Porsche zakt door zijn knie!

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Porsche zakt door zijn knie!

• Maker
    Discussie
  • Toen ik vorige week de P wou uithalen viel het mij op dat de wagen linksachter “johnygewijs” verlaagt was 😐
    Dit moet dus plots gebeurd zijn in de garage.
    Uiteraard niet meer mee gereden. Ik veronderstel dat er dus iets zal gebroken zijn. Torsiestang misschien?

Heeft er iemand dit al voorgehad? Of denkt te weten wat er is misgelopen?

Alvast bedankt voor de feedback!
    links:
    IMG_7358.JPG
    rechts:
    IMG_7359.JPG
    achter:
    IMG_7360.JPG

12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Wim

[quote=”Boxsterwalter” post=239012]
      Wim hoe weet je welke links of rechts is ?? zijn deze gemarkeerd met L & R[/quote]

Inderdaad gemarkeerd met L/R op de kopse kant.

0

Lijstje gevonden met de standaard dikte:

Year Model Front (mm) Rear (mm)
        1965-68 911/912________18______23
        1969-77 911/912/912E___18.8_____23
        1978-85*911___________18.8_____24.1
        1986-89 911___________18.8_____25
        1975-89 930___________18.8_____26

0

En nu de ham vraag .
          Wim hoe weet je welke links of rechts is ?? zijn deze gemarkeerd met L & R of staat er een nummer in waaruit je dit kan opmaken ??

0
          Wim

Mocht dat zo zijn de zwakte, dan had (heeft) Porsche wel een actie ondernomen, maar of ze dit dan aan de grote klok hangen. :engeltje:

In heel mijn Porsche leven heb ik het tot nu toe 5 x gehoord en gezien.
            Meestal kwam het om dat de torsi verkeerd gemonteerd was, en dit komt omdat de meeste denken dat links en rechts hetzelfde is.
            En weet hoeveel dit er niet weten dat er een linkse of een rechtse is onder de thuis sleutelaars, en zelfs nog van garage’s heb ik het gehoord dat ze het niet wisten. 🙁

0

Dit hoor of zie je toch niet vaak? Zou de stang vanaf productie een zwakte hebben gehad? :wtf:

0

Van welk jaar is deze 911?

Dacht dat de dikte van de stangen door de jaren heen ook wel gewijzigd is

0
                XXX

Mooi werkje, zijn wel maffe kriksteu tjes die je daar hebt staan :engeltje:

0

Het was inderdaad een torsiestang die afgebroken was!
                    Uiteraard beide vervangen.
                    De torsiestangen waren vroeger 26mm, nu zijn ze, origineel van Porsche, 29mm. Volgens mij is dit dus een gekend probleem…

Was wel geen goedkoop grapje: werk en stukken toch een kleine 2000€. de hoogte moest afgesteld worden en uiteraard volledige uitlijning.
                    IMG_7765.JPG

IMG_7766.JPG

0
                    XXX

Heb zelfde voor gehad een jaar of 5 terug.
                      Inderdaad de torsiestang die om zeep is.
                      Best ineens beide vervangen met de bijhorende rubbers, vergeet die zeker niet nu alles toch uit elkaar moet.

Succes :up:

0

@Kevinh weet je ondertussen wat de oorzaak was?
                        En wat heb je allemaal gedaan, heb je de volledige ophanging laten reviseren zoals Yellow Submarine voorstelt.

Ik heb intresse wat je hebt laten doen en wat dit ongeveer kost, ben nl met het idee aan het spelen om mijn ophanging eens te laten aanpakken naar nieuwstaat.

0

Als het de mijne was, dan maakte ik van de gelegenheid gebruik om de hele ophanging te reviseren naar nieuwstaat. Of zelfs beter, want ondertussen is er wellicht beter spul te krijgen dan destijds?

0

Dan heb je denk ik mazzel gehad dat het niet op de snelweg in een lange bocht is gebeurd! 😯

0
                          12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.