❓

[quote=”Setakira”:vbdbxpxv]mooi, en hoe lang gaat zij zo kunnen blinken?

Moet je haar nu wassen met spons of washand met lange haren?[/quote]

Normaliter toch minimum 2 jaar Setakira 8)

Met de hogedrukreiniger mag ook gewoon. Ze raden wel nog een heel programma aan, met producten die je erbij krijgt (een multi-reiniger, velgenreiniger, shampoo en teflon-wax voor na het wassen als er nog iets (hars, vogelpoep, …) overblijft…)
            Zie http://www.protech.nl/fts/FRAMESET.asp? … astips.htm & http://www.protech.nl/fts/FRAMESET_waswijzer.htm .

De pics volgen hoogstwaarschijnlijk pas morgen, sorry 🙁

mooi, en hoe lang gaat zij zo kunnen blinken?

Moet je haar nu wassen met spons of washand met lange haren?

Ja jongens, ik heb de wagen terug.
                Ik geloofde mijn ogen niet toen ik hem zag !! 😯 😯
                ZO blinken!!!
                De hele wagen was dof voordien en bleek rondom rond toch wel wat meer gekrast dan ik zelf wist/dacht.

Met uitzondering van 1 hele diepe kras hebben ze ze allemaal weggekregen. ❗ ❗

Enkel is er aan de putjes van de steenslag vooraan niet veel te doen, maar dat heb je altijd natuurlijk…

Ze hebben mij trouwens spontaan gezegd dat de wagen nooit overgespoten/herspoten is, wat dus bevestigd dat hij schadevrij is 😉

Daarna nog meer dan een uur met 1 van de 2 zaakvoerders (broers) staan praten. Hij heeft een heel deskundige uitleg gegeven van hoe te onderhouden en wat ik mag verwachten e.d.
                Super service !!!!

Pics volgen ASAP, maar aangezien mijn fototoestel gestolen werd recentelijk zal ik eens moeten zoeken hoe ik er met mijn camera kan trekken 😉

Ik vind dat zo’n ontvangst inderdaad veel doet. Ik haat het als ik ergens kom en ‘t lijkt hen teveel dat je wat vraagt.
                  En dan laat je je wagen toch al wat geruster achter 😉

Heb je PBtje gezien en beantwoord. Komt wel helemaal goed 8)

Mja, zelf met een polijstmachine aan de slag gaan zie ik toch niet direct zitten.
                  Ik leid (en soms lijd) echt aan 2-linkerhandenitis dus ja 🙄

Nog een paar uurtjes !!!! ❗ ❗
                  Ben razend benieuwd…

ken

idd torig blinkt goed, maar in de zon zijn er nog lichte krasjes te zien, doe moeten er ook nog uit, allé kga proberen maar dat moet zeker lukken.
                    de cursus is zeker interessant, vooral als je met een polijstmachine gaat werken.

je bent er dus goed ontvangen, dit is ook steeds belangrijk vind ik persoonlijk.

ik ben benieuwd naar het werk van Protech en ook om hun werk eens in het echt te kunnen bewonderen.

De foto’s zullen zeker snel volgen

Ik kan dit weekend niet, andere verplichtingen spijtig genoeg.
                    je hebt een pm-tje 😉

Hey Ken,

Dat blinkt precies toch wel goed 😯 8)
                      Zo’n cursusje lijkt me wel interessant, maar ik hoop dat ik na vanavond (bijna) geen kuiswerk meer zal hebben 😉

De Porsche is afgeleverd bij Protech Gent, alwaar ik héééél vriendelijk onthaald ben.
                      De vervangwagen, een Renault Scenic met 88km op de teller 😆 , stond ook reeds klaar.
                      Gewoon sleutels (wel mijn sleutel voor het kaartje) gewisseld, een woordje uitleg gekregen ivm de vervangwagen en ik kon vertrekken.
                      Maar niet alvorens de beste man de volgende veelbelovende woorden uitte: “Dat gaat een heel andere wagen zijn vanavond. Ik heb het al gezien” 8)
                      Heb overigens ook helemaal niks moeten ondertekenen of ook niet op voorhand hoeven te betalen.
                      Plus ik kan er gewoon om 20 à 21u langsgaan om hem op te pikken. TOP ❗

En nu “werken”… aftellen ja… dat het maar rap vanavond is 😛

Groeten

Torig

(P.S. Ken, kom jij dit weekend naar de Porsche Days op Franco ? Dan kan je gelijk het Protechresultaat in ‘t echt aanschouwen 😉 )

ken

[quote=”torig”:gluymmad]Hey Ken!

Bedankt voor de hele degelijke uitleg ! Klinkt alleszins alsof je je daar niet verveeld hebt 😯
                        Zijn die cursussen vrij te volgen of heb jij daar speciale contacten?

Jij bent precies ook al zo’n “power cleaner” zoals anderen die ik tegenkom.
                        Helaas is dat iets wat mij niet echt weggelegd is 😳 , dus die Protechoplossing kwam echt als geroepen 😉

Jaja, morgen is het zover !!! 😈
                        Ik ben benieuwd, ik ben benieuwd…. (ook kwestie van de vervangwagen die ze mij gaan meegeven 😕 lol: )

Enkel nog hopen dat het weer droog blijft, dan valt het verschil het best op denk ik.

Details volgen ASAP 8) [/quote]

Hey,

Dat hebben we zeker niet gedaan!
                        Die cursus is vrij te volgen, normaal gezien is deze cursus enkel voor poetsfirma’s e.d, maar Sven heeft mij uitgenodigd om deze eens mee te volgen gezien ik enkele vragen had over poetskringen en anderen.

idd ik hou er toch van, om steeds een propere wagen te hebben en deze steeds in goede staat te houden. Natuurlijk tegen steenslag kan je niets doen, gisterenavond naar Spa geweest (veel porsches gezien trouwens, spijtig genoeg had ik mijn fototoestel niet bij).
                        Toen ik terugkwam, heb ik opgemerkt dat er een stukje uit het wimpertje was van mijn bmw… tja niets aan te doen natuurlijk…

jaja nog 1 dagje Torig.
                        Kben benieuwd naar het resultaat Torig en naar je bevindingen

Dit weekend een groot deel van mijn wagen gedaan met de speed glaze #80 zie hier het resultaat (de Porsche zal later ook gedaan worden maar dat is voor binnenkort).

het dak

de motorkap

Spijtig genoeg scheen de zon niet…
                        De motorkap moet ik nog eens herdoen met een iets zwaarde compound, hier en daar nog een beetje krasjes.

Hey Ken!

Bedankt voor de hele degelijke uitleg ! Klinkt alleszins alsof je je daar niet verveeld hebt 😯
                          Zijn die cursussen vrij te volgen of heb jij daar speciale contacten?

Jij bent precies ook al zo’n “power cleaner” zoals anderen die ik tegenkom.
                          Helaas is dat iets wat mij niet echt weggelegd is 😳 , dus die Protechoplossing kwam echt als geroepen 😉

Jaja, morgen is het zover !!! 😈
                          Ik ben benieuwd, ik ben benieuwd…. (ook kwestie van de vervangwagen die ze mij gaan meegeven 😕 lol: )

Enkel nog hopen dat het weer droog blijft, dan valt het verschil het best op denk ik.

Details volgen ASAP 8)

ken

Hey Torig en de andere

eventjes mijn verhaal vertellen hé

Enkele weken geleden ben ik bij Sven van APC (invoerder van Meguiar’s), een dagcursus gevolgd ivm het onderhouden van de autolak.
                            De volgende onderwerpen werden besproken:
                            -lak bewerken met compound/cleaner
                            -wegwerken van poetskringen
                            -gommen met een kleiblok
                            -wegwerken van krassen
                            -de schuurtechniek
                            -autolak onderhouden
                            -dessings op de verschillende oppervlakken
                            enz…

in de voormiddag was het theorie, kennismaking met de verschillende producten en toebehoren (zoals de pads om te polijsten, verschillende soorten borstels enz..), vragen en antwoorden, dat was heel interessant.
                            In de namiddag was het praktijk 😀

we zijn begonnen met de schuurtechniek. Heel interessant vond ik.
                            Waar de diepe kras was, werd de lak werd mat geschuurd en daarna terug opgepolijst met het product Diamond Cut compound 2 (agressief product) met een polijstmachine natuurlijk en de kras was weg, de diepe glas was terug (wel opletten dat de lak niet overhit!!!) steeds heel voorzichtig mee te werk gaan, dit is dus ook enkel voor de profs, want je kunt er dus brandplekken hebben in de lak als je te lang polijst!

We konden het heel goed uittesten op een zwarte Opel, de zoon van 5 jaar van de eigenaar had niet beter gevonden om met een bik beginnen te krassen op de deuren gevolg ➡ diepe witte krassen, 15min later waren de krassen eruit, er waren nog 3 super kleine streepjes te zien in het halogeenlicht van een bepaalde hoek, alles was weg, daarna de wax erop en het resultaat was optimaal!

Als je hiermee wil beginnen met krassen te verwijderen dan moet je steeds beginnen met het minst agressieve product. En daarna de lak terug evalueren en eventueel terug opnieuw beginnen met een iets agressiever cleaner/compound.

Alles krijg je er dus ook niet uit, als de kras te diep zit, tot op de bodem laag dan is dat een blijvende kras, om dat weg te werken moet het deel opnieuw gespoten worden.
                            Maar de meeste krassen kan je uit de lak verwijderen.

Zo kan ik nog lang verder gaan natuurlijk…

Dus conclusie ➡ de meeste foutjes in de lak, krijg je er dus uit met het juiste middel en natuurlijk met een polijstmachine.

Zelf heb ik toen de Speed Glaze #80 gekocht (zeer efficiënt om de poetskringen weg te werken), dit heb ik reeds uitgeprobeerd met de hand op een deel van de wagen, het resulaat was verbluffend erna. Met een polijstmachine gaat het dus nog beter
                            Gisteren ben ik mij een polijstmachine gaan halen. Nu moet ik nog juist enkele pads gaan kopen en ik kan aan de slag. Ik zal foto’s voor en erna maken.

Ook steeds handig om te weten is dat er smartrepairs bestaan (zoals sommige zeker wel kennen). Daarmee kan je een steenslag, een putje in de plastieken bumper of een kras in het interieur perfect laten wegwerken.

Torig de 4de mei komt dichterbij hé
                            Kben heel benieuwd naar het resultaat en naar de foto’s

greetz

en geniet van het verlengde weekend! hopelijk blijft het een beetje mooi weer.

Uit Daggie’s fototopic:

[quote=”torig”:4bffx66t][quote=”ken”:4bffx66t][quote=”torig”:4bffx66t]

Enne: op woensdag 4 mei laat ik mijn Ptje door Protech Gent behandelen. De knoop is doorgehakt 8) [/quote]

hey Torig, is het dan zover

ik zou zeggen foto’s voor en foto’s erna nemen…
                              hou ons op de hoogte van je ervaring.

kga zeker nog in het zeverhoeke nog iets bijvoegen aan een topic ivm met de lichte krasjes en de poetskringen.

greetz[/quote]

Hey ken,

Sorry had op de een of andere wijze deze update van je gemist 🙁

Jaja, eindelijk 8)
                              Dan ga ik (althans hoop ik) ook steeds met een glanzende auto rond kunnen rijden 😀

Zal mijn bevindingen en de foto’s in het topic in het zeverhoekje bijplaatsen ❗ (kwestie van Daggie zijn topic hier niet te hi-jacken 😉 )[/quote]

[quote=”ken”:cckbu1e7][quote=”torig”:cckbu1e7]
                                Foto’s heb ik zelf niet, maar kijk even op http://www.protech.nl . Dan naar “wat anderen zeggen…” en “publicaties”.
                                Daar vind je een aantal artikels met “voor/na” foto’s én kan je voor jezelf ook nog eens nalezen of je’t de moeite vind of niet.
                                Ik zelf ben overtuigd, maar daar ben je misschien niet veel mee 😆 [/quote]

ik weet het toch ni, kan best zijn allemaal maar ik moet da toch eerst eens in het echt zien vooralleer het eventueel te laten toepassen hoor…
                                [/quote]

Ik wil gerust met die mensen proberen zo af te spreken dat, als we met 5 zijn, ieder die 10% korting krijgt. Ik ga als eerste, de geïnteresseerden mogen daarna mijn auto grondig onderzoeken en beslissen het al dan niet te doen.
                                En dan rept ge u maar naar daar alwaar ge met mijn groeten uw wagen laat behandelen en na de 4e krijgen we elk 10% terugbetaald 😉

Ik wil niemand hier iets opdringen trouwens, maar ‘t zou stom zijn als er ineens 4 anderen interesse hebben om elk 10% korting te laten vallen 😉

Ik ga’t echter wat moeten uitstellen, want op mijn ‘to do’lijstje zijn verlovingsringen nu ineens de prioriteit geworden 8)

[quote=”Pascal”:1gn6m79u][quote=”RSR”:1gn6m79u][quote=”Mushroom”:1gn6m79u]Waar koop je die Meguiars producten ??[/quote]

In Grembergen bij RWS center die hebben die staan[/quote]

Kan jij die producten leveren Luc?
                                  Pascal[/quote]

Idd ik kan dit leveren als je wil en weet wat je moet hebben.

Luc

ken

[quote=”torig”:14hwwawk]
                                    Foto’s heb ik zelf niet, maar kijk even op http://www.protech.nl . Dan naar “wat anderen zeggen…” en “publicaties”.
                                    Daar vind je een aantal artikels met “voor/na” foto’s én kan je voor jezelf ook nog eens nalezen of je’t de moeite vind of niet.
                                    Ik zelf ben overtuigd, maar daar ben je misschien niet veel mee 😆 [/quote]

ik weet het toch ni, kan best zijn allemaal maar ik moet da toch eerst eens in het echt zien vooralleer het eventueel te laten toepassen hoor…

[quote=”RSR”:14hwwawk]
                                    Als jullie weten wat je juist moet hebben van deze producten laat het me dan weten en dan bestel ik die wel voor jullie. En ik lever ze dan wel aan een dump prijs aan jullie.

Luc[/quote]

ik ben benieuwd wat ze juist allemaal gebruiken van producten.

Ik heb hier ook ne polish staan van Lamont (met teflon erin), ook heel goed spul 😉

[quote=”911-lover”:14hwwawk]Ik heb vandaag mijn schatje de grote beurt gegeven[/quote]

amaai Koen, dat is dik inorde hé!!! Lang aangezeten zeker?

Zo’n poliermachine is precies wel handig hé, ik ben mss ook aan het overwegen om er eentje aan te kopen, (want met de hand is het toch steeds een serieus klusje hoor) welk poliermachine gebruik jij Koen?

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 83)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.